دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
یادداشت سردبیر/
تصمیم تاریخی مجلس ایران در 17 دی 98
تصویب طرح 3 فوریتی"اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا" در 17 دی‌ماه 98، یکی از تصمیم‌های تاریخی و نخستین مصوبه 3 فوریتی مجلس شورای اسلامی‌ست که با رأی صد درصدی نمایندگان به سرانجام رسید.

تصمیم تاریخی مجلس ایران در 17 دی 98

آوای خزر - آزاده بابانژاد: این اتفاق دیر یا زود می‌افتاد؛ او همواره به دنبال عروجی عاشقانه بود و دعایش این بود که خدایا مرا پاکیزه بپذیر و اینگونه شد که "طاهر" و همچون پرنده‌ای سبکبال به سوی معبود شتافت، حاج قاسم سلیمانی را می‌گویم، اما اینکه ابعاد شهادت او تا این اندازه جهان را متحیر کرده است، هرگز پیش‌بینی نمی‌شد، ترور این شخصیت بزرگ در نیروی راهبردی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهو ایالات متحده آمریکا - که این حرکات هیچ جایی در حقوق بین‌الملل ندارد - آغاز راهی شد تا استیصال دولت آمریکا و اقدامات نابخردانه شخص اول آن بیش از پیش آشکار شود.

ترامپ که نیویورک تایمز لقب "رئیس‌جمهور بچه‌مدرسه‌ای آمریکا" را برای او برگزیده است و به راستی شایسته این لقب زیباست! پس از ترور سردار سلیمانی با ترس و وحشت منتظر حادثه تلافی‌جویانه از سوی ایران بود و حتی پیش‌دستی  کرد و عنوان داشت که 52 نقطه ایران با محوریت مراکز فرهنگی و میراثی ایران را هدف حملات موشکی قرار خواهد داد. اما این "فرار رو به جلو" جواب نداد زیرا ادبیات "مدرسه‌ای" اساساً سنخیتی با ادبیات نظامی و دفاعی ندارد.

حماسه خودجوش مردم ایران و کشورهای آزادیخواه در سراسر جهان از آغازین ساعاتی که خبر جمعه‌ی خونین 13 دی‌ماه 98/ 7 جمادی‌الاول 1441 بغداد برابر با سومین روز از ژانویه 2020 در تعطیلات کریسمس را شنیدند؛ تا امروز،   برای رئیس جمهور دیوانه‌ی آمریکا چندین برابر پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، دارای اهمیت استراتژیکی و تسلیحاتی‌ست.

آغاز خروج وقیحانه آمریکا و هم‌پیمانانش از عراق و آماده‌باش به نیروهای‌شان در سراسر خاورمیانه، یکی از تبعات ناشی از هراس آنها بود که با شهادت سردار سلیمانی و همراهانش رقم خورد. اما در حالی‌که دولت آمریکا هرگز فکرش را نمی‌کرد با تلافی زودهنگام ایران مواجه شود، و حتی در داخل نیز برخی گروه‌های افراطی دولت را آماج انتقادات قرار دادند. بامداد امروز در غافلگیری جدیدی که با حملات موشکی هوافضای سپاه پاسداران از خاک ایران به سمت دو پایگاه نظامی "عین الاسد" و "اربیل"  در عراق همراه بود، بار دیگر وارد فاز وحشت و استراتژی جدیدی شد و بعید است جرأت حرکت دیگری را داشته باشد زیرا خوب می‌داند سیلی محکمی خواهد خورد. ضمن اینکه باز هم می‌داند جمهوری اسلامی ایران اقدام خود را در چارچوب قوانین و به بهترین شکل ممکن با موشک‌های بالستیک انجام داده است و دولت آمریکا نمی‌تواند هیچ اشکالی در این اقدام وارد کند مگر اشتباه تاریخی خود را!

این حمله به‌اندازه‌ای تلافی‌جویانه بود که دقیقاً در ساعت حمله موشکی ارتش آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد صورت گرفت و ایران بهترین پاسخ و گام نخست عملیات تلافی‌جویانه خود را برداشت.

اما نکته قابل تقدیر که می‌خواهم از آن صحبت کنم، حمایت تمام قدّ مجلس شورای اسلامی از سپاه پاسداران و نخستین مصوبه 3 فوریتی تاریخ مجلس ایران بود؛ نشست علنی مجلس شورای اسلامی در روز گذشته 17 دی‌ماه 98، با طرح سه فوریتی "اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط  متحده آمریکا" وارد دستور مجلس شد، این طرح یک‌بار در 2 اردیبهشت‌ماه امسال تصویب و دو روز بعد به تأیید شورای نگهبان رسید اما دیروز طرح 3 فوریتی آن با امضای 270 نماینده مجلس وارد دستور و با رأی صد درصدی اعضای خانه ملت مصوب شد.

براساس این مصوبه، دولت موظف شد که برای تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران به اذن مکتوب رهبری معظم، 200 میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد، همچنین وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی موظف شدند که "فهرستی از تمامی اعضای  پنتاگون، شرکت‌ها، مؤسسات وابسته و عاملان و فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا(سنت کام) و سازمان‌ها و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی هستند و از تروریست حمایت می‌کنند را شناسایی کنند".

این تصمیم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک اقدام تاریخی ثبت خواهد شد و نشان داد در حالی‌که دونالد ترامپ تمامی شانس‌های خود اعم از تبلیغاتی و نظر موافق کنگره را با تصمیم یکجانبه و مغرورانه در حمله تروریستی بامداد 13 دی 98 انجام  داد و حتی گفت که برای این قبیل فعالیت‌ها هیچ نیازی به امضا و تصمیم کنگره ندارد؛ اما مجلس ایران تمام‌قد از نیروی قدس سپاه حمایت کرد و دولت نیز خود را موظف به اجرای مصوبه دانست.

نتیجه این مصوبه را بامداد امروز 18 دی‌ماه در نخستین اقدام متقابل(انتقام سخت) و تلافی‌جویانه سپاه قدس بر ضد مواضع ضد بشری و غیرقانونی دولت آمریکا دیدیم.

اکنون کشورهای مرتجع منطقه بیم آن دارند که از سوی جمهوری اسلامی ایران تحرکاتی صورت بگیرد، لذا تمامی امکانات و تجهیزات خود را به‌زعم خود از تیررس جمهوری اسلامی ایران دور کردند، در آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی نیز اتاق‌های فکر تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شده است، دونالد ترامپ که با شعار انتخاباتی "پایان جنگ" روی کار آمده بود اکنون به یکی از جنگ‌افروزترین چهره‌ها در آمریکا و جهان تبدیل شده است و حتی رسانه هم‌راستا با دولت یعنی فاکس‌نیوز نیز او را آماج انتقادات و تخریب‌های تند قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار اعلام کرده است که تمامی مراکز نظامی آمریکا و 104 نقطه از اهداف آمریکا و متحدانش در منطقه شناسایی شده‌اند و ایران هر واکنشی را پاسخ خواهد داد، این نه‌تنها هشداری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، بلکه هشدار معناداری برای کشورهای بُزدل مرتجع منطقه برای "انتقامی سخت‌تر"است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار