دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
به یاد بهمن 57 صورت گرفت
آغاز راهپیمایی مردم مازندران در جشن ملی انقلاب/ حضور در مثبت 2 درجه!
راهپیمایی مردم سراسر مازندران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب از بیش از 60 میعادگاه در شهرها و بخش‌های این استان لحظاتی پیش آغاز شد. این حضور در حالی صورت می‌گیرد که دمای هوای مرکز مازندران مثبت 2 درجه سلسیوس و برفی و بارانی است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امروز 22 بهمن 1398، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب است.انقلاب ایران به رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی در بهمن 1357 به پیروزی رسید. گرچه شیرینی این پیروزی در سال 59 و با آغاز جنگ از سوی عراق به نمایندگی از استکبار جهانی و حامیانش علیه ایران به تلخی گرایید اما راه جدیدی برابر جمهوری اسلامی ایران گشوده شد.

تحمل هشت سال جنگ تحمیلی سبب شد تا ایران بتواند به تجربیات، کشفیات و تجهیرات جدید با تکیه بر توان متخصصان بومی دست یابد و در سال‌های پایانی جنگ با مدیریت راهبردی و استراتژیک توانست ضربه‌های سختی را به دشمن وارد کند.

اکنون در سال 1398 ایران به عنوان قلب کشورهای اسلامی و مدعی اصلی مبارزه با تروریسم بین‌الملل است. آمریکا، اسرائیل و چند کشور معلوم‌الحال اروپایی و عربی در اتاق‌های فکر خود به چاره‌اندیشی درباره وضعیت ایران و پروژه تاریخی براندازی و منهای "ایران اسلامی و آزاد" می‌پردازند و از این‌رو برای دستیابی به اهداف خود، خواب راحتی ندارند.

اما ایران که خواب را از چشمان دوستان و دوستداران شیطان ربوده است، به مدد فرزندان جان برکف خود، پیوسته به رصد اتاق‌های فکر و عملیات دشمن می‌پردازد تا اگر اقدامی صورت دهند، پاسخ سختی را دریافت کنند.

جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات موجود ناشی از تهدیدها، تحریم‌ها، ترورها و تحریف‌ها اما مردمانی سخت‌کوش و متعهد دارد، مردمی که هم در بزنگاه‌های بزرگ تاریخی در صحنه هستند و هم فریاد گلایه‌مندی و دردمندی خود را در مواقع لزوم اعلام می‌دارند، ایرانیان حاضر نیستند دشمن از فریادهای مردمی علیه نظام استفاده کند و یا همچون سفیر انگلیس حضور غیردیپلماتیک داشته باشد!

در حوادث آبان‌ماه امسال که خشم مردم نسبت به برخی مسائل روز شعله کشید، افرادی بعضاً موج‌سوار و جریان‌سازِ آشوبگر بدون توجه به مقررات وارد عرصه شدند و در این گیر و دار، خشک و تر با هم سوختند. و معمولاً در چنین حوادثی باید این مسائل و اتفاقات را پیش‌بینی کرد. چند روز بعد اما ورق برگشت و بسیاری متأثر و بسیاری شرمگین شدند گرچه هنوز برخی‌ها به‌حق و یا از روی تعصب هنوز معترض‌اند....

فراز و نشیب‌های انقلاب ایران تمامی ندارد. ایران به مثابه دریایی بیکران است... دریای ایران با جزر و مدهای خود زنده است و شکوه دریا به همین موج‌هاست...

امروز در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران و روز جشن ملی، مردم مناطق مختلف کشور در راهپیمایی شرکت کردند. در ساری مرکز مازندران نیز علیرغم هوای سرد که دمای آن به 2 تا 3 درجه سلسیوس می‌رسد، مردم به خیابان آمدند و در جشن ملی شرکت کردند.

حضور اقشار محتلف در جشن ملی انقلاب حائز اهمیت است. کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به‌زودی تبلیغات رسمی آنها آغاز می‌شود نیز با ژست‌های خاص خود در صحنه حضور داشتند. ایستگاه‌های صلواتی نیز در مسیر دیده می‌شود. حضور جوانان و نوجوانان که با شور و نشاط در مراسم حاضر بودند نیز از زیبایی‌های جشن ملی 22 بهمن است.

امسال علاوه بر اینکه 22 بهمن با چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی همراه شده است، مردم مرکز مازندران در فراق امام جمعه و نماینده ولی فقیه سابق خود که در این روز یار و همراه آنها بوده، اندوهگین هستند. فردا مراسم تشییع آیت‌الله نورالله طبرسی در ساری برگزار می‌شود.

امروز اما باز هم مردم آمده‌اند، به همان دلیلی که گفتیم؛ این انقلاب ثمره تلاش مردم و خون‌های شهداست، بنابراین تا نقش مردم در حکومت دموکراسی ایران نقش محوری‌ست، این مردم هستند که به حکومت و اتفاقات موجود در آن و به حاکمان خود مشروعیت می‌بخشد.

در شرایط کنونی که ایران با تحریم‌های خارجی و در مواردی نیز با تحریم‌های داخلی روبه‌روست؛ مردم حساب همه‌چیز را جدا می‌کنند، و به مسوولان هشدار می‌دهند که حضور ما باید برای شما سنگین باشد زیرا اگر ایران همچنان مقاوم و زنده است، به دلیل وجود مردمانی‌ست که در مواقع لزوم به میدان می‌آیند و عزت و هویت ملی خود را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.  

به گزارش آوای خزر، مراسم راهپیمایی جشن ملی انقلاب اسلامی از میدان ساعت تا میدان امام است، برابر هماهنگی‌های اعلام‌شده سعید جلیلی عضو تشخیص مصلحت نظام سخنران مراسم است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354   

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار