دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
یادداشت/ به بهانه سفر 3 وزیر به مازندران
وزرای ارجمند! بازدیدها را به نتیجه برسانید
فردا پنج‌شنبه 5 دی‌ماه 98، وزرای ارجمند در حوزه‌های اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های شهرستان بهشهر در شرق مازندران بازدید می‌کنند، مردم این دیار از دولتمردان می‌خواهند که بازدیدها را به نتیجه برسانند.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: توانمندی‌ها و استعدادهای مازندران بی‌شک سرمایه‌های هنگفت و ارزشمندی هستند که برای به ثمر نشستن نیاز به مدیرانی توانمند دارند؛ مدیرانی که با برنامه‌ها و تفکر استراتژیک و با بهره‎مندی از نیروهای انسانی کارآمد و امکانات موجود، منطقه تحت پوشش خود را به الگویی از مشارکت عمومی، جذب سرمایه‌گذاری، نیروهای انسانی خلاق و دارنده‌ی بالاترین نرخ رشد اقتصادی تبدیل سازند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری به مدیران موفق با تفکر استراتژیک و جهادی نیازمندیم، آنها باید به حل مسائل پرداخته و از تعلل دوری کنند زیرا هر چه زمان به ثمر رسیدن پروژه‌ها طولانی‌تر شود در میزان هزینه‌ها تأثیر منفی خواهد داشت، لذا این مدیران پیگیر و جسور هستند که هزینه‌ها را با مدیریت خود کنترل می‌کنند.

در مازندران از شرق تا غرب آن ویژگی‌های منحصربه‌فردی نهفته است که هر کدام از آنها فرصتی برای اشتغال و اقتصاد محسوب می‌شوند، در این میان در شرق مازندران فرصت‌های زیادی به دلیل سیاست‌های نادرست و بی‌عدالتی‌ها در برهه‌ای از زمان، به دست فراموشی سپرده شد. جای خرسندی‌ست که سرانجام با پیگیری‌هایی که امیدوارانه است؛ و مسئولان به‌خوبی متوجه این قصور بی‌اندازه از گذشته تا امروز شده‌اند، گام‌های جدی و جدیدی هرچند دیر اما خوب صورت گرفته است.

فردا پنجشنبه 5 دی‌ماه 98 به دعوت فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، فصل جدیدی از توسعه اقتصادی در بهشهر به‌عنوان مرکز ثقل شرق مازندران آغاز می‌شود، محمد اسلامی وزیر راه  شهرسازی که مدتی نیز استاندار مازندران بوده و چند سفر به بهشهر داشته است، به همراه علی‌اصغر مونسان نخستین وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و البته با حضور آقای دژپسند از فرصت‌های اقتصادی بهشهر دیدن می‌کنند.

باتوجه به اینکه در این سال‌ها پای وزرای زیادی به بهشهر باز شده است اما آنچه صورت گرفته، رضایت شهروندان را جلب نکرده؛ لذا از وزرایی که انشاالله فردا بازدیدی از ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه راه و گردشگری و پروژه‌های اقتصادی دارند انتظار می‌رود، سفرشان دستاورد خوبی برای مردم این خطه از مازندران داشته باشد.

بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به اینکه بهشهر در حوزه راه، کمترین میزان بهره‌مندی از راه‌های آسفالته روستایی کشور را دارد.

باتوجه به اینکه منطقه آزاد تجاری و قرارگرفتن در کریدور شمال – جنوب نیز از امتیازات بهشهر است، انتظار نخست این است که راه‌های منتهی به بندر استراتژیک امیرآباد ایمن‌سازی و محور رستمکلا – بهشهر به بندر نیز تکمیل شود و پس از آن جاده‌های کوهستانی که از محورهای توسعه محسوب می‌شوند، ساماندهی یابند تا در روزهای برف و باران‌های سخت، مردم را با مشکلات تردد مواجه نسازند.

در حوزه گردشگری سال‌هاست که صحبت از طرح جامع گردشگری در میانکاله، عباس‌آباد و اخیراً نیز گردشگری در منطقه صفی‌آباد مطرح است اما در عمل چیز قابل ملاحظه‌ای مشهود نیست. ضمن اینکه این شهرستان با دارا بودن بیش از 150 نقطه دیدنی با قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، بستر مناسبی برای عملیاتی‌کردن ایده‌ها و طرح‌های گردشگری‌ست.

شهرک صنعتی بهشهر با شرکت‌هایی که هر کدام می‌توانستند اقتصاد شرق مازندران را متحول و برای جوانان تحصیلکرده، برومند و جهادگر اشتغال ایجاد کنند؛ نیمی از آنها تعطیل، برخی نیمه‌تعطیل، و برخی با صورت سرخ و سیلی‌خورده، فعال هستند.

امید که حاصل بازدیدهای وزرای راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و میراث فرهنگی و گردشگری، رسیدن به اشتغال پایدار و رضایتمندی مردمان اشرف‌البلاد در کوتاه‌ترین زمان باشد چه اینکه روی گل‌رخان زیادی را در این دیار دیده‌ایم، وعده‌های زیادی شنیده‌ایم و آخر هفته‌ها نیز شمال عجیب می‌چسبد! این‌بار اما امید واثق داریم.....

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار