دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
شاعری:
وزارت خارجه و راه و شهرسازی در شیوع کرونا باید پاسخگوی ملت باشند/ وزارت بهداشت از ابتدا گفته بود باید پروازهای چین لغو شود
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرات بهداشت از ابتدا گفته بود که با توجه به وضعیت کرونا در چین، باید پروازهای چین به کشور لغو شود، از عدم توجه وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی به هشدارهای وزارت بهداشت و بروز فاجعه در کشور سخن گفت.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با اشاره به شیوع بیماری کووید19 در کشور و لزوم مشارکت مردم برای گذر از این شرایط، معتقد است که اگر از ابتدا به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه می‌شد و اجازه پرواز از مبدأ چین به کشور را نمی‌دادند، ویروس خطرناک کرونا وارد کشور نمی‌شد و یا تا به این حد گسترده نبود، افرادی که از بروز این فاجعه جلوگیری نکردند باید نزد ملت ایران پاسخگو باشند.  

"وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همان ابتدا گفته بود که باید از پروازهای چین به ایران ممانعت شود اما این کار صورت نگرفت، وزارت راه و شهرسازی و امور خارجه باید پاسخگو باشند".

شاعری با بیان اینکه همه هموطنان باید سطح رعایت بهداشت اجتماعی و فردی را بالا ببرند و عملیات خودمراقبتی را بهبود ببخشند، می‌گوید: توصیه‌های وزارت بهداشت و پیامک‌هایی که برای ملت ارسال می‌کنند بسیار مهم است، عمل دقیق به توصیه‌ها و جدی‌گرفتن هشدارها در عبور موفق از مرحله بحرانی با کمترین تلفات و کمترین هزینه بسیار تأثیرگذار است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه اظهار می‌دارد: پرهیز از رفت و آمدهای غیرضرور مهمترین عامل در کنترل و مهار کروناویروس است، مخصوصاً گروه‌های سنی حساس باید بیشتر مراقب باشند. باید یادبگیریم چطور از خودمان در این شرایط محافظت کنیم.

عضو خانه ملت با اشاره به ترس و استرس ناشی از شیوع بیماری کووید19 و اینکه این ترس بیشتر از خود ویروس آسیب‌زننده است، یادآور شد: اگر به تاریخچه بیماری‌های عفونی نگاه کنیم، می‌بینیم که بیماری‌ها با رعایت موارد بهداشتی از بین می‌روند، و اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مردم بسیار کمک‌کننده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها