دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
به مناسبت دهه فجر
دومین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در میاندورود با تجلیل از یاوران دانایی همراه بود.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، در دومین روز از دهه مبارکه فجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، فرماندار و معاونان ایشان، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و محلی، خیران و  اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان این شهرستان، همایش "یاوران دانایی" در اردوگاه بادله برگزار شد.

در آغاز، رییس آموزش و پرورش که این مراسم به اهتمام او برگزار شد، با خیرمقدم به حضار و ابراز خرسندی  به جهت حضور در جمع علاقمندان تعلیم و تربیت، بیان کرد: با حضور شما انسان‌های پاک نیت که برای آینده دانش‌آموزان تلاش می‌کنید، جمعی نورانی پدید آمده است.

حسینعلی علیجانی با بیان اینکه هر کاری در این دنیا انجام دهیم قطعاً ذخیره آخرت ماست، افزود: باید حس خداشناسی و انسان‌دوستی داشته باشیم تا آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

وی بیان کرد: باید به این یقین برسیم که مدرسه آینه تمام‌نمای آینده ماست. هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم.

* لازمه خلاقیت، آزادی اندیشه است

فرماندار شهرستان میاندورود با توصیف نام "یاوران دانایی" زیبایی این نام را به کسانی که آن را بر این مراسم نهادند، تبریک گفت و از دست‌اندرکاران این مراسم تقدیر کرد.

حسین منفردی با تأکید بر پرورش عنصر "خلاقیت " در کودک، آن را وظیفه هر فردی اعم از والدین و معلم و مربی دانست و اظهار داشت: لازمه خلاقیت  آزادی اندیشه است، و  آزادی اندیشه با تغییر شکل می‌گیرد تا استعدادهای بالقوه به فعلیت برسد.

او  یکی دیگر از وظایف والدین و خیرین را مشارکت در فعالیت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: یک رأس آموزش و پرورش خانواده، و دیگری اداره آموزش و رأس آخر آن سازمان‎های مردم‌نهاد است. اگر هر سه رأس  اتحاد داشته باشند به اهداف مقدس‌شان که پرورش انسان‌های خلاق و متعالی‌ست می‌رسند.

نماینده عالی دولت در میاندورود خدمت به آموزش و پرورش را خدمت به بشریت عنوان و برای همه آنهایی که در راه تحقق اهداف تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند و می‌کوشند تا آینده‌ای روشن  در انتظار فرزندان‌شان باشد، آرزوی موفقیت کرد.

* توسعه کشور به دستان آموزش و پرورش است

در این مراسم، مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران نیز در سخنانی از زحمات فرماندار به عنوان رئیس و مدیر آموزش و پرورش میاندورود به عنوان دبیر این شورا، همچنین از امام جمعه و مجمع خیرین و خیران مدرسه‌ساز و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

علیرضا سعدی‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش سبب توسعه کشور است، افزود: باید فعالیت‌های اثربخش را در مدرسه دنبال کنیم. امروز نگرش خود را نسبت به مدرسه به‌عنوان نهاد تربیتی تغییر دهیم تا بتوانیم در راستای فعالیت‌های تربیتی موفق عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما در جهت تربیت انسانی‌هایی است که در آینده افرادی صالح ، متدین، متعهد، دلسوز و  ولایتمدار باشند، رسالت آموزش و پرورش را بسیار سنگین توصیف کرد.

تمامی صفات نیکو در مدرسه باید شکل بگیرد

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان مازندران در این مراسم گفت: مسوولیتی که خالق بر مخلوق نهاده و برترین مخلوقات انسان است و بزرگترین ویژگی انسان که خداوند درباره او گفته است" فتبارک الله احسن‌الخالقین" به این دلیل است که انسان یک موجود اجتماعی‌ست.

سید عیسی میرشفیعی با بیان اینکه ما باید برای زندگی اجتماعی به یکدیگر کمک کنیم تا به کمال برسیم؛ خیرخواهی، مهربانی و امانتداری را از شاخصه‌های یک موجود اجتماعی برشمرد که همه این صفات باید در دوران مدرسه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: معلم و شاگرد باید با رأفت و مهربانی در کنار هم باشند تا به علو درجات انسانی برسند.

به گزارش آوای خزر، این مراسم با حضور آقای هاشمی رییس مجمع خیران مازندران برگزار شد، اجرای موسیقی توسط گروه "نوا" و تجلیل از یاوران دانایی شهرستان میاندورود ، برنامه پایانی این همایش بوده است.

گزارش از صفورا نیکزاد

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها