دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
اصطلاح بازار خرسی و بازار گاوی در اغلب بازارهای سرمایه به ویژه بازار رمزارزها بسیار رایج است و برای تشریح وضعیت قیمت‌ ها به‌ کار برده می ‌شود.

آوای خزر/  بازار خرسی و گاوی از اصطلاحات معروف بازار سرمایه است. در یک تعریف کلی بازار خرسی یا گاوی؛ اصطلاحی رایج میان سرمایه گذاران بازار سرمایه است که نشان می دهد بازار یا سهم مربوطه در روند صعودی است یا نزولی. خرسی یا Bear Market به روند نزولی و گاوی یا Bull Market به روند صعودی گفته می شود. این اصطلاح عموما برای کلیت بازار سرمایه و شاخص استفاده می شود اما گاهی برای سهام نیز می تواند به کار رود. اما این سؤال مطرح است که :

چگونه بازار گاوی به بازار خرسی تبدیل می­شود؟

وقتی عموم مردم در بازار هستند، بازار گاوی (صعودی) آمادگی زیادی برای تبدیل شدن به بازار خرسی (نزولی) دارند. دلیل آن این است که عموم مردم کمترین تحمل برای پذیرش ریسک ندارند و در نتیجه نیاز به اطمینان و تایید زیادی دارند که یقین کنند کاری که انجام می‌دهند یک سرمایه‌گذاری «مطمئن» است.

در نتیجه اغلب آنها آخرین افرادی هستند که متقاعد می‌شوند بازار صعودی است و فرصت‌های خوبی برای خرید وجود دارد. در یک بازار گاوی، صرف نظر از اینکه چقدر طولانی مدت باشد، خریداران در آخرین لحظات سوار بر ارابة قیمت می‌ شوند و تلاش می‌ کنند برای این کار خود دلایل منطقی و اقتصادی بتراشند، غافل از اینکه بازار گاوی و صعود مرتب قیمت‌ها، نیاز به تزریق دائمی پول توسط معامله‌گرانی دارد که خواهان خرید در قیمت‌های بالاتر و بالاتر باشند. هر چقدر از عمر بازار گاوی گذشته باشد، تعداد بیشتری از معامله‌گران خرید‌های خود را انجام داده ‌اند و کمتر مشتری جدیدی باقی مانده و در نتیجه تعداد کسانی که حاضرند قیمت‌ های بالاتری برای خرید پیشنهاد دهند کمتر شده است و وقتی آخرین خریدار خرید خود را انجام داد، قیمت ها چاره ای جز حرکت رو به نزول ندارند.

وقتی فروشندگان هم شروع به فروش کنند هیجان به بازار مستولی می شود و بازار به اصطلاح برمی گردد. هر چند دوباره برای فروش‌ های هیجانی و زیر قیمت، چندین دلیل اقتصادی و منطقی ذکر می‌ کنند تا کسی گمان نکند که آنها وحشت کرده ‌اند یا آدم ‌هایی غیرمنطقی هستند، اما در واقع دلیل اصلی اینکه فروشندگان این گونه وحشت زده در حال خروج هستند این است که قیمت‌ها بالاتر نرفت.

حرفه ای ها  چگونه در شرایط اوج  بازار گاوی ریسک را برای خود کم می کنند؟

وقتی عموم مردم وارد بازار می ‌شوند و دسته جمعی شروع به خرید می‌ کنند، حرفه‌ای‌ها می ‌دانند که پایان راه نزدیک است. چطور؟ چون حرفه ‌ای ‌ها بر خلاف مردم عادی می‌ دانند که تعداد خریداران و حجم پولی که باید در خرید صرف شود محدود است و سرانجام نقطه ‌ای فرا خواهد رسید که در آن هر کس که می ‌توانسته در حکم خریدار ظاهر شود، خرید خود را انجام داده است و دیگر خریداری باقی نمانده است.

در واقع، خریدار حرفه‌ ای نیز مثل بقیه دوست دارد قیمت‌ ها مرتب بالاتر رود ولی باور دارد که این کار شدنی نیست. لذا قبل از رسیدن به آخر خط، یعنی وقتی هنوز خریدارانی وجود دارند شروع به فروش می ‌کند. وقتی آخرین خریدار خرید خود را انجام داد، قیمت دیگر حرکتی نمی ‌تواند بکند مگر رو به پایین.

اینجاست که بازیگران عادی گیر می‌ افتند، چون قبلاً وقتی هنوز پتانسیل رشد قیمت وجود داشت، ریسک ورود به معامله را نپذیرفتند و وارد بازار نشدند. حرفه ‌ای ‌ها قبل از رسیدن به این نقطه، شروع به خالی کردن موقعیت ‌ها کرده ‌اند و با رقابت بین آنها بر سر جلب نظر خریداران باقی مانده که به سرعت در حال کمتر شدن هستند، قیمت رو به کاهش می‌ گذارد.

نتیجه گیری

اصطلاح بازار خرسی و بازار گاوی در اغلب بازارهای سرمایه به ویژه بازار رمزارزها بسیار رایج است و برای تشریح وضعیت قیمت‌ ها به‌ کار برده می ‌شود.

تشخیص اینکه وضعیت بازار خرسی یا گاوی است از طریق تحلیل تکنیکال و بررسی مداوم جداول امکان پذیر است. در هر یک از این شرایط لازم است تصمیم ‌های مناسبی گرفته شود تا سهام دار بتواند از بازار سود مناسب را دریافت کند. برای تشخیص وضعیت بازار لازم است اصول تحلیل تکنیکال را بشناسید و بتوانید جداول و نمودارها را به درستی تفسیر کنید. لازمه این کار نیز آموزش و کسب سواد و هیجانی عمل نکردن در این بازار است.

بنابر این شعاری که کارشناسان بازار سرمایه سر می دهند را نباید هرگز فراموش کرد: آموزش مناسب مساوی است با دانش بیشتر و دانش بیشتر یعنی ثروت بیشتر.

پژوهشگر:‌مریم سمردپی

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار