دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
هشتمین روز دهه فجر
 امروز بیش از ۸۱ طرح با ارزش بیش از ۹۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در مازندران بهره برداری شد.
به گزارش آوای خزر، در هشتمین روز دهه مبارک فجر یک واحد دامداری با هزینه ۳۷۰ میلیون تومان در روستای حبیب آباد، طرح آبرسانی به ۴۵۰ خانوار روستای توبن و کشکو با هزینه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و یک واحد صنایع غذایی و تبدیلی خشکبار با اعتبار ۵ میلیارد تومان در تنکابن افتتاح شد.
همچنین در بندپی باشگاه فرهنگی ورزشی مرحوم عیسی رمضانی با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان بهره برداری شد.
در شهرستان عباس آباد نیز ۳۶ طرح اصلاح و احداث شبکه فشار ضعیف و پست توزیع با اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در مناطق عباس آباد و سلمانشهر، دو واحد گلخانه در روستا‌های روستا‌های لنگا و بایوج خیل با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان، طرح رفع ضعف ولتاژ برق در روستای پرچور با هزینه ۱۲۵ میلیون تومان و طرح ساماندهی گلزار شهدا امرج کلا و اسب چین بخش مرکزی این شهرستان با هزینه ۵۰ میلیون تومان و ساختمان پایگاه مقاومت بسیج شهید سعیدی تازه آباد سلمانشهر با اعتبار ۳۰ میلیون تومان افتتاح شد.
آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب شهری با هزینه ١٠٠میلیون تومان و ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهری با اعتبار ۲ میلیارد و٢٢٠میلیون تومان و برق رسانی حفاظت هوشمند محوطه چشمه اسپی او ۶۰۰ میلیون تومان و مجتمع ابرسانی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در روستای هیرودکنار با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان و یک دفتر خدماتی فراسیر شمال با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه امروز در نوشهر به بهره برداری رسید.


در شهرستان قائمشهر نیز پارک مرحوم حاج مدد یزدانی با اعتبار ۷۷۹ میلیون تومان و رونمایی از المان سردار شهید سلیمانی هزینه ۲۳ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین دو طرح شامل ساختمان اداری زمین ورزشی هفت تیر با هزینه ۷۰ میلیون تومان
و سالن تیر اندازی داخل سالن با هزینه ۹۰ میلیون تومان در بابل بهره برداری شد.
۵ طرح عمرانی وخدماتی شامل شامل بازار روز بزرگ بنفشه شهرداری، خوابگاه ورزشی شهید خوش سیما روستای کته پشت، سالن ورزشی کوثر در روستای شرمکلا، زیرسازی و آسفالت جاده شهنه کلا به مزرس و آب رسانی به روستای آهنگرکلا بخش دشت سر با هزینه ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان آمل افتتاح شد.
در شهرستان رامسر آسفالت، پیاده روسازی، دیوار حفاظتی، ممیزی املاک شهری، شهرداری رامسر با هزینه ۱۱میلیاردو ۶۰۰میلیون تومان، طرح جانبی امور توزیع برق با اعتبار۵میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، دیواره حفاظتی رودخانه‌های سادات شهر، کانال هدایت آب‌های سطحی ولایروبی رودخانه ها، شهرداری کتالم و سادات شهر با اعتبار ۴میلیاردتومان و آغاز احداث سرشاخه گیری رودخانه چالکرود با اعتبار۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان امروز بهره برداری شد.
یک طرح باغی کاشت لیمو ترش با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان، بهسازی راه روستایی و ایجاد دیواره در روستا‌های بالا دست با هزینه‌ای ۲ میلیارد تومان و افتتاح مجتمع آبرسانی شهدای ولامده در بخش هزار جریب با هزینه سه میلیاردو پانصد میلیون تومان و کلنگ زنی دو طرح مرکز جامع سلامت آبلو و روستای او مال در شهرستان نکا افتتاح شد.
در چمستان نیز در هشتمین روز دهه فجر نیروگاه ۲/۴ مگاواتی خورشیدی شهرک صنعتی، طرح مخابرات، ساماندهی ورودی غربی و اصلاح طرح هندسی سه راهی کشپل، بازار هفتگی و پل عابر پیاده این بازار، طرح هادی روستا‌های توران کلا و شهرک امام خمینی، احداث خط انتقال آب، یک واحد تولیدی بتن آماده، یک واحد تولیدی شکل دهی ورق فلزی در ناحیه صنعتی نعمت آباد و ساماندهی گلزار شهدای روستا‌های ایرکا، کچلده و تسبیح کلا با هزینه ۲۸ میلیارد تومان در چمستان به بهره برداری رسید
و در سوادکوه شمالی یک طرح اشتغالزایی با اعتبار ٤٠میلیًون تومان و یک مسکن مددجویی کمیته امام خمینی با هزینه ٧٠میلیون تومان افتتاح شد
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار