دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
محققان در صدد هستند با توسعه فناوری ابرخازن ها گامی در راستای استفاده از انرژی‌های پاک بردارند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقیقاتی که برای یافتن پاسخ برخی سوالات عمده علمی تلاش می‌کنند از جمله محورهای هستند که مورد حمایت فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد. پروژه تحقیقاتی مشترک میان دانشگاه تربیت مدرس و UCLA در زمینه توسعه ابزارهای ذخیره انرژی پاک از جمله این تحقیقات است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه استحصال انرژی از منابع پاک، نحوه ذخیره آن است. ذخیره حجم بیشتری از انرژی در مدت زمانی کوتاه‌تر از جمله اهدافی است که بخش عمده‌ای از تحقیقات دانشگاهی مختلف به دنبال تحقق آن هستند.

بر این اساس یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور میرفضل اله موسوی از دانشگاه تربیت مدرس با همکاری گروه تحقیقاتی پروفسور ریچارد کینر (Richard Kaner) از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، در یک مقاله تحقیقاتی، یک ابزار ذخیره انرژی را معرفی کرده‌اند که کارکرد ممتازی از خود نشان می‌دهد.

استفاده از انرژی‌های پاک، هر روز در حال گسترش است. منابعی مانند «باد»، «جزر و مد دریا»، «خورشید»، ... می‌توانند جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند. به خاطر عدم امکان دسترسی پیوسته به این منابع، توسعه ابزارهای مختلف برای ذخیره انرژی به دست آمده از این منابع به کلید اصلی توسعه انرژی‌‎های تجدید پذیر تبدیل شده است.

در این بین،ساخت باطری‌ها و ابر خازن‌های پیشرفته به نقطه کانونی این تلاش علمی تبدیل شده است‌. ساخت باطری‌های با طول عمر بیشتر و قدرت ذخیره بهتر می‌تواند موجب افزایش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر شود.

همچنین توسعه لوازم الکتریکی قابل حمل از قبیل موبایل، لپ تاپ، تبلت لزوم توسعه ابزارهای ذخیره انرژی الکتریکی کارآمد را دو چندان کرده است. خودروهای هیبریدی نیز در یک دهه اخیر به شکل قابل ملاحظه ای توسعه یافته‌اند و پیش بینی می‌شود که در ۲۰ سال آینده مقدار تولید خودروهای پاک به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

رشد و توسعه تمام این صنایع و تجهیزات تا حد زیادی به توسعه فناوری به کار رفته در باطری‌ها و ابرخازن وابسته است. باتری­ها و ابرخازن­ها، هر کدام دارای مکانیسم ذخیره بار منحصر به فردی هستند.

تیم تحقیقاتی پروفسور میرفضل الله موسوی از دانشگاه تربیت مدرس و همکارانش در دانشگاه UCLA سعی کرده‌اند تا با توسعه فناوری ابرخازن‌ها، این تجهیزات را قادر سازند که حجم انرژی بیشتری ذخیره کنند و توانایی آنها را توسعه دهند.

نتایج این پژوهش با حمایت فدراسیون سرآمدان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در  در مجله  علمی ACS Nano به چاپ رسیده است. این تیم پژوهشی امیدوار است که این مقاله به مثابه یک رویکرد جامع، مسیر پیش روی محققان عرصه توسعه ابزارهای ذخیره کننده انرژی الکتریکی را روشن تر سازد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها