دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
سعید جلیلی در ساری:
دغدغه امروز آمریکا موشک‌های بالستیک ایران است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز دغدغه بزرگ آمریکا، موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آوای خزر از ساری، سعید جلیلی صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 98 با قدردانی از حضور مردم مرکز مازندران در این حماسه ملی اظهار داشت: مستکبران عالم فکر می‌کردند جمهوری اسلامی حرکتی مثل بقیه انقلاب‌ها و مقطعی است که خاموش می‌شود اما ملت ما نشان داد که انقلاب ایران یک شجره طیبه است.

وی با بیان اینکه ملت ایران وارد گام دوم انقلاب شده است، افزود: دشمنان برخلاف آنچه تصور می‌کردند؛ دیدند ملتی می‌ایستد که اتکای آن به وعده‌های الهی است آنها می‌بینند که ملت ما تنها مقاومت نکرد بلکه الگویی در منطقه و جهان شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، "معامله قرن" را منطق استکبار عنوان و خاطرنشان کرد: مستکبران عالم با ملتی روبرو شدند که درباره آنها می‌گویند "امروز دغدغه ما موشک‌های بالای 2 هزار متر بالستیک ایران است". 

 وی ادامه داد: آنها عروسکی به نام صدام را علیه ایران تجهیز کردند و صدام با فضاحت به دار آویخته شد. اما اکنون عمیق‌ترین روابط بین ایران و عراق برقرار می‌شود و نمونه آن را در اربعین می‌بینید، امروز در نجف ملت عراق با افتخار نام امام را بر خیابان‌ها می‌گذارد و این پیروزی ملت ایران است.

جلیلی با یادآوری دورانی که دشمن حتی اجازه نمی‌داد ایران سیم خاردار هم داشته باشد؛ از شهید تهرانی‌ها مقدم‌ها گفت که ملت ما را به چه قدرتی رساندند! 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه وقتی دشمن از نیاز ایران به سوخت 20 درصدی مطلع شد اعلام کرد که اگر شما این سوخت را نیاز دارید لازمه‌اش این است که امتیازی بدهید تا سوخت 20 درصد را تحت شرایطی به شما بدهیم. اما دانشمند بزرگ ما شهید شهریاری با اینکه در فهرست ترور آنها بود توانست کشور را به این افتخار ملی برساند.(غنی‌سازی اورانیوم به هر میزان)

جلیلی با طرح این سؤال که چگونه ملت ما این موفقیت‌ها را به دست آورده است، گفت: اگر ملت ما خرمشهر را آزاد کرد فقط خرمشهر نیست که آزاد می‌شود بلکه الگویی است که به دنبال آن جنوب لبنان هم آزاد می‌شود. امروز هر جنگی که شکل بگیرد پیروز آن مقاومت، ملت‌های آزاده، حزب‌الله شیعه و حماس سنی است که از ایران الهام گرفتند و صحنه را عوض کردند.

وی با بیان اینکه "22 بهمن یوم‌الله است"، یک شعار و تعارف نیست و دشمنان ما به خوبی می‌فهمند، ادامه داد: وقتی سردار دل‌ها توسط آنها به شهادت می‌رسد رییس یکی از دولت‌های اروپایی پیام داد... بله! آمریکا این کار را کرده است اما به ما این پیام را داده‌اند که به شما این هشدار را بدهیم که اگر بخواهید پاسخ  آنها را بدهید، آمریکا با شما شدید برخورد خواهد کرد ... اما پیام ملت ما چه بود؟ ایران با قدرت پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و این را با قدرت اعلام کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی در پایان گفت: امروز تمام محاسبات دشمنان ما به هم ریخته است، قدرت و انقلابی شکل گرفته است که مردم و جوانان در پرتو آن قدرتی تولید می‌کنند که آمریکا توان پاسخگویی ندارد.

به گزارش آوای خزر، مراسم راهپیمایی و جشن ملی 22 بهمن در حالی در سراسر استان مازندران با حضور باشکوه مردم برگزار شد، که دمای هوا در مرکز استان مثبت 2 درجه سلسیوس همراه با برف و باران و در برخی نقاط نیز تا 8 درجه زیر صفر بوده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار