دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
پیگیری یک خبر
واکنش اداره برق جنوب ساری به درج یک خبر: حق با مشترک است
روز گذشته خبری درباره گلایه‌مندی یکی از مشترکان برق در ساری منتشر شد که اداره برق منطقه جنوب ساری در واکنش به این موضوع، پس از پیگیری، حق را به مشترک داده است.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، روز گذشته 12 اسفندماه 98 خبری با عنوان "شرکت توزیع برق ساری مشترکان را برای 10 هزار تومان به اداره می‌کشاند/تأخیر در وصل برق" ، روی خروجی پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر رفت.

پیرو این خبر، صبح امروز آقای حمیدرضا باقری رییس توزیع برق جنوب ساری طی تماس با خبرنگار آوای خزر، پیگیر ماجرا شدند.

آقای باقری موضوع را بررسی و اعلام کردند که باید دقت بیشتری صورت می‌گرفت و حق با مشترک بوده است.

وی اظهار داشت: تمام تلاش ما برای رضایت مشتری‌ست، این‌روزها همه باید به یکدیگر کمک کنیم، رسانه‌ها نقش مهمی دارند، این خبر سبب شد تا اشکال کوچکی که وجود داشت، حل شود.

مدیر توزیع برق جنوب ساری همچنین از شهروندان خواست تا پرداخت به‌موقع قبوض برق را جدی بگیرند و با این اقدام، در تحقق اهداف شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) و در نتیجه آبادانی کشور مشارکت کنند.

به گزارش آوای خزر، شرکت توزیع نیروی برق مازندران یکی از مجموعه‌های نمونه کشور در ارائه خدمات است که در روزهای سرد و برفی و روزهای گرم و نفسگیر ضمن اینکه همراه مشترکان خود در استان است، در صورت لزوم  به استان‌های همجوار خدمت‌رسانی می‌کند، کمک تکنسین‌ها و مهندسان برق مازندران به استان‌های همسایه گیلان و گلستان در سیل و برف به‌ویژه در حوادث اخیر حائز اهمیت است.

این‌روزها اما به دلیل شیوع ویروس جدید و خطرناکی به نام کرونا و بیماری کووید19، انتظار می‌رود شرکت‌های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات سعی کنند بر خدمات غیرحضوری بیشتر تمرکز کنند، حداقل انتظار مشترکان این است که پرسنل پاسخگوی تلفن‌های شهروندان باشند و آنها را در صورت لزوم راهنمایی کنند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار