دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
جهاد کشاورزی
ضایعات مرکبات مازندران از 25 به کمتر از پنج درصد و ضایعات برنج نیز از 30 به هفت درصد کاهش یافت.

به گزارش آوای خزر، مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزی استان امسال رتبه چهارم در تعداد معرفی تولیدکنندگان نمونه کشوری را به خود اختصاص داده است.
عزیزالله شهیدی‌فر با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، مازندران پارسال رتبه نخست را در ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور به خود اختصاص داده است افزود: ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی استان 4 برابر میانگین کشوری بوده و به همین دلیل حفظ زمین های کشاورزی موجود در اولویت قرار دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید سالانه 7 میلیون و 200 هزارتن محصولات کشاورزی در استان، از کاهش ضایعات مرکبات مازندران از 25 به کمتر از پنج درصد و ضایعات برنج هم از 30 به 7 درصد خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته حجم وسیعی از مرکبات استان در حاشیه رودخانه‌ها و یا در باغ‌ ها به عنوان ضایعات رها یا دور ریخته می گردید، اما امروزه با مدیریت صحیح باغداری و صنایع بسته بندی، وارد بازار مصرف می شود.
شهیدی‌فر بر نقش تاثیرگذار مکانیزاسیون در کاهش ضایعات برنج تاکید کرد و گفت: در 3 سال اخیر، 800 میلیاردتومان تسهیلات از محل ردیف اعتباری مکانیزاسیون تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در استان جذب شد که یکی از نتایج آن کاهش ضایعات برنج از یک سوم میزان تولید به 7 درصد بوده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران، تولیدات محصولات سالم، افزایش عملکرد در واحد سطح، تولید محصولات هایتک و دانش محور را از برنامه های این اداره کل برشمرد و افزود: امسال 10 فروند پهپاد با هدف کشاورزی مدیریت مزارع و باغ ها وارد کشاورزی استان گردید.
شهیدی‌فر، همچنین با بیان اینکه امسال 4 هزارهکتار زمین زراعی و باغی با پهپادها مدیریت شده و سال آینده این سطح با ورود پهپاد های جدید به 20 هزارهکتار افزایش خواهد یافت گفت: افراد نخبه و عضو شرکت های دانش بنیان، ساخت و مدیریت پهپادها را بر عهده دارند.
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از واردات برنج با نرخ ارز یارانه‌ای افزود: کشاورزان برنجکار بابت یارانه دادن به برنج وارداتی دارای مشکل بوده زیرا واردات برنج با ارز یارانه‌ای 4هزار و 200تومانی ضربه سنگینی به تولید وارد می کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها