دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‎های مواد غذایی سازمان غذا و دارو اعلام کرد
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‎های مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ایران دارای حدود 100 میلیون جمعیت است و 3 هزار ناظر در بخش غذا و دارو داریم و در بخش تکنولوژی و آزمایشگاه‎های نظارت بر حوزه غذا و دارو نیز از دنیا عقب نیستیم.
وجود 3 هزار بازرس و ناظر در بخش غذا و داروی کشور/ در بخش نظارت از دنیا عقب نیستیم

به گزارش آوای خزر از ساری، بهروز جنت در حاشیه همایش ملی برچسب
گذاری فرآوردههای غذایی که در سالن همایش هتل مروارید بهشهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: کشف تخلف و احساس تخلف دو چیز متفاوت هستند و بدون تردید، حوزه غذا و دارو نسبت به 10 سال پیش بسیار پیشرفت کرده و نشان میدهد که نظارتها پاسخگو بوده است.

وی با بیان اینکه شایعات در کشور به سرعت تکثیر میشود و گاهی برخی شایعات در طی سالها چندین بار متولد شده و میمیرند و دوباره متولد میشوند، افزود: بخشی از شایعات به دلیل این است که در حوزه نظارت، اطلاعرسانی شفاف و کافی انجام نمیشود و بخشی دیگر به رسانههای اجتماعی بازمی‌گردد که مطالب شایعه و حتی درست بهسرعت منتشر میشود اما آنچیزی که نظارت و با تخلف مبارزه میشود، به گوش مردم نمیرسد!

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآوردههای مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در بخش نظارت فعالیت خوبی داریم، گفت: سازمان غذا و داروی آمریکا حدود 10 هزار نیروی بازرسی و ناظر دارد و جمعیت این کشور حدود 300 میلیون نفر است، ایران دارای حدود 100 میلیون جمعیت است و 3 هزار بازرس یا ناظر در بخش غذا و دارو داریم و حتی در تکنولوژی به همین صورت است و در آزمایشگاههای حوزه نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی نیز از دنیا عقب نیستیم.

این مسئول با بیان اینکه در بازرسیهای سنتی چیزی کم نگذاشتیم، افزود: اکنون بهعنوان مثال در بخش بازرسی سنتی، تنها در مازندران طی سالجاری 60 هزار بازدید انجام شده و در کنار آن نظام رهگیری را به سرعت در حال انجام داریم و سیستمهای بازرسی آنلاین نیز انجام میشود که به بانک اطلاعات مرکزی سازمان غذا و دارو متصل است.

جنت درباره فعالیتهایی که سازمان غذا و دارو در بخش ارتقای سطح سلامت جامعه انجام شده است، گفت: بخشی از این فعالیتها مانند نصب نشانگرهای تغذیهای یک کار حکومتی بوده و انجام شده است، در بخش دیگر باید آموزش و پرورش وارد میدان شود، در دروس علوم و اجتماعی کودکان باید مهارتهای سلامت گنجانده شود تا تواناییهای اجتماعی کودکان در بخش سلامت افزایش یابد.

وی بیان داشت: در گذشته این سنت وجود داشته که فرزندان را برای دانشگاه آماده می کردیم اما امروز باید مهارت زندگی کردن و مهارتهای اجتماعی را به آنها بیاموزیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآوردههای مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: فرزندان ما باید یاد بگیرند که وقتی وارد فروشگاه شدند، چه کالایی را خریداری کنند.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
اظهارات ایشون صرفا برای پر،کردن صفحات روزنامه و دراز شدن گوش ملت کفایت میکنه..اگر چنین هست و نظارت میشه این همه تولید کنندگان قانون شکن و مردم ستیز که جان ملت براشون دو ریال ارزش نداره از کجا قارچ گونه سبز میشن....این همه آمار سرطان و بیماری های رنگارنگ با وجود نظارت های حضرات بازرس چطور افزایش پیدا میکنه?
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار