دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
این طرح برای پیشگیری از تصادفات و بهبود عملکرد بخش حمل و نقل در مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش آوای خزر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  مازندران با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسرانی در استان گفت: نصب  پلاک مشخصات، مانیتورینگ ناوگان، تسلط بر چگونگی کار با استفاده از سامانه سپهتن و  بررسی صورت وضعیت رانندگان از مهمترین مواردی است که در این طرح باید از سوی  مدیران شرکت‌ها نظارت شود.

عباسعلی نجفی با اشاره به اینکه تشکل های صنفی از جملهشرکت های مسافربری، مراکز  معاینه فنی و رانندگان باید از طریق سیستم خودنظارتی، خطاها و بی احتیاطی ها را به  حداقل برسانند، افزود: این اداره کل در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و بی توجهی، طبق  قانون و بدون اغماض با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

او با تاکید بر همکاری های مشترک دولت و بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی تردد ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: با آغاز طرح تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی،  گشت‌های راهداری و نظارت ترابری فعال‌تر خواهد شد .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران افزود: توقف‌های بی دلیل اتوبوس‌ها در حین سفر یکی از اصلی‌ترین موارد نارضایتی مردم است که با اجرای این طرح این مشکل نیز قابل حل خواهد بود. 
نجفی در ادامه گفت: اصلی‌ترین ناظر و مسئول در برابر حفظ جان و ایمنی مسافران، مدیران شرکت‌ها هستند که باید از ابتدا تا انتهای سفر به طور هوشمندانه و از طریق سامانه‌های سپهتن برناوگان و رانندگان نظارت داشته باشند.

او با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم رفتار غیرمسئولانه برخی از افراد به اعتماد مردم به ناوگان حمل ونقل عمومی ضربه بزند، گفت: ناوگان حمل ونقل مسافربری استان یکی از به روزترین و بهترین ناوگان حمل ونقل مسافر در کشور به شمار می آید..

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها