دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
معاون فرماندار بهشهر گفت:
معاون فرماندار بهشهر گفت:هیچ دستگاهی نباید تشکل های مردم نهاد را به خود منتسب نماید چرا که این سازمان ها مردمی بوده و همواره باید استقلال رأی و رفتار خود را حفظ نمایند.

 

 به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهشهر جلسه کارگاه آموزشی سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی با موضوع پیشگیری از آسیب ها ،اطفاء حریق  و مسائل حفاظتی جنگل با حضور محمد حامدی معاون فرماندار بهشهر،علی قمی مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر مازندران،دکتر فلاح مشاور استاندار در امور سازمان های مردم نهاد،اسدی بخشدار مرکزی، حافظان محیط زیست و منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی بهشهر، رستمکلا و خلیل شهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهشهر برگزار شد.
 
در این نشست معاون فرماندار بهشهر گفت: سازمان های مردم نهاد حلقه واسط میان مردم و مسوولان هستند و باید نقش خود را در حوزه های مختلف اجتماع به درستی ایفا کنند.
 
محمد حامدی در جلسه مشترک با مسوولین و ngoهای سازمان های مردم نهاد شهرستان بهشهر گفت: هر جامعه ای که به دنبال اندیشه گرایی و توجه به مشکلات مردم است باید به نقش سازمان های مردم نهاد توجه نموده و آن را به رسمیت بشناسد.
 
حامدی افزود: در اصل تشکیل سازمان های مردم نهاد باعث می شود تا ظرفیت موجود در افراد جامعه به کمک دولت آمده و بسیاری از مشکلات توسط خود مردم برطرف شود.
 
معاون فرماندار بهشهر گفت: هیچ دستگاهی نباید تشکل های مردم نهاد را به خود منتسب نماید چرا که این سازمان ها مردمی بوده و همواره باید استقلال رأی و رفتار خود را حفظ نمایند.

وی گفت همه تشکل های مردم نهاد در صورت لزوم و با همه  امکانات باید وارد صحنه شده و با ظرفیتهای دولتی و نهاد مدنی -مردمی در پی حل مشکل بر آیند.
 
 در ادامه این جلسه علی قمی مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: 63 هزار نفر مازندرانی بیمه روستایی و عشایر هستند.
 
 قمی در ادامه گفت: بیمه روستاییان و عشایر به منظور ایجاد اقتصاد پایدار در روستاها و کاهش فاصله میان فقیر و غنی و جلوگیری از پدیده مهاجرت و از همه مهم تر گسترش عدالت اجتماعی ایجاد شد تا به طبقه مستضعفان جامعه توجه شود.
 
 وی افزود: بیمه روستایی و عشایر برای افرادی است که درآمد پایینی دارند و شامل ساکنان دائمی روستاها، کشاورزانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند اما صاحب مزرعه یا باغ در روستاها هستند و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر می شود.
 
 مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: سال گذشته صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران 360 میلیارد تومان اعتبار داشت و مردم مازندران می توانند از این ظرفیت و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی و دولت در اختیار آن ها قرار داده استفاده کنند.
 
 قمی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان مازندران 3 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت وجود دارد که 45 درصد روستایی هستند و 460 هزار نفر جامعه هدف بیمه روستایی و عشایری مازندران است که خرداد 94، 54 هزار نفر بیمه روستایی و عشایری بودند و در حال حاضر به 63 هزار نفر رسیده است.
 
در ادامه دکتر فلاح مشاور استاندار در امور سازمان های مردم نهاد گفت: در حال حاضر حال طبیعت اصلا خوب نیست زیرا به شدت از کودها و سموم شیمیایی استفاده می شود و آب های دریا و رودخانه ها آلوده شدند.
 
مشاور استاندار مازندران در ادامه افزود: باید اخلاق چنان در وجود همه تجلی کند که از کنار هیچ حادثه ای بی تفاوت عبور نکنیم زیرا این کار یکی از بزرگ ترین گناهانی است که عواقب بسیاری را به دنبال دارد و بسیاری از آسیب های اجتماعی و زیست محیطی از همین منظر است که در این راستا باید به همه عناصر حیات محبت کرد و شکی وجود ندارد که این محبت تمام و کمال به خود انسان بازمی گردد.
 
 وی تصریح کرد: کشور نروژ 5 میلیون جمعیت دارد در حالی که 500 NGO حمایت از کودکان در این کشور وجود دارد اما به واقع در ایران با 80 میلیون جمعیت چه تعداد NGO حمایت از کودک وجود دارد؟ که قطعا باید با اطلاع رسانی و ترویج مهربانی و آداب اخلاقی این سازمان های مردم نهاد به صورت خودجوش در ایران افزایش یابد.
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها