دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
همزمان با اعلام زمان بازگشایی موزه هنر‌های معاصر تهران در دی ۹۹، متولیان امر از تغییر هویت بصری موزه نیز خبر دادند؛ موضوعی که واکنش‌هایی را به دنبال داشت و در نهایت رئیس موزه اعلام کرد که نشان قدیمی تغییر نخواهد کرد.

به گزارش آوای خزر، نشست خبری روند بازسازی موزه هنر‌های معاصر، روز دوشنبه (۸ دی) برگزار و در آن اعلام شد که هویت بصری موزه با طراحی یک تم جدید به اسم «ققنوس» که تمام بخش‌ها را شامل می‌شود، تغییر کرده است. در این نشست عنوان شد که از هویت بصری موزه در سربرگ‌ها، پوسترها، نمایشگاه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ... استفاده خواهد شد.

 اما مدتی از اعلام این خبر نگذشته بود که برخی از هنرمندان و مخاطبان موزه هنر‌های معاصر تهران نسبت به تغییر لوگوی قدیمی موزه واکنش نشان دادند و انتقاد کردند.

 

هویت بصری جدید موزه هنر‌های معاصر تهران
 
رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران در نشستی که با حضور هادی مظفری (مدیرکل اداره هنر‌های تجسمی) و رضا عابدینی برگزار شده بود، درباره علل طراحی هویت بصری جدید موزه توضیح داده بود که به طور کلی هر نهاد متشخصی دارای یک هویت بصری است. این درحالی است که موزه هنر‌های معاصر تهران فاقد هویت بصری به این معنا بوده. قبل از انقلاب از یک فونت زرد استفاده می‌شد و بعد از انقلاب یک نشانه برای موزه، توسط جواد پویان طراحی شد و در دوره‌ای دیگر، صداقت جباری فونتی را برای موزه طراحی کرد و این جریان در بخش‌های گوناگون ادامه داشت که البته هر کدام از این‌ها ساز خودشان را می‌زنند و با هم هماهنگی نداشتند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که در دوره جدید، یک تم جدید به اسم ققنوس برای موزه در نظر گرفته شود که تمام بخش‌های موزه را شامل می‌شود.

او البته تاکید کرده بود که قرار نیست با لوگوی قبلی موزه خداحافظی کنیم و آن را کاملا کنار بگذاریم. هویت جدید به این معناست که ارتباطاتمان را با جهان هنر راحت‌تر کنیم. همچنین هم اکنون در حال کار کردن روی هویت صوتی موزه نیز هستیم.

با این وجود بعد از حواشی مطرح‌شده، احسان آقایی، رییس موزه هنر‌های معاصر، بار دیگر در صفحه رسمی این مرکز فرهنگی اعلام کرد که نشان موزه تغییر نخواهد کرد و همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چنان‌که هنوز همان نشان را در شبکه‌های اجتماعی خود به کار گرفته است.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار