دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت براساس مصوبه‎ای در حمایت از باغداران موظف شد که سالانه شکاف بین قیمت تولید تا بازار مصرف را حداقل تا 10 درصد مدیریت و کاهش بدهد تا به شرایط استاندارد برسیم.
به گزارش آوای خزر از ساری، علی‌محمد شاعری در گفتگوی خبری 21 با شبکه خبر درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی برای کاهش سالانه 10 درصد از قیمت پروسه تولید تا مصرف و اینکه چقدر میتواند عملیاتی شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که اکنون وجود دارد، حاشیه بازار و اختلاف قیمت بین مزرعه تا بازار مصرف است، یک کیلو مرکبات حداکثر به علت بحران سرمازدگی که دولت نتواسنت به موقع رسیدگی کند، در حال حاضر 500 تومان از کشاورز خریداری شده و در بازار تهران 2500 تومان فروخته می‌شود و این سود به جیب باغدار نمی‌رود.

وی با بیان اینکه دولت را براساس مصوبهای موظف کردیم که این شکاف را حداقل تا 10 درصد مدیریت و کاهش بدهد تا به شرایط استاندارد برسیم، افزود: در برنامه پنجم دولت را مکلف کردیم که هر سال 10 درصد این میزان تفاوت قیمت باید کاهش پیدا کند تا ضمن حفظ بازار، برای افرادی که بستهبندی و سورتینگ میکنند نیز سود قابل قبولی داشته باشد اما نه به این میزان فعلی.

** موفقیت در تولید و عدم موفقیت در تنظیم بازار

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دلیل تفاوت قیمت از تولید تا بازار مصرف را صحیح نبودن شبکه توزیع و توسعه نیافتن صنایع تبدیلی اعلام کرد و گفت: 110 تا 115 میلیون تن محصولات باغی داریم که بخش زیادی از آن تازه‌خوری میشود و نمیتوانیم در طول سال توزیع کنیم، مدیریت عرضه و تقاضا را در کشور بلد نیستیم.

این مسئول بیان کرد: مجلس کار خود را به صورت فنی و تخصصی در بخش بازار محصولات کشاورزی آغاز کرده است و نهایتاً به صورت لایحه مثل برنامه ششم (اگر ضرورت باشد) در جهت حمایت از کشاورزان تنظیم می‌کنیم تا این اجحاف و بی‌عدالتی را کم کنیم.

شاعری با اشاره به قیمت 1300 تومان گوجه در بازار مصرف اظهار کرد: گوجه فرنگی به قیمت 250 تا 300 تومان از باغدار خریداری و به 5 برابر این قیمت در بازار فروخته میشود، لذا دولت به عنوان هادی و حامی تولید کننده باید در این زمینه از سوی دستگاههای نظارتی فعالیت دقیقتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخش تولید موفق و در تنظیم بازار ناموفق هستیم، گفت: در برنامه ششم تمهیداتی را داشتیم و از آن مواردی که امروز(7 دی) به تصویب رسید؛ تصویب مشوقهای صادراتی است؛ یعنی برای اینکه قیمت تمام شده در کشور را در بازار هدف رقابتی کنیم؛ از محل هدفمندی یارانهها دولت را مکلف کردیم تا سالانه قیمت را بین تولید داخل و بازار هدف اعلام کند.

** محصولات تراریخته باید بررسی و پژوهش و سپس وارد بازار شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره بحث نظارت بر واردات محصولات تراریخته در کشور اظهار کرد: میلیونها تن محصولات کشاورزی تراریخته مانند ذرت، سویا، کلزا، پنبه و روغن‌های خوراکی را در خانواده میبینیم و نمیدانیم تراریخته یا تغییر ژن داده هستند.

این مسئول تصریح کرد: تراریخته به معنای محصول تغییر شکل یافته است و باید علامت یا رنگی مثلا زرد یا قرمز روی آن باشد که مردم متوجه باشند، وزارت بهداشت، جهاد و محیط زیست نباید بدون رعایت مقررات و ضوابط اجازه رهاسازی، توزیع و مصرف و حتی تولید این محصولات را صادر کنند، ابتدا بایستی تحقیق و پژوهش بشود و از بی‌خطر بودن آن بر سلامت انسان اطمینان حاصل کنیم.

شاعری بیان کرد: میلیون‌ها تن محصول صرفاً در آمریکا، برزیل و آرژانتین کشت می‌شود و نمیدانیم در کدام مزرعه، با کدام استاندارد و با کدام کنترل کیفیتی تولید میشود، این محصولات ممکن است به سلامت و بهداشت مردم لطمه بزند.

وی در پایان گفت: باید نظارتهای بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و مجلس نیز در بحث محصولات تراریخته وارد شده است تا هم بتواند تولید داخل را حمایت کند و هم محصولات سالم و ارگانیک به دست مردم برسد و هم اینکه آن کشاورزی که بدون سمپاشی و کود شیمیایی محصول سالم را تهیه میکند مستحق حمایت باشد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار