دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
بندر امیرآباد میزبان رویداد بزرگ دریایی
آمادگی بندر امیرآباد در برگزاری مانور ملی نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا
بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر شمال و از بنادر نسل 3 کشور، میزبان مانور ملی جستجو و نجات دریایی و مبارزه با آلودگی دریای خزر است و آمادگی دارد تا در 25 دی‌ماه جاری این رویداد بزرگ دریایی را با تمهیداتی که اندیشیده است، در بالاترین سطح به‌اجرا درآورد.

به گزارش آوای خزر از ساری، صبح امروز دوشنبه 2 دی‌ماه 98، نشست هماهنگی جهت برگزاری باکیفیت و دقیق مانور ملی جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا در بندر امیرآباد برگزار شد.

در این نشست سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم جهت ایجاد یک مانور مناسب در این بندر و منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده است، اظهار داشت: با برگزاری موفق مانور و اجرای آن براساس برنامه و طراحی صورت‌گرفته، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این بندر و دستگاه‌های همکار در مانور نیز در سطح کشور معرفی می‌شود.

وی زمان برگزاری مانور را 25 دی‌ماه اعلام کرد که طبق دو سناریو؛ یکی مطابق با شرایط آب و هوایی و دیگری متفاوت با شرایط آب و هوایی خواهد بود.

معاون دریایی بندر امیرآباد نیز در این نشست بیان داشت: مانور ملی  جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا با محوریت جستجو و نجات دریایی و هوایی، اطفای حریق، مقابله با آلودگی دریایی، کنترل صدمات و نجات کشتی و ارائه خدمات پزشکی از راه دور است.

حبیب‌اله طالبی گفت: برای برگزاری این مانور آمادگی داریم و تاکنون همکاری خوبی از سوی دستگاه‌های همکار در سطح شهرستان، استان و کشور صورت گرفته است که قطعاً به اجرای یک مانور موفق کمک می‌کند.

وی اعلام کرد: استانداری مازندران ، ادارات کل  پدافند غیر عامل ، مدیریت بحران ، آموزش و پرورش ، حفاظت محیط زیست ، شیلات ، یگان حفاظت منابع آبزیان و هوا شناسی، هواپیمایی ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مازندران، نداجا، فرماندهی دریابانی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های استان ، اداره‌کل گمرک امیرآباد  ، نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران و صنایع هم‌جوار از دستگاه‌هایی هستند که در اجرای این مانور با بندرامیرآباد همکاری دارند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها