دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام فراز و نشیب هایش بالاخره با مشخص شدن نفرات برگزیده به ایستگاه آخر رسید

به گزارش آوای خزر،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام فراز و نشیب هایش بالاخره با مشخص شدن نفرات برگزیده به ایستگاه آخر رسید ولی ذکر چند نکته در خصوص انتظارات آتی خالی از لطف نیست امید که مدنظر قرار گیرد:

  1. هرچند در فضای ملتهب کشور متاثر از انواع و اقسام اتفاقات و حوادث بوجودآمده در 6 ماهه دوم سال 1398، به زعم کارشناسان مشارکت بسیار کم مردم پیش بینی می شد ولی بهرحال در اکثر شهرها و روستاها مشارکت میزان قابل قبولی داشت اما مشارکت حدود 25 درصدی مردم پایتخت و بین 25 تا 30 درصد مردم کلان شهرها خود پیام های مهم و جدی در بطن خود دارد که بایستی در اسرع وقت توسط مسوولان بررسی و ریشه یابی شود تا این چنین مشارکتی دال بر از دست رفتن سرمایه اجتماعی نظام از سوی شبکه های معاند و دشمنان قسم خورده تعبیر نشود.                                                                            
    2.علیرغم تاکیدات رهبری بر حضور جدی جوانان در عرصه مدیریت کشور مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، اما چهره های جوان اندکی به مجلس راه پیدا کردند. این مهم حکایت از آن  دارد که برای محقق شدن مجلسی جوان متشکل از جوانان متخصص و متعهد هنوز راه پر فراز و نشیبی بایستی پیموده شود.

3.وجود برخی چهره ها که برای بار چهارم، پنجم، ششم یا حتی هفتم مجددا موفق به کسب بیشترین رای در برخی از حوزه های انتخابیه شدند قابل تامل است و با اصل چرخش نخبگانی مورد نظر اکثر محققان و دلسزوان نظام منافات دارد. کاش در مجلس جدید برای حل این معضل چاره ای اندیشیده شود.

4.از مجلس جدید انتظار می رود که سریعا اصل شفافیت آرا که جزو شعارهای اکثر کاندیدای مجلس بود محقق ساخته و زمینه را برای پاسخگوکردن هر چه بیشتر دولت در عمر کمتر از دو سال باقیمانده خویش فراهم سازد.

5.کلیدواژه فساد و مبارزه با آن قطعا یک مطالبه همگانی و ملی است و چه بهتر که مجلس در سال اول خود با همکاری سایر قوا با بسیج تمامی امکانات و توان خود، یکبار برای همیشه با تدوین سازوکاری مشخص فساد و انحصارطلبی را ریشه کن سازد هر چند که به علت منافع هنگفت برخی گروه ها و جریان ها و مافیاها کاری است بس دشوار و طاقت فرسا ولی قطعا با همتی انقلابی، شدنی است.

6.یکی از مشکلات عمده و خسته کننده فعلی کشور عدم صداقت برخی از مسوولان با مردم است. لطفا و خواهشا نمایندگان جدید صداقت با مردم را بر هر اصلی رجحان داده و مطلقا فضای مجلس جدید را به سمت و سوی سیاست بازی، رفاقت بازی و… هدایت نکنند.

از مشکلات عمده مجلس قبل، عدم مشارکت جدی همه نمایندگان در ارایه نطق، سخنرانی،ابراز نظر در خصوص طرح ها و لوایح و… بود. در واقع برخی نمایندگان دوره پیش مجلس را با خوابگاه و استراحتگاه عمومی اشتباه گرفته بودند. از مجلس جدید انتظار می رود با اتخاذ ساز و کاری مشخص بتواند مستمرا فعالیت نمایندگان را زیر نظر داشته و هرگونه تخطی نمایندگان از انجام وظایف قانونی اشان را در اسرع وقت بدون هیچ ملاحظه ای به سمع و نظر آحاد جامعه رسانده و برخورد انضباطی لازم را در این خصوص مبذول دارد.
8.مجلس جدید باید بتواند شاخصه شجاعت را که مدت های مدید به فراموشی سپرده شده بود، در بین کلیه نمایندگان احیا کند تا با اتکا به چنین خصیصه ای بتوان به خروجی و عملکرد مثبت این مجلس در عرصه های مهمی چون جنگ اقتصادی و جنگ نرم امید داشت.

این توقع از نمایندگان راه یافته به مجلس وجود دارد که جناح بازی، لیست بازی، گروه بندی و… که نوعا مرتبط با فضای رقابت بود را کنار گذاشته و به عنوان نماینده مردمی و نه جناحی و حزبی کار و فعالیت جهادی کنند.
10.مشکلات مترتب از نظام بودجه ریزی از مشکلات قدیمی مجالس کشور است که توقع می رود این مشکل به ظاهر لاینحل با بسیج کلیه تخصص های موجود در مجلس و بدنه مشورتی آن (مرکز پژوهش های مجلس) و استفاده از نظرات کلیه اساتید آگاه و خبره در این حوزه، مرتفع گردد.

هر چند ناگفتنی ها در خصوص مجلس جدید بسیار است اما بنظر می رسد اگر مجلس جدید بتواند با تمامی کارشناسان دلسوز کشور صرفنظر از دیدگاه سیاسی اشان همگرایی مستمر و دائمی داشته باشد خواهد توانست بر مشکلات موجود فائق بیاید و جمله کلیدی “مجلس در راس امور است” را بار دیگر محقق سازد. انشالله

انتهای پیام/1005

برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: