دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
یکی از پزشکان اورژانس در سخنی کرونایی با مسوولان:
دست‌اندرکاران مبارزه با کروناویروس
یکی از پزشکان اورژانس از مسوولان خواست تا باتوجه به اهمیت فعالیتی که دست‌اندرکاران خط مقدم جبهه سلامت در این شرایط سخت دارند، این عزیزان را در فهرست"ایثارگران جبهه سلامت" و در صورت جان‌باختگان در زمره شهدا محسوب بدارند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، کرونا ویروس ارمغان شوم هزاره سوم میلادی یا هزاره دوم خورشیدی و قمری، اکنون به یکی از جدی‌ترین بحران‌های جهانی تبدیل شده و اقتصاد و اجتماع را به‌طور چشمگیری تحت تأثیر خود قرار داده است، این ویروس خطرناک که در بیش از 50 کشور جهان و ازجمله ایران وارد شده، تاکنون هزاران تلفات انسانی را برجای گذاشته است.

این‌روزها در جمهوری اسلامی ایران، در کنار جنگ اقتصادی، مردانی به جنگ بیولوژیک آمده‌اند و در صف مقدم این پیکار قرار دارند، دست‌اندرکاران نظام سلامت را می‌گویم که جان در طبق اخلاص نهاده و شبانه‌روزی در درمان و پیشگیری از بیمارانی که به کووید19 دچار شده‌اند، در میدان هستند.

یکی از پزشکان که روزگاری در جبهه نظامی در دفاع از وطن فعالیت داشت و امروز در جبهه سلامت تلاش می‌کند در نامه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های جان‌برکفان حوزه سلامت، و با توجه به اینکه تعدادی از پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی در این راه جان خود را نیز از دست داده‌اند، لذا از مسوولان خواست که اولاً از این عزیزان به عنوان ایثارگران جبهه سلامت یاد شود و اگر در این راه جان خود را از دست دادند، در زمره شهدا قرار بگیرند.  

دکتر اسلام بابانژاد در پیام خود آورده است: "تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی همکاران جان‌برکف اعم از پزشکان، پرستاران و کلیه پرسنل کادر درمانی بیمارستان برایم یادآور خاطرات تلخ سال‌های دفاع مقدس است، یاد خط‌شکنانی که آگاهانه، جان‌برکف، بر روی موانع ایضایی، تله‌های انفجاری و میادین مین جان می‌باختند تا معبری باز گردد و رزمندگان بر قلب دشمن بزنند و از تمامیت ارضی، نظام اسلامی و کیان ملی خود دفاع کنند".

وی می‌افزاید: "امروز در جبهه‌ای دیگر شاهد پیکار جهادگران خط مقدم جبهه سلامت در جای‌جای این سرزمین پاک هستیم، ایثارگرانی که بی‌توقع، بدون هیچ سنگر و خاکریزی در مواجه مستقیم با ویروس کرونا، جان‌برکف به مبارزه ومقابله با این بیماری مشغول هستند و ریسک و خطر بیماری را به جان می‌خرند تا هم‌وطنان عزیزشان سلامتی خود را باز یابند".

این جهادگر حوزه سلامت بیان می‌دارد: "از اهمیت ارزش این فداکاری همین بس که مقام معظم رهبری در دو مرحله و در فاصله زمانی اندک، به‌طور ویژه و اختصاصی از زحمات این گروه‌ها و خانواده‌هایشان تشکر و قدردانی نموده و فرمودند: این عزیزان با کار باارزش خود درحال جهاد در راه خدا هستند".

دکتر بابانژاد در سخنی با مسوولان اظهار می‌دارد: "هر آنچه قرار بود تقدیر گردد و درمقام تشکر و قدردانی گفته شود مقام معظم رهبری فرمودند، پس از شما اصلاً انتظار تشکر و قدردانی نیست چون که صد آمد نود هم پیش ماست".

"مسئولین عزیز حال که پذیرفتید یا امیدواریم پذیرفته باشید که کادر درمانی جان‌برکفانه، بی‌ادعا و بی‌سنگرمشغول مبارزه و جهاد مقدس در خط مقدم هستند و با روحیه باز و نشاط وصف‌نشدنی به ارائه خدمت می‌پردازند و هر آن و لحظه‌ای خطر در کمین جان این عزیزان و خانواده‌هایشان هست انتظار از شما، اقدام و عمل است".

وی به مسوولان پیشنهاد داد که "اولا" عزیزانی که در صف اول و خط مقدم این جهاد مقدس قرار دارند را به عنوان ایثارگران جبهه سلامت قرار داده و مدت خدمت این ایام را تا کنترل بیماری به‌عنوان سابقه ایثارگری محسوب، و ثانیا" عزیزان کادر درمانی که در خط مقدم این مبارزه قرار دارند را در صورتی‌که به‌دنبال بیماری کرونا جان باختند شهید محسوب کنید و در پایان نیز کار کادر درمانی بیمارستان را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دهید".

دست‌اندرکاران مبارزه با کروناویروس

والسلام

دکتر اسلام بابانژاد

پزشک اورژانس بیمارستان امام خمینی بهشهر

98/12/14

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار