دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید آموزش و پرورش مازندران
مراسم تجلیل از زحمات مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران و معارفه مدیر جدید این اداره‌کل با حضور معاون وزیر در باشگاه فرهنگیان با حضور باشکوه جامعه فرهنگیان و خیران مدرسه‌ساز برگزار شد.

به گزارش آوای خزر از ساری، مراسم تودیع و تجلیل از زحمات عسکری نیکزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران و معارفه علیرضا سعدی‌پور مدیرکل جدید این اداره‌کل، با حضور سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و حسین حسن‌نژاد نماینده استاندار و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران همچنین جمعی از جامعه فرهنگیان و خیران حوزه تعلیم و تربیت استان در باشگاه فرهنگیان واقع در ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خیل انبوهی از شرکت‌کنندگان همراه بود و خیلی‌ها نیز در انتهای سالن و خارج از آن ایستاده شاهد صحبت‌ها بودند، ابتدا سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران به حضار خیرمقدم گفت و از زحمات آقای نیکزاد در مدت مسئولیتش قدردانی و برای مدیر جدید نیز آرزوی موفقیت کرد.

*** عسکری نیکزاد نیز در سخنانی به گوشه‌ای از دریای عملکردهای اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در 2 سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در مجموع 6 سال در این اداره‌کل در کسوت معاون پشتیبانی و مدیر خدمتگزار بوده‌ام و تمام تلاشم را برای آنچه در توانم بود اجرایی کردم و انشاالله شرمنده خدا، دانش‌آموزان و اولیای آنها نباشم.

وی این را هم گفت که ممکن است همکاران توقعاتی داشتند که من یا اطلاع نداشتم یا در توانم نبود، به هر حال در آنچه می‌دانستم کوتاهی نداشتم.

*** مدیرکل سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با تشکر ویژه از آقای نیکزاد که تمام همت خود را برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش مصروف کردند، از آقای سعدی‌پور خواست که در این روند را ادامه دهد.  

حسین حسن‌نژاد با بیان اینکه اگر نیروی انسانی را یک قدرت بدانیم که علت‌العلل توسعه است، گفت: در آموزش و پرورش باید پاسخگوی برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها باشیم و باید در این کاستی‌ها سهم همه مشخص شود. باید با کارموشکافانه، دقیق مشخص شود که این نقیصه‌ها از کجا ناشی می‌گذارد و تا چه اندازه روی کارایی اثر می‌گذارد.

*** معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی با بیان اینکه واژه "توسعه" بسامد بیشتری در اندیشه بشری، در نوشته نویسندگان و گفتمان گویندگان دارد و همه دگرگونی‌ها را شامل می‌شود، اظهار کرد: وقتی از توسعه صحبت می‌کنیم، در واقع صحبت از آمال جهان است.

سید جواد حسینی ادامه داد: سازمانی که در توسعه محوریت دارد، و نهاد تحول‌آفرین آموزش و پرورش است، مدرسه نیز جعبه سیاه و دماسنج جامعه است. در توسعه، کارگزاران اصلی جامعه جز معلمان فکور نیستند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید دیوار جامعه بالا برود باید سطح معلمان خویش را بالا ببریم و راهی جز این نداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در هیچ وزارتخانه‌ای سند تحول نداریم که به درجه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش برسد. به همین دلیل، به‌دنبال عملیاتی‌کردن این سند هستیم که پشت درهای مدارس ایستاده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: در این سند نقش تمامی دستگاه‌ها مشخص شده است لذا ما باید ترسیم شوق‌انگیزی از این سند ارائه دهیم تا دیگران نیز پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه باید یک چشم‌انداز شوق‌انگیز عملکردی در نظام تعلیم و تربیت روی کار بیاوریم، ادامه داد:  باید به نظام قانون‌گذاری اثبات شود که نظام پهن‌پیکر آموزش و پرورش نباید با قانونی اداره شود که اداره هواشناسی با آن اداره می‌شود!

حسینی گفت: آقای نیکزاد هر آنچه در توان داشتند در آموزش و پرورش گذاشتند. استان مازندران در هیچ شاخصی از رتبه پنجم پایین‌تر نیامده است و مازندران همواره برای وزارتخانه مهم است.

***علیرضا سعدی‌پور نیز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش و فرصتی که به ایشان برای این مسوولیت خطیر داده است، به ارائه برنامه خود پرداخت.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در برنامه‌های خود توجه ویژه‌ای به این سند خواهم داشت.

مدرسه‌محوری، مدیریت تفویض اختیار به مدیران مدارس و برنامه‌محوری، تبدیل کلاس درس به واحد تحول، اعتماد به مدیران مدارس، پرهیز از آمارهای غیرواقعی، پرهیز از مسائل حاشیه‌ای، خروج از تمرکززدایی، شفاف‌سازی و ارتقای سلامت سازمانی ازجمله برنامه‌هایی بود که مد نظر مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران جهت تحول اداری‌ست.

***به گزارش آوای خزر، بخش پایانی مراسم امروز به تجلیل از زحمات عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و قرائت حکم علیرضا سعدی‌پور مدیر جدید این اداره‌کل اختصاص داشت.

معاونان به‌اتفاق مدیر جدید و حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش، پس از اتمام مراسم نشستی با یکدیگر داشتند، حسینی همچنین پیش از برنامه تودیع و معارفه دیداری با استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران در استانداری داشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام. 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار