دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جشن شکرگزاری برداشت محصول اعلام کرد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در سخنرانی جشن شکرگزاری برداشت محصول در تهران، با اشاره به زیر سؤال بودن بیمه در کشور بر حمایت از کشاورزان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: اکنون دلالان بازار را در دست گرفتند، فیمت گوجه در بوشهر 250 تا 300 تومان است، 2.7 تن مرکبات مازندران در معرض تهدید قرار دارد و کامیونها در شمال و جنوب کشور برای تحویل محصولات، صف کشیده‎اند.
قیمت گوجه در بوشهر؛ 250 تومان/زیر سؤال رفتن بیمه در کشور/2.7 میلیون تن مرکبات مازندران در معرض تهدید/صف‎کشیدن کامیون‌ها در شمال و جنوب کشور

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری امروز در جشن شکرگزاری برداشت محصول که با حضور حسن روحانی در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: زحمات یکساله کشاورزان به دلیل برف و یخبندان بر باد رفت و اکنون دلالان در حال مدیریت بر بازار هستند.

وی افزود: نماینده بوشهر در جلسه کمیسیون کشاورزی اعلام کرد که قیمت گوجه‎فرنگی بین 250 تا 300 تومان است؛ این وضعیت را در سالی داریم که اقتصاد مقاومتی است و پایه آن حمایت از تولید و مبادلات فرامرزی و حمایت از بخش تولید کشاورزی است؛ بخشی که به هیچ جایی وابسته نیست و فقط متکی به دستان پینه‌بسته کسانی است که بدون هیچ رانتی در حال کار و تلاش در مزارع و دامداری‌ها بوده و امیدشان به مسئولان و سازمان برنامه و بودجه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: از دولت انتظار داریم که در اعلام قیمت تضمینی محصولات بخش کشاورزی کم‌لطفی نکند؛ گزارشاتی داریم که امسال دو سه درصد افزایش قیمت را پیش‌بینی کردند و این حق کشاورزان نیست.

این مسئول با بیان اینکه 500 هزار تن مرکبات مازندران از بین رفت و 2.7 میلیون تن نیز در معرض تهدید قرار دارد، اظهار کرد: نباید سیستم حمایتی دولت به‌گونه‎ای باشد که با چانه‌زنی و دوندگی و با پیگیری‎های سخت انجام شود و به این و آن زنگ بزنیم و با چانه‌زنی حمایت شود.

شاعری ادامه داد: در زمانی که تحریم علیه کشور اعمال شد، کشاورزان با دستان خالی 115 تا 110 میلیون تن تولید داشتند، این نشان می‌دهد که کشاورزان می‎توانند تحریم را دور بزنند و در راستای خودکفایی باشند و اکنون دولت باید در قیمت و خرید تضمینی و در بازار ورود و دخالت داشته باشد.

وی بیان کرد: خواهش من از دولت این است که این اجتماع با نگاه به سمت حمایت از کشاورزان بی‌پناه برود؛ اکنون تمام  کامیونهای حامل محصولات باغی در شمال و جنوب و شهرهای مختلف صف بستند، کشاورزان مستحق کمک و حمایت هستند و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داشتیم که در لایحه و پیشنهاداتی که به دولت ارائه می‌کند، توجه بیشتری در قیمت تضمینی و عنایت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست حمایتی دولت باید در بخش بیمه و قیمت تضمینی باشد، اظهار کرد: اکنون کار بیمه  زیر سؤال رفته است؛ در کشورهای دیگر، بیمه سبب تضمین فعالیت کشاورزی و امنیت خاطر کشاورزان است، دولت هادی و حامی است و باید نقش خود را در بیمه به‎خوبی انجام دهد.

این مسئول در پایان گفت: تشکل‌های بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی باید در بازار ورود پیدا کنند؛ واقعاً در آن شرایطِ برف چگونه انسان باید راحت در خانه بخوابد و کشاورزان ما لاستیک آتش بزنند و آتش روشن کنند تا نیم سانتیگراد دمای باغات بالاتر برود و محصولات آنها یخ نزند؛ این وضعیت کشاورزان باغیرت و باهمت کشور است.

انتهای پیام/1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار