دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
جانشین فرمانده سپاه کربلا:
اقتصاد ایران تحت تأثیر خودتحریمی است/ اجرای 9600 ویژه‌برنامه توسط سپاه کربلا در فجر 98
جانشین سپاه کربلا گفت: وضعیت اقتصادی کشور چندین و چند برابر بیش از آنکه از تحریم‌های آمریکا ضربه ببیند، از خودتحریمی آسیب دیده است و برای خروج از این وضعیت باید به اصل انقلاب رجعت کنیم؛ جایی که خواستیم، و توانستیم.

به گزارش آوای خزر از ساری، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان کرد: انقلاب اسلامی در این سال‌ها اعجاب همه را برانگیخته زیرا با احاطه‌ای که ساواک بر کل کشور داشت و توانمندی رژیم ستم‌شاهی به‌واسطه حمایت‌های آمریکا، کسی فکر نمی‌کرد در این جغرافیا انقلابی صورت بگیرد.

وی افزود: حتی "کارتر" یک سال پس از پیروزی انقلاب به تهران می‌آید و در یک سخنرانی می‌گوید: "ایران جزیره ثبات است" این یعنی آنها در جایی که احتمال نمی‌دانند حرکت عظیمی صورت بگیرد و سبب بیداری در منطقه شود، شاهد یک دگرگونی تاریخی شدند. 

محمدرضایی گفت: انقلاب ایران، انقلابی خدایی و الهی بود، حتی در بدترین شرایط که در آغاز این پیروزی قرار داشت و علیرغم ترور، درگیری‌های مرزی و قومی و قبیله‌ای، تحریم و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی، اما ما این هنر را داشتیم که از بزرگترین تهدید بهترین فرصت را به دست آوریم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به دوران پیش از انقلاب و اینکه در تولید ساده‌ترین سلاح و تجهیزات دفاعی چیزی نداشتیم، گفت: اکنون در علوم هوافضا، تولید برق هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای، ساخت سد، پالایشگاه، ساخت تجهیزات دفاعی به‌ویژه تانک و موشک‌های بالستیک حرف داریم. 

محمدرضایی ادامه داد: خیلی از مردم از این مسائل غافلند یکی اینکه دشمن با برنامه‌های خود مانع شد و متأسفانه خیلی‌ها در این فضا نقش داشتند؛ نخبگان، معلمان، وعاظ، اساتید دانشگاه، برخی روحانیون و رسانه کم‌کاری کردند و این‌ها ظلم است و اگر نگاه انقلابی نداریم حداقل نگاه ملی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایران در جمیع جهات توانمندی دارد، به مشکلات اقتصادی اشاره و اظهار کرد: ما در زمینه اقتصاد مشکل داریم و باید رجعت کنیم به اصل انقلاب. یعنی جایی که ما خواستیم دفاع و پیشرفت کنیم و به نتیجه رسیدیم اکنون نیز اگر بخواهیم و حرکت کنیم موفق می شویم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه اکنون گرفتار "خودتحریمی" هستیم، افزود: آن‌قدر که ما مشکلات اقتصادی را به آمریکایی‌ها و نظام سلطه نسبت می‌دهیم؛ چندین و  چند برابر دچار خودتحریمی هستیم که توسط برخی از دولت‌ها، نخبگان، برخی قوانین، نظام بانکی، رسانه‌ها و .... صورت گرفته است.

محمدرضایی گفت: دولت‌های مختلف نیز در جایی که باید مسیر را برای توسعه کسب و کار هموار می‌کردند انجام ندادند. 

"ما باید خودتحریمی‌ها را برداریم، کشور بزرگی هستیم، سابقه تمدنی بزرگی داریم، می‌توانیم بار دیگر برای ساختن یک ایران در حوزه اقتصاد، فرهنگ، صنعت، کشاورزی و ... تلاش کنیم".

جانشین فرمانده سپاه کربلا گفت: دهه فجر برای قدردانی از افتخارآفرینان و کسانی‌ست که این انقلاب را برای ما به یادگار گذاشتند و باید این مسیر تعالی‌بخش را با کمک مردم فهیم و بصیر، ادامه بدهیم.

* برگزاری 9 هزار و 600 برنامه توسط سپاه کربلا در سراسر مازندران

وی در بخش دیگری از این نشست با اعلام اینکه در دهه فجر امسال 9 هزار و 600 برنامه در سراسر استان برگزار می‌شود، بیان کرد: از این تعداد، 2 هزار و 238 مورد یادواره شهداست که با عنوان "لاله‌های روشن" در مدارس به یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی برگزار می‌شود.

"به تأسی از مازندران، یادواره‌های شهدا امسال، در 40 هزار مدرسه کشور انجام می‌گیرد".

جانشین فرمانده سپاه کربلا از افتتاح 5 سالن ورزشی در مازندران طی دهه فجر خبرداد که در شهرهای آمل، قائمشهر، نکا و ساری است.

محمدرضایی بیان کرد: 1 هزار و 876 مسابقه و برنامه فرهنگی، 284 اردوی جهادی در مناطق محروم، 28 پروژه اقتصاد مقاومتی، 3 هزار و 515 نشست بصیرتی، 2 هزار و 670 برنامه دیدار با خانواده شهدا، و 94 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دهه فجر 98 برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر، برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار "انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت" برگزار می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها