دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
شستشوی دست ها یکی از مهم‌ترین عاداتی است که همیشه بر آن تاکید می شود. در طول روز، ما با انواع سطوح مختلف در تماس هستیم که می توانند پر از باکتری باشند و از این رو، شستن دست ها اقدامی موثر برای مقابله با آنها محسوب می شود.

به گزارش آوای خزر،اگر هر روز از رایانه یا گوشی هوشمند استفاده می کنید، احتمال انتقال میکروب ها از این دستگاه ها به دست و سپس دهان شما وجود دارد. این که دفتر کار شما تمیز است دلیل بر آن نمی شود که هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.انواع مختلف میکروب ها می توانند از طریق هوا منتقل شوند و این شرایطی است که نمی توانید کنترلی بر آن داشته باشید. 

چشم ها
بینایی یکی از ارزشمندترین حواس انسان محسوب می شود و بر همین اساس عفونت چشم می تواند شرایطی آزاردهنده را ایجاد کند.به منظور کنار زدن یک مژه یا ماده ای از درون چشم ، مالش چشم ها با دست اقدامی معمول بین مردم است.بیشتر اوقات ما چشم های خود را بدون این که متوجه انجام این کار باشیم، لمس می کنیم.با این وجود، لمس چشم ها با دست های کثیف می تواند موجب شکل گیری عفونت های جدی شود.
پیش از لمس کردن چشم ها دست های خود را به خوبی بشویید.در صورت نیاز از یک دستمال کاغذی یا دستمال هوله ای برای پاک کردن اشک یا کنار زدن مژه استفاده کنید.از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم اجتناب کنید.

مراقبت هایی برای لنزهای تماسی
پیش از خارج کردن لنزها از چشم دست های خود را با یک قالب صابون خنثی و آب گرم بشویید. صابون های مایع به طور معمول لایه ای از مواد شیمیایی را روی دست ها باقی می گذارند. این شرایط می تواند پس مانده ای روی لنزهای تماسی باقی بگذارد. با گذشت زمان، تجمع پس مانده ها می تواند موجب کاهش عمر مفید لنزهای تماسی شود.
فراموش نکنید که پیش از استفاده از لنزهای تماسی با مراجعه به یک چشم پزشک چگونگی گذاشتن و برداشتن آنها را به طور دقیق یاد بگیرید.
پس از یک روز کاری خسته کننده و پیش از خارج کردن لنزها از چشم، شستشوی دست های خود را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید مایعی که برای نگهداری لنزها مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند تمامی میکروب ها را از بین ببرد.

گوش
هرگز و هرگز نباید با دست های کثیف گوش های خود را لمس کرده یا خراش دهید، این کار می تواند موجب جراحت بخش داخلی گوش شود و با گذشت زمان این زخم ها عفونی شوند.در وهله نخست، به یاد داشته باشید که داخل گوش ماده ای موم مانند که به نام جرم گوش شناخته می شود، وجود دارد که از ورود باکتری ها جلوگیری می کند. بر همین اساس، نباید کل جرم داخل گوش را خارج کنید. اگر احساس می کنید جرم بیش از اندازه در گوش شما وجود دارد به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا شرایط موجود بررسی شود.

صورت
اگر جوش یا لکه های قرمز روی پوستتان پدیدار شد ، شک نکنید که شاید یکی از علت های آن لمس کردن صورت با دست آلوده است که گاهی اوقات هم به صورت غیر ارادی انجام میدهید، اما باید تلاش کنید تا انجام این کار را تا حد ممکن کنار بگذارید. هنگام لمس صورت با دست آن چه روی دست های شما وجود دارد می تواند به صورت منتقل شود.منافذ پوست به راحتی می توانند مسدود شوند.

برچسب ها: بیماری ، پوست
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار