دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی مازندران گفت: دومین استان در راه‎اندازی خانه سازمان‎های مردم‎نهاد هستیم و لازم است تا خدمات آنها در بخش سلامت نیز ارائه شود و تداوم یابد.
 به گزارش آوای خزر از بابلسر، عیسی قاسمیطوسی امروز در سومین نشست تخصصی مدیریت دیابت در این استان با اشاره به رویکرد دولت در زمینه استفاده حداکثری از سازمانهای مردمنهاد و مهیا شدن خانه تشکلهای غیردولتی در مازندران، اظهار کرد: این فرصت، ظرفیت بسیار خوبی است تا کارهای روی زمین مانده توسط آنها و با مشارکت اجتماعی مؤثر واقع شود.

وی افزود: در خیلی از بحرانهای طبیعی، این مردم هستند که پای کار می‏آیند و نقش برجسته خود را ایفا می کنند، لذا در مازندران نیز که دومین استان در راهاندازی خانه سازمانهای مردمنهاد است، باید این خدمات بویژه در بخش سلامت از سوی چنین سازمانهایی ارائه شود و تداوم یابد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در پایان از دستاندرکاران تدوین سند ملی دیابت و معرفی آن قدردانی و بیان کرد: سازمانهای مردمنهاد حوزه سلامت میتوانند در اطلاعرسانی نسبت به تغذیه سالم، تحرک بدنی و کنترل قند خون، همراه مسئولین بهداشت و درمان باشند و مورد حمایت آنها قرار بگیرند.

** راه‌اندازی اتوبوس دیابتی در شهرهای مازندران

مختار هدایتی رئیس انجمن پزشکان خانواده مازندران نیز در این مراسم گفت: اتوبوس دیابتی را در سطح شهرهای استان آماده و در اختیار شهرها قرار می‌دهیم، در بحث آموزش و کمکرسانی به بیماران دیابتی نیز با کمک شهرداران و اعضای شورای شهر، اعلام آمادگی میکنیم.

علیرضا مهدوی مدیر اجرایی و مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت نیز در سخنانی با بیان اینکه سازمانهای مردمنهاد سلامت در کاهش بیماریهای واگیر و غیر واگیر تلاش زیادی دارند، گفت: با تداوم این همکاریها میتوانیم موفقیت خوبی را در بحث کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر بهویژه دیابت و قلبی عروقی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار