دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت : بازرسی مبنای اطمینان در نیروی زمینی است و باید تلاش کنیم ایمنی و پیشگیری در فرهنگ ما نهادینه شود.

به گزارش آوای خزر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایمنی و پیشگیری باید در فرهنگ ما نهادینه شود، در آیات و روایات نیز از ایمنی و پیشگیری نیز مکرر بیان شده است حتی در ادعیه نیز انسان از خداوند امنیت و آرامش را طلب می‌کند اگر امنیت و ایمنی نباشد انسان در تمامی صحنه‌های زندگی دچار مشکلات احتمالی خواهد شد.

او ادامه داد: نیروی زمینی ارتش به جهت گستردگی یگان‌های آن جمعیت نیروی انسانی زیادی را در خود دارد، ما در پادگان‌ها امانت‌دار خانواده‌های جامعه ایرانی هستیم و باید در حوزه ایمنی و پیشگیری، تلاش بسیار زیادی را انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تدوین و تالیف کتاب «استاندارد ایمنی» در بازرسی نزاجا خاطرنشان کرد: در راستای کاهش احتمالی سوانح و حوادث در سطح یگان‌های نیروی زمینی ارتش کتاب استاندارد ایمنی با موضوعات متنوع برای پیشگیری تهیه و تالیف شده است که امروز با حضور تمامی فرماندهان و مسئولین رونمایی شد، این کتاب رساله عملیه در ایمنی و پیشگیری است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخش دیگری از سخنانش به کاهش سوانح و حوادث در سطح نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: تمامی فرماندهان و مسئولان و به ویژه بازرسی نزاجا در سال‌های اخیر فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی را در راستای جلوگیری از حوادث انجام دادند که امروز ما شاهد کاهش سوانح در سطح نیروی زمینی ارتش هستیم.

او بازرسی این نیرو را یکی از ارگان‌های موثر در حوزه کاهش حوادث در نیرو‌های مسلح خواند و گفت: بازرسی نیروی زمینی به عنوان بهترین بازرسی در سطح نیرو‌های مسلح است و مبنای اطمینان‌دهی در نیروی زمینی است.

در این مراسم از کتاب جامع و استاندارد نیروی زمینی ارتش که در حوزه‌های مختلف ایمنی و پیشگیری تهیه و تدوین شده است رونمایی شد، لازم به ذکر است این کتاب دارای نسخه دیجیتالی است که با استفاده از قابلیت بارکد خوان گوشی‌های هوشمند، قابل دسترسی است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها