دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد
اجرای موسیقی فولکلور نواحی ایران در جویبار/ زمان برگزاری: 11 تا 13 دی‌ماه
سرپرست گروه موسیقی "ماهتو" از برگزاری نخستین کنسرت موسیقی فولکلور نواحی ایران در شهرستان جویبار خبر داد که 11 تا 13 دی‌ماه اجرا می‌شود.

به گزارش آوای خزر، نشست خبری سید کمال محمدی سرپرست گروه موسیقی "ماهتو" در جویبار برگزار شد. او در این نشست درباره آخرین هماهنگی‌های مرتبط با برگزاری نخستین کنسرت موسیقی نواحی ایران که به میزبانی همین شهرستان برگزار می‌شود، سخن گفت.

محمدی که تعصب خاصی به منطقه خود دارد، از اینکه سعی و تلاش او برای اجرای موسیقی مناطق در زادگاهش در حال به‌ثمر نشستن است، ابراز خرسندی کرد و در نظر دارد این برنامه را در سایر شهرهای مازندران و به‌مرور زمان در سایر استان‌ها به اجرا درآورد.

او که سال گذشته نیز نشستی با خبرنگاران در ساری داشت؛ از اجرای چنین برنامه‌ای خبر داده و گفته بود: "در سال ۹۸ اجرای کنسرت‌های مختلف استانی و کشوری، ضبط آلبوم جدید و راه‌اندازی گروه موسیقی مناطق را در برنامه کاری خود خواهیم داشت".

یکی از دغدغه‌های این استاد موسیقی، عدم همکاری درست و قابل عرض در حوزه موسیقی‌ست. او تاکید دارد که موسیقی محلی جایگاه مهمی در بین تمامی کشورها دارد و احترام خاصی برای دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان این سبک از موسیقی قائل هستند و لازم است در ایران و در مازندران که یکی از بهترین موسیقی‌های کشور را دارد، هنرمندان این رشته بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

استاد محمدی البته از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری جویبار قدردانی کرد که هم هماهنگی‌هایی را صورت داده و هم مکان برگزاری را در اختیار گروه ماهتو قرار داده است.

اجرای موسیقی فولکلور نواحی ایران در جویبار/ زمان برگزاری: 11 تا 13 دی‌ماه

او از اینکه مردم به موسیقی‌های فولکلور و ایرانی علاقه‌مند هستند ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: تلاش ما این است که موسیقی محلی و ملی را به نسل جدید بشناسانیم و ساز و آوازهای نواحی و محلی را برای آنهایی که از این موسیقی‌های اصیل فاصله گرفته بودند، احیا کنیم.

محمدی اعلام داشت: کنسرت بزرگ نواحی گروه ماهتو با حضور هنرمندان مطرح بومی به مدت 3 شب در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جویبار اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه در دو پارت شامل موسیقی نواحی سنتی مازندرانی، گیلانی و خراسانی، کردی، لری، بندری و همچنین موسیقی سنتی ایرانی اجرا می‌شود که ۱۶ نوازنده و 2 خواننده به نام‌های خسرو نصرتی و اینجانب(کمال  محمدی) در آن هنرنمایی می‌کنند.

وی، علت در نظر گرفتن روزهای 11 تا 13 دی‌ماه جهت اجرای موسیقی را، میلاد حضرت زینب کبری(س) و ویژه برنامه‌های روز پرستار اعلام کرده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار