دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۸۸
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
انتخابات است و بار دیگر حمله به پُرجمعیت‌ترین دستگاه آغاز شد
تاخت و تاز ورشکستگان سیاسی به آموزش و پرورش مازندران/ تدبیر استاندار مازندران در قبال هجمه به آموزش و پرورش چیست؟
نزدیک انتخابات که می‌شود هجمه‌های تخریب، باج‌خواهی و سهم‌خواهی از مجموعه بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار آموزش و پرورش بیشتر می‌شود، چند روزی‌ست که آموزش و پرورش مازندران مورد تاخت و تاز ورشکستگان سیاسی قرار گرفته است، باید ببینیم تدبیر استاندار مازندران و رئیس شورای آموزش و پرورش در قبال این حملات ناجوانمردانه چیست و آیا او می‌تواند آرامش را برقرار سازد یا خیر؟

به گزارش آوای خزر از ساری، چند روزی‌ست که زمزمه‌های تغییر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این استان سر و صدا به‌پا کرده است. سؤال مهم این است که این تغییر چرا در زمانی که بحث انتخابات داغ است و آموزش و پرورش نیز به‌عنوان یکی از پُرجمعیت‌ترین دستگاهی که همواره در انتخابات کشور نقش مهمی دارد، باید اتفاق بیفتد.

برخی‌ها این موضوع را خارج از انتخابات می‌دانند و می‌گویند ارتباطی ندارد اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این ادعا را باید در هجمه‌های مدتی پیش از سوی نمایندگان و برخی احزاب سیاسی دید. افرادی که ساحت تعلیم و تربیت را وسیله و دستاویزی برای رسیدن به امیال و اغراض شخصی تبدیل کرده‌اند.

عسکری نیکزاد که 7 فروردین 97 به جای سید علی قاسمی به‌عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران منصوب شد، حالا پس از 21 ماه و برای چندمین‌بار زیر فشار برخی گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است. او از همان آغازین روزهای حضورش با تجربه‌ای که در امور مالی و در شرایطی که دولت با تنگناهای مالی شدیدی روبرو بود، با نگاه عدالت‌محوری و کاهش هزینه‌های مالی وارد میدان شد و در این مدت نیز جلب حداکثری در مشارکت خیران را در کارنامه خود دارد.

برخی از تغییرات در واحدهای مختلف آموزش و پرورش نیز در همین راستا صورت گرفته است اما دشمنی با او زمانی آغاز شد که خواست وضعیت نابسامان قبلی را سامان دهد، او در کار خود تا حدودی موفق بود. اما افرادی از جابجایی‌های صورت‌گرفته ناخشنود شدند؛ دقیقا همان افرادی که برای ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های بی‌حساب و کتاب، و زد و بندها استعداد فراوانی داشته و دارند.

اکنون آموزش و پرورش مازندران مانند بسیاری از همتاهای خود در سایر استان‌ها با ورشکستگان سیاسی مواجه است، آنها به دنبال امتیازاتی هستند و تنها به سود خود می‌اندیشند، ثبات و آرامش در آموزش و پرورش گویا برای آنها سنگین است، بعضاً با در اختیار قرار دادن اطلاعات غلط، برخی افراد دارای تریبون از هر قشری را نیز به‌سمت و سوی خود جلب کرده‌اند، و افکار عمومی را می‌فریبند.

اینکه نیکزاد چرا تا این اندازه مورد آزار قرار گرفته است؛ بی‌شک از یک‌سو به‌دلیل برخی کم‌تجربگی‌های او به‌عنوان یک مدیر جوان بوده است، و بخشی دیگر به‌دلیل تنگ‌نظری‌ها و همچنین دخالت گروه‌های فشار بر آموزش و پرورش و ذی‌نفعان بوده است. هر مدیر جوانی اشتباهاتی دارد اما چرا اشتباهات آقای مدیرکل به اطلاعش نمی‌رسید؟ چرا با او برای رفع موارد اشتباه مشورت نمی‌شد؟ این بدین معناست که عده‌ای تنها در پی تخریب بوده و هستند.

گزینه‌های مطرح‌شده چنگی به دل نمی‌زنند و این نشان می‌دهد که شلوغ‌کاران سیاسی به نقطه استیصال رسیده‌اند و هدف آنها تنها جابه‌جایی مدیرکل است، آنها اهمیتی به کیفیت آموزشی نمی‌دهند و برای آنها حزب و گروه و منافع سیاسی مهم‌تر از نظام تعلیم و تربیت است.

برخی نیز در این میان به‌جای ایجاد آرامش، با موج‌سواران همراه شده‌اند. آنها بدانند رسانه‌های مازندران خواب نیستند و قطعاً با چالش جدی در برنامه‌ها و انتقاد ابدی رسانه‌ها در مورد خود تا زمانی‌که جابه‌جایی آنها تیتر شود! باقی‌ست.

در این چند روز نیز مشخص شد که رسانه‌ها باوجود نقدهایی که به آموزش و پرورش داشته و دارند اما تاکنون نزدیک به 100 درصد آنها این تغییر را به صلاح نمی‌دانند، زیرا نه زمان مناسبی انتخاب شده است و نه افراد مناسبی، علاوه بر اینکه هدف از این تغییر کاملاً سیاسی، زورگویانه و باج‌خواهانه است.

این مسائل هرگز از حافظه رسانه‌ها پاک نخواهد شد، مواردی از این دست در استان صورت گرفته است، بی‌تردید اعتماد رسانه به فضای موجود از بین خواهد رفت. البته قرار نیست هر مدیری یا هر استانداری تا ابد در پست خود باقی بماند اما قرار هم نیست تا ابد روند جابجایی مدیران به این صورت و تحت تاثیر فشارهای گروه‌های مختلف و امیال و اغراض شخصی باشد.

"تغییرات" لازمه پویایی هر دستگاهی‌ست، اما نامردی، ایجاد مانع در روند فعالیت مدیران ساعی، بی‌انصافی‌ها، متهم کردن مدیران به چیزی خلاف واقع، عدم توجه به واقعیت‌ها، عدم در نظر گرفتن توانمندی‌ها و سنگ‌اندازی در مقابل حرکت یک مدیر با اهداف مغرضانه، شخصی و شیطنت‌آمیز، هرگز در این مجموعه‌ها پذیرفتنی نیست.

آموزش و پرورش مازندران نیاز به آرامش دارد، عسکری نیکزاد زمان زیادی نیست که مدیرکل آموزش و پرورش شده است؛ بنابراین اکنون زمان "مدیریت تغییر است نه تغییر مدیریتی"،کمترین چیزی که در این شرایط انتظار می‌رود؛ ورود مدبرانه استاندار مازندران به‌عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان است که می‌تواند این آرامش را در فضای فعلی به ساحت تعلیم و تربیت هدیه کند، تغییر عسکری نیکزاد تنها برای یک گروه سودآور است؛ ورشکستگان سیاسی و بازنشستگانی که فکر می‌کنند حق‌شان با حضور آقای نیکزاد ضایع شده است! این تغییر در شرایط فعلی آموزش و پرورش مازندران را با چالش جدی مواجه می‌کند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
سلام مطلب خوبی نوشته شد. استاندار محترم لطفا جلوی تنش را بگیرد.
مزدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
وقتی آقای قاسمی مدیرکل اسبق که به کسوت بازنشستگی نایل شده اما با همکاری معاون نهضت که هم اکنون یکی از کاندیداهای مدیرکلی می باشد از امکانات اداره کل استفاده نموده و مسافرتهای مربوط به لابیهای سیاسی خود را انجام می دهد دیگر انتظاری نباید داشت که آقای قاسمی (فقط بخاطر کینه شخصی خود) که سکان مدیریت را به آقای نیکزاد واگذار کرده پشت این ماجرا می باشد.
ساجدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
اگه از اول معاونینش رو تغییر می داد به این روز دچار نمی شد.وقتی معاونش با ماموریت اداری میره برای رایزنی جایگزینی آقایی از غرب استان معلومه که این اتفاق می افته
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
از آقای احمدی فولادی به عنوان بزرگ فرهنگیان توقع داریم که با مدیریتش اجازه نده در این ایام نزدیک به انتخابات این تغییر صورت بگیره
جمشيد
|
United States
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
1
لطفاً آموزش و پرورش را از بازيهاي سياسي خارج كنيد اين كينه توزي ، جز دور شدن از اهداف فرهنگي ، دستاوردي نخواهد داشت.
فرهنگی از چالوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
تا یه نفر از غرب مطرح شد شما بی تاب شدید.
سیدمهدی ساجدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
باعرض سلام وادب خدمت همه مردم مازندران. عسگری نیکزاد فرشته نجات آموزش وپرورش مازندران هستن خدایش مدیر کل به قدرت ایشان تا حالا ندیدیم
فرهنگی بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
اگر چنین تغییری ایجاد شود؛ معنای سیاست را جز فریب و نیرنگ و تظاهر نمی‌دانم،
محسنی
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
در این شرایط و با توجه به حساسیت انتخابات ۹۸ اصلا مناسبی برای تغییر در دستگاه بزرگ آموزش پرورش مازندران نیست. مگر برای مهندسی انتخابات
محمودی
|
Germany
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
بزرگ ترین اشتباه آقای نیکزاد این بود که نیروهای وابسته به مدیرکل سابق رو عوض نکرد
توکلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
استاندار محترم بدونه که با این تغییر و انتصاب فردی از غرب استان کلنگ مازندران غربی زده خواهد شد و ایشان باید آماده باشه که روبان ساختمان استانداری مازندران غربی رو قیچی بزنه
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
ما که اندر خم یه کوچه مانده ودرمانده شدیم تا کی دیگران برای بازیهای سیاسی و منافع خود قرار هست برای ما تصمیم گیری ووتصمیم سازی کنند
نیکزاد مدیر کلی صادق و آگاه به مسائل آموزش و پرورش بوده که صفر تا صد و پیچ و خم این نهاد مهم را میشناسد بیایید بجای سنگ اندازی یاریش کنید
کاظم نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
من اگه جای نیکزاد بودم همین امروز ابلاغ تقی نیا معاون نهضت و شعبانی معاون پرورشی رو لغو می کردم تا درسی بشه برای معاونین همه دستگاه ها که...
معلم آملی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
شایعه ابزار نفاق است
اداره کل آموزش و پرورش مازندران این روزها دستخوش حرافی و طمع لاشخوران سیاسی است که سالها چشم خود را برای کرسی مدیرکلی صبح ها باز میکنند و ساعت ها به جای تلاش جهادی در این برهه سخت کشور به دنبال تخریب هستند.چند روزی نمی گذرد که حضرت آقا ولی امر مسلمین جهان فرمودند باید قوی شویم اما عده ای دقیق دشمنگونه سعی در تضعیف مهمترین نهاد تربیتی و انسان ساز استان هستند.جناب آقای عسکری نیکزاد مدیرکل خدوم آموزش و پرورش استان مازندران بر همگان اخلاص و مروت و جوانمردی شما ثابت شده است و حقیقتا حضرتعالی در تلاش برای بهبودی اوضاع آموزش و پرورش هستید لذا ما جامعه ی فرهنگیان استان کما فی السابق اعلام آمادگی خود را جهت کمک کردن حضرتعالی در رسیدن کشتی آموزش و پرورش استان به ساحل امن هستیم.اما تنها توصیه ما تغییر مدیرت در بخش های مختلف آموزش و پرورش و استفاده از افراد نخبه ی دلسوز جهادی مدبر که دل در گرو انقلاب دارند می باشد.جهت ادامه راه و ثبت نام جنابعالی به عنوان متحول کننده آموزش و پرورش استان رودربایستی ها را کنار بگذارید و با بسم الله شروع کنید.چند وقتی از شهادت سردار دلها نمی گذرد وظیفه شما تربیت سلیمانی ها و تربیت فهمیده ها و محمودی ها برای انقلاب است و در این راه دوستی و ملاحضه ای نیست.در آخر از زحمات و تلاش های بی وقفه شما سپاسگزاریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
همه تقصیر استانداره خودش بازیگر و کارگردان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار