دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
استاندار مازندران از تصویب ۶۰ مصوبه برای مهار کرونا در جلسه قرارگاه پدافند زیستی در استان خبر داد.

به گزارش آوای خزر، احمد حسین زادگان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در استانداری با اشاره تهیه ۶۰ مصوبه برای مهار ویروس کرونا در استان افزود: همه مواردی که در لایه‌های مختلف اجتماعی در خصوص ویروس کرونا نیاز به پیش بینی و تمهید امور داشت، مورد ملاحظه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوعات زیادی با گنجاندن همه قشرهای اجتماعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، گفت: تکالیف لازم برای بخش‌های اجتماعی، آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز ورزشی، رستوران‌ها، بخش گردشگری، حوزه‌های علمیه، مکان‌های مذهبی، مساجد، مصلی‌ها، اصناف، نانوایی‌ها، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی، جایگاه‌های سوخت، سمن‌ها، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان و کسانی که در این حوزه‌ها مسئولیت و نقش دارند، مشخص شده است که ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک کمیته ارزیابی و بازرسی نیز تعیین کردیم که بر اجرای این مصوبات نظارت کرده و دلایل عدم اجرای احتمالی برخی مصوبات را نیز بررسی می‌کند، یادآور شد: در قالب قرارگاه پدافند زیستی، مدیریت واحدی را برای اجرای برنامه‌ها پیش بینی کردیم و کمیته‌های مختلف کاری ذیل این قرارگاه و مدیریت واحد فعالیت می‌نمایند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی مازندران، با بیان اینکه این کمیته‌ها که در قالب دستگاه‌های مسئول فعالیت می‌کنند با هماهنگی علوم پزشکی مازندران به ایفای نقش تخصصی خود در این راستا می‌پردازند، اظهار داشت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به عنوان سخنگو تعیین شده است و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان نیز اطلاعات و اخبار لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

وی به تعطیلی بخش‌های آموزشی استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های استان تا پایان هفته تعطیل می‌باشد، اما بخش اداری دایر است. حسین زادگان افزود: تصمیم برای تعطیلی مدارس استان هم هر دو روز یک بار گرفته و اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار مازندران گفت: مسابقات و اماکن ورزشی تا اطلاع بعدی تعطیل، اما خرید وفروش کالاها در بازار هفتگی بدون سرو غذا و مدیریت شده دایر است.

وی از تشکیل کمیته تخصصی در استان در بخش غذا و دارو خبر داد و گفت: برای امنیت غذایی در استان کمیته جداگانه‌ای متشکل از کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی و ارزیابی واحدهای خدمات رسان همچون خبازی‌ها و رستوران‌ها شکل گرفته است.

استاندار مازندران گفت: این هفته دیدار عمومی با مسئولان استانی لغو شده است.

حسین زادگان از افزایش تولید محصولات بهداشتی در کشور و استان خبر داد و افزود: با دو واحد تولید ماسک و لوازم بهداشتی در شهرک‌های صنعتی کلاردشت و جویبار قرارداد بسته شد تا محصولات بیشتری را تولید و روانه بازار مصرف کند، از شرکت‌های دانش بنیان خواستیم تا تولید ژل را افزایش دهند و پارک علم و فناوری را موظف کردیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده کند و تولید ما بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید دولت را در مدیریت کنترل ویروس کرونا یاری کنند، خاطرنشان ساخت: مردم باید با به تأخیر انداختن برخی جلسات و مراسم که امکان جابجایی زمان برگزاری در آن وجود دارد، ما را در این مسئله کمک کنند.

استاندار افزود: در خصوص رعایت مسائل پیشگیرانه در اماکن عمومی و برگزاری جلسات آموزشی توسط علوم پزشکی استان و بهره گیری از شیوه‌های مختلف اطلاع رسانی خصوصاً سامانه‌های اعلام قبض آب، برق، گاز، تلفن و … تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار