دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در سفر به بهشهر:
وزارتخانه‌های گردشگری و اطلاعات درباره راه دسترسی
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بازدید از منطقه نظامی – تاریخی صفی‌آباد به خبرنگاران گفت: وزارتخانه‌های گردشگری و اطلاعات بر سر راه دسترسی مردم به صفی‌آباد توافق کردند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علی‌اصغر مونسان که امروز در یک سفر کاری به شرق مازندران آمده بود، طبق برنامه با هیأت همراه خود از منطقه نظامی صفی‌آباد بهشهر دیدن کرد.

"وزیران راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی نیز در این بازدید حضور داشتند". (این سفر به دعوت وزیر اقتصاد و دارایی صورت گرفت).

* منطقه تاریخی - نظامی صفی‌آباد

ورود به این منطقه تحت تدابیر امنیتی صورت گرفت زیرا هنوز محوطه‌ای که قرار است به‌عنوان مکان گردشگری برای ورود عموم آزاد شود، بسترسازی نشده است، لذا شاهد برخوردهای "مأمورانه و معذورانه‌ای" در پشت درب‌های بسته برای عده‌ای بودیم. حتی برخی از مدیران کل هم نتوانستند وارد محوطه شوند و پشت درب ماندند.

"سیف‌الله فرزانه" مرد اول میراث فرهنگی و گردشگری مازندران نیز در کنار بقیه همراهان خود ازجمله مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر که اجازه نیافتند وارد محوطه شوند، منتظر ماندند تا بازدید به پایان برسد.

پس از دقایقی با بیسیم اطلاع دادند که مهندس فرزانه مدیرکل گردشگری وارد محوطه شود، اما ایشان نپذیرفت و ترجیح داد کنار بقیه، پشت درب‌های بسته بماند.  

* قدمت 400 ساله کاخ صفی‌آباد

سرانجام مسئولان از بازدید بازگشتند، علی‌اصغر مونسان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: مجموعه صفی‌آباد از بناهای ارزشمند و تاریخی دوره شاه عباس صفوی است و حدود 400 سال قدمت دارد.

وی با اشاره به هماهنگی‌هایی که با وزارت اطلاعات برای تحویل بنای تاریخی صفی‌آباد صورت گرفت و نظر به همراهی خوب وزیر اطلاعات، آزادسازی صفی‌آباد را از آرزوهای دیرینه مردم عنوان کرد و از توافقات صورت‌گرفته در این زمینه خبرداد که به‌زودی اجرایی خواهد شد و این فضا برای بازدید مردم و گردشگران مهیا می‌شود.

وزارتخانه‌های گردشگری و اطلاعات درباره راه دسترسی

* بهشهر قطب گردشگری در شرق مازندران می‌شود

مونسان با تأکید بر اینکه وزرات میراث فرهنگی و گردشگری تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هم صفی‌آباد و هم کار مرمت این بنای ارزشمند تاریخی هر چه زودتر آغاز شود، اظهار می‌دارد که برنامه خوبی را برای بهشهر خواهند داشت و بهشهر به یکی از قطب‌های گردشگری همانند غرب استان تبدیل خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار امیدواری کرد که در شرق مازندران به‌واسطه همین بنا و طبیعت بی‌نظیر آن، مردم بتوانند از مواهب گردشگری هر چه بهتر و بیشتر بهره بگیرند.

* توافق در راه دسترسی به صفی‌آباد

مونسان درباره راه دسترسی این منطقه نیز می‌گوید: توافقاتی جهت راه دسترسی صورت گرفته است و قرار شد تا تفاهمنامه‌ای بین وزارت گردشگری و اطلاعات داشته باشیم که این بنا رسماً تحویل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بشود تا بلافاصله اقدامات بعدی را شروع کنیم.

وی در پایان تأکید داشت که با همکاری استاندار مازندران، مناطق شرقی این استان به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شوند.

به گزارش آوای خزر، علی‌اصغر مونسان همچنین در ادامه سفر خود در بهشهر به اتفاق دو وزیر همراه، از میانکاله نیز بازدید و ضمن بکر و زیباخواندن این منطقه حفاظت‌شده، بر اجرای طرح گردشگری در زون تعیین‌شده تأکید کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
0
0
از یک سال پیش گفتن صفی آباد آزاد شد اما کسی نمی تونه وارد بشه؟؟؟؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها