دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
فرمانده انتظامي استان مازندران
فرمانده انتظامي استان مازندران ، در نشست کميته تخصصي امر به معروف و نهي از منکر استان، گفت: خودکنترلي و خدا ناظري مهمترين مولفه در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر است .
خودکنترلي و خدا ناظري مهمترين مولفه در اجراي فريضه امر به معروف

 به گزارش آوای خزر، سردار "سيد محمود ميرفيضي" در نشست کميته تخصصي و اجرايي امر به معروف و نهي از منکر استان با تاکيد بر الگوسازي امر به معروف در سطح يگان هاي انتظامي و نيروهاي مسلح،گفت: فرماندهي انتظامي استان با توجه به شعار سال به اين امر مهم توجه جدي کرده است.

فرمانده انتظامي مازندران، افزود: با تشکيل کميته اجرايي امر به معروف و نهي از منکر از سال 93 تا کنون، 642 نفر جزء آمران به معروف و نهي از منکر در نيروي انتظامي استان هستند.

سردار ميرفيضي، از برگزاري 132 جلسه با 530 مصوبه در اين راستا پس از تشکيل اين کميته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 90 درصد مصوبات اين کميته تاکنون اجرايي شده است.

وي انتشار منشور اخلاقي پليس مسلمان و برگزاري مسابقه کتابخواني در بين کارکنان را از ديگر اقدامات فرماندهي انتظامي استان در راستاي ترويج فرهنگ امربه معروف نهي از منکر برشمرد و تصريح کرد: شناسايي افراد داراي سيماي صالحان و تجليل از شايستگان مکتبي از ديگر اقدامات فرماندهي انتظامي استان در راستاي ترويج فرهنگ امر به معروف بوده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران، برگزاري همايش طلايه داران معروف با همکاري سازمان تبليغات اسلامي استان را از ديگر فعاليت هاي انتظامي استان در اين راستا برشمرد و خاطر نشان کرد: به منظور اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر در طرح هاي دريا، در طول تابستان امسال بيش از هزار نفر بسيجي آمر به معروف، پليس استان را در انجام اين فريضه الهي ياري کردند.

وي گفت: با هماهنگي انجام شده گروه جهادي بقيه الله اعزامي از حوزه علميه قم نيز در اين راستا با اين فرماندهي همکاري نزديکي داشته اند.

عضو شورای تأمین مازندران با اشاره به اين که براي اجراي اين فريضه الهي و هدايت و راهنمايي مردم در سواحل و مناطق گردشگري استان مي توان از ظرفيت و توانايي هاي روحانيون حوزه هاي علميه استفاده کرد،گفت: با همکاري اين افراد کارکنان نيروي انتظامي بهتر مي توانند به وظايف ذاتي خود و استقرار نظم و امنيت و جلوگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي بپردازند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار