دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و احتمال ورود زبان های خارجی جدید به فهرست آموزشی زبان های خارجی مصوب توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش آوای خزر، علی محبی درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و ورود زبان های خارجی جدید به فهرست زبان های خارجی مصوب، اظهار کرد: در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب و به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در واقع از گذشته، به جز زبان انگلیسی، امکان انتخاب و تدریس زبان های دیگر هم وجود داشته و انتخابی بوده، هرچند زبان انگلیسی زبان غالب است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یک بحث مطرح و مهم این است که آموزش زبان های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباید باشد گفت: دانش آموز حق انتخاب دارد و سازمان پژوهش باید برای زبان های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها داریم برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند.

محبی ادامه داد: پس از آن باید اختیار را به دانش آموز بدهیم که خودش انتخاب کند، بخواند و ارزشیابی هم از همان زبان خارجی به عمل بیاید.

وی درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش برای ورود زبان جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان های خارجی در سال گذشته گفت: قطعا وقتی می گوییم زبان خارجی، باید اگر زبان خارجی رسمی بین المللی دیگری وجود دارد آن را به فهرست زبان های مصوب اضافه کنیم و حق انتخاب را به دانش آموزان بدهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره زمان بازنگری و تصمیم گیری در این باره گفت: راهنمای برنامه درسی زبان خارجی یکی از ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری است که در راهنماهای برنامه درسی که قرار است تا آخر سال به سرانجام برسد گنجانده شده و این موضوع نیز بررسی می شود.

محبی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بحث زبان های خارجی دیگر هم برای سال آینده به طور جدی مطرح شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها