دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
بسته خبری 29 آبان پلیس مازندران:
در بسته خبری 29 آبان پلیس مازندران، درباره مرگ کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در ارتفاعات آمل، کشف اشیای عتیقه با قدمت 1400ساله در بهشهر و کشف بیش از یک کیلوگرم تریاک در چالوس بخوانید.

**مرگ یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در ارتفاعات آمل

 بر اثر سقوط سنگ در ارتفاعات شهرستان "آمل"، یکی از کوهنوردان گروه کوهنوردی "آلاله" به علت جراحت وارده جان باخت.

به گزارش آوای خزر، در پی کسب خبری در ساعت 17 و 50 دقیقه روز گذشته مبنی بر حادثه منجر به فوت در ارتفاعات منطقه"لوط بهرستاق" شهرستان آمل، ماموران انتظامی شهرستان سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند،  فردی به نام "م – ف" از گروه کوهنوردان 80 نفره "آلاله" که برای صعود به ارتفاعات این شهرستان اعزام شده بود، در حین  برگشت در مسیر به علت سقوط سنگ فوت کرد. با حضور گروه های امداد و نجات جسد به مناطق پایین دست منطقه ممنتقل شد و موضوع در دست بررسی بیشتر است.

 ** کشف اشیای عتیقه با قدمت 1400ساله در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان "بهشهر"، از کشف 100 قطعه اشیای عتیقه متعلق به دوره ساسانیان خبر داد.

سرهنگ"محمد ولی مرادی" با اعلام این خبر افزود: در پی دریافت خبری مبنی  بر اقدام به حفاری غیر مجاز در دو نقطه مجزا در سطح حوزه استحفاظی، ماموران کلانتری 13 "رستمکلاء" این فرماندهی، سریعاً وارد عمل شده و به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی افزود: ماموران با حضور در مناطق اعلامی و بررسی موضوع، مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند و با هماهنگی  قضائی در اقداماتی غافلگیرانه دو متهم به حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، با اشاره به کشف لوازم و تجهیزات غیرمجاز حفاری از متهمان، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 100قطعه اشیای عتیقه متعلق به دوره ساسانیان با قدمت 1400ساله کشف شد.

سرهنگ مرادی، گفت: با کشف این اشیاء و با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
 
** کشف بیش از یک کیلوگرم تریاک در چالوس


ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان چالوس با شناسایی و دستگیری دو عامل افیونی، بیش از یک کیلو گرم تریاک از این افراد کشف کردند.

در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امرتهیه وتوزیع موادمخدر در سطح شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی با شناسایی متهمان به موادمخدر و مخفیگاه این  افراد با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند.

براساس این گزارش، ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند، بیش از یک کیلوو 300گرم تریاک از متهمان کشف کنند.متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها