دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
مدیر انجمن سینمای جوان ساری:
مخاطبان جشنواره‌ی  فجر افرادی آگاه و مطالعه‌گر هستند
مدیر انجمن سینمای جوان ساری با بیان اینکه مخاطب امروز جشنواره فجر، مخاطب آگاه و مطالعه‌گر است، گفت: آنها به شکل منطقی در مورد فیلم‌ها تحقیق و توجه می‌کنند. و کارگردان‌هایی را رصد می کنند که پرونده موفقی داشته‌اند.

آذر محمودی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر به طور معمول، سالانه و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی همانند تهران در مراکز استانها نیز برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال هم تلاش شد تلاش که جشنواره  به مراکز استان‌ها برود. لذا با هماهنگی که بین سازمان سینمایی و مراکز استانها و برنامه‌ریزی انجام‌شده، شهرستان‌هایی که تمایل  داشتند، میزبان جشنواره بودند.

وی ادامه داد: جشنواره 98 مانند سال گذشته بخش‌های خاصی دارد؛ در بخش "پروانگان" آموزش و پرورش حمایت خوبی کرد. با معاونت پرورشی آقای شعبانی نشستی داشتیم. ایشان دستورالعمل‌های این نشاط را به همه مدارس انتقال دادند و با توجه به اینکه آموزش و پرورش برای استفاده از فضای رایگان پروانگان استقبال کرد؛ به همین دلیل صبح‌های پرباری داشتیم.

مدیر انجمن سینمای جوان ساری گفت: فیلم‌های مقاطع سنی مختلف تفکیک شدند تا دیدن فیلم‌ها برای هر مقطع سنی راحت‌تر باشد.

محمودی با بیان اینکه امسال مواد جشنواره از تهران دیر به دست ما رسیده است، تصریح کرد: جشنواره فجر به دلیل متحدالشکل بودنش( تیزرها و بنرها باید یکسان باشند) از تهران تبعیت می‌کند و چون تهران دیر عمل کرد؛ به تبع آن استان‌ها نیز دیر اقدام کردند.

مخاطبان جشنواره‌ی  فجر افرادی آگاه و مطالعه‌گر هستند

وی با اشاره به فیلم‌های جشنواره بیان کرد: ثابت شده که کیفیت جشنواره بستگی به فیلم‌های خوب آن دارد که مورد نقد و بررسی مخاطب قرار می گیرند، پس اگر امسال در صورتی‌که فیلم‌ها مورد توجه مخاطب باشد؛جشنواره پُرباری خواهیم داشت و اگر فیلم‌هایی که وارد جشنواره شدند، در سطح معمول قرار داشته باشند، به تبع استقبال مردم هم کمتر می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوان ساری ادامه داد: مخاطب امروز، مخاطب آگاه است؛ آنها به شکل منطقی در مورد فیلم‌ها تحقیق و توجه می‌کنند. و کارگردان‌هایی را رصد می کنند که پرونده موفقی داشته‌اند.

محمودی با بیان اینکه 80 درصد مخاطبین جشنواره فجر مطالعه‌گر و آگاهند، گفت: سوال‌های‌شان در گیشه در مورد فیلم کنکاش‌گرانه و نشان از آن دارد که در مورد کارگردان مطالعه کرده‌اند.

وی داستان و روایت را زمانی دارای اهمیت دانست که مخاطب ذهن خیال‌پرداز و داستان‌گرا داشته باشد و چون ایرانی‌ها از گذشته علاقه به شنیدن داستان مادربزرگ‌ها داشته‌اند، امروز هم ذهنی داستان‌گرا دارند و از نظر بحث نشانه‌شناسی نیز به این خاطر که مخاطب فیلم را با علاقه انتخاب می‌کند، آن فیلم تأثیرش را روی ذهن مخاطب می‌گذارد.

مدیر انجمن سینمای جوان ساری با بیان اینکه عملکرد مسوولین در تعیین فضای سینما که سبب آسایش  مردم شده ، قابل تقدیر است، اما از آنها می‌خواهیم که عموم مردم را برای آمدن به سینما ترغیب، و بستری را برای بینندگان فراهم کنند تا سینما تبدیل به یک فرهنگ شود تا دیدن فیلم در ظرف ذهنی مخاطب قرار بگیرد.

آذر محمودی در پایان این گفتگو بیان کرد: مردم باید بدانند که سینما یک فضای  فرهنگی‌ست. باید حقوق سایر تماشاگران را رعایت کنند تا از دیدن فیلم در کنار هم لذت بیشتری ببرند.  مسوولین نیز در نهادینه‌کردن این رفتار فرهنگی مؤثر هستند.

به گزارش آوای خزر، برنامه جشنواره فجر در مازندران به شرح ذیل است:

مخاطبان جشنواره‌ی  فجر افرادی آگاه و مطالعه‌گر هستند

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها