دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
با حضور آیت‌الله معلمی و سردار بابایی
جشنواره
جشنواره "اسوه" با تقدیر از برترین‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج مازندران به میزبانی میاندورود و با حضور آیت‌الله معلمی و سردار بابایی برگزار شد و پایگاه‌های "سورک" و "دارابکلا"ی میاندورود و پایگاه شهید رستمی سوادکوه حائز رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، جشنواره استانی "اسوه" تجلیل از برترین‌های مساجد استان دوشنبه‎شب در مسجد صاحب‌الزمان سورک برگزار شد، در این جشنواره امام جمعه قائمشهر و عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در واقع از سال 41 آغاز شده و اکنون 57 ساله است، افزود: از سال تبعید شدن امام یعنی سال 43 تا پیروزی انقلاب 57 ایشان رنج‌های زیادی کشیدند و دهه پیروزی، نتیجه رنج امام در سال‌های تبعید بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مسوولی خیانت کند، باید طبق دستور رسول خدا با او رفتار شود، گفت: پیامبر(ص) هیچ‌وقت در تصمیماتش در برخورد با مسوول خائن شتاب نمی‌کرد و همیشه مدبرانه با مدیری که مرتکب خطا و اشتباه شده بود، رفتار می‌کرد.

آیت‌الله معلمی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: ایشان ده سال جنگید تا از حق مظلومین دفاع کند. اثر شهادت او و همراهانش این شرایط را پدید آورد که مقاومت اوج بگیرد و برخلاف تصور دشمن، نظام مسلمین زیر سایه ولایت بیشتر مجتمع شدند.

وی با اشاره به قدرت دفاعی ایران، بیان کرد: کشوری که در زمینه دفاع قدرتمند شده است نباید در زمینه اقتصادی پس‌رفت کند. کارخانه‌ها باید فعال باشند و بحث اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، از مردم خواست که به افراد اصلح رأی دهند.

آیت‌الله معلمی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه رهبر انقلاب به جوان و جوانان را ستود و گفت: جوانان باید در سایه ولایت، تلاش و کوشش و تدبیر در راه رسیدن به بهروزی گام‌های مؤثری بردارند.

* سپاه یک مجموعه "همه‌بعدی" است

فرمانده سپاه کربلا نیز در این مراسم با بیان اینکه هر پایگاه به منزله یک سپاه در منطقه خودش فعالیت دارد، افزود: سپاه در تمام امورات به یاری دولت می‌شتابد.

سردار محمدحسین بابایی بیان کرد: سپاه یک مجموعه "همه‌بعدی" است؛ نظامی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ... همه در برنامه‌های سپاه می‌گنجند.

وی با بیان اینکه صاحب اصلی مملکت مردم هستند، اظهار داشت: خادمین مردم به‌دور از بازی‌های سیاسی باید در جهت ترقی مردم گام بردارند.

فرمانده سپاه کربلا، اقتصاد مقاومتی را نبرد با جنگ اقتصادی دشمن عنوان و اظهار کرد: بسیج می‌خواهد این خواسته به تحقق بپیوندد و تنها راه مقابله با دشمن قوی‌شدن است.

به گزارش آوای خزر، در پایان مراسم با تقدیم لوح سپاس، از پایگاه‌های شهید رستمی کندوان سوادکوه به مسئولیت احمد راد، پایگاه شهدا سورک میاندورود به مسئولیت حاج آقا کریمی و پایگاه حضرت سکینه داربکلا به مسئولیت حاج آقا چلویی تقدیر شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار