دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
نمونه‌هایی از سرگرمی ها و عادت‌ های کوچکی را مثال بزنیم که می‌تواند زندگی‌تان را شادتر، قابل تحمل‌تر و دارای روح یا عمق بیشتر کند. .

به گزارش آوای خزر، ما در این پست‌ می‌خواهیم نمونه‌هایی از سرگرمی ها و عادت‌ های کوچکی را مثال بزنیم که می‌تواند زندگی‌تان را شادتر، قابل تحمل‌تر و دارای روح یا عمق بیشتر کند.

این مثال‌هایی که هم سرگرمی صرف محسوب می‌شوند و هم چیزهایی که رفته رفته با تغییر سیم‌پیچی مغزتان، عادت‌هایی را نهادینه می‌کنند که در طی ماه‌ها باعث ارتقای شخصی شما می‌شوند.

۱- نفس عمیق کشیدن را فراموش نکنید، بهتر از آن تکنیک نفس کشیدن را یاد بگیرید!

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

شاید برای بخشی از شما عجیب باشد که بشنوید نفس کشیدن هم آموزش و تمرین می‌خواهد! اما نفس کشیدنی که ممکن است تصور کنید ناخودآگاه برای خودش انجام می‌شود و کند یا تند می‌شود، با نیروی اراده قابل تنظیم است و اگر با نظم خوبی انجام شود، روی کم کردن استرس و آرامش شما تاثیر می‌گذارد.

یکی از ساده‌ترین تکنیک‌های تنفس، نفس عمیق کشیدن است. بعد از یک ورزش هوازی خوب، دو سه دقیقه نفس عمیق کشیدن، چه تاثیر بزرگی در آرامش می‌گذارد. نفس عمیق کشیدن وقتی در حال انجام یک کار سنگین فکری هستید، هم به شما کمک می‌کند.

باز هم یک نفس حتی نه چندان عمیق، تنش را از شما دور می‌کند و آرامش برایتان به ارمغان می‌آورد.

۲-حرکات کششی را فراموش نکنید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

باز هم یک خطای عمده بخش قابل توجهی ما این است که از حرکات کششی غفلت می‌کنیم. پیش خودمان فکر می‌کنیم که «من که فقط در حد حفظ شادابی عمومی و کنترل وزنم ورزش می‌کنم! حرکات کششی برای آنهایی است که ورزش رقابتی می‌خواهند بکنند و حرفه‌ای‌تر هستند!»

اما اشتباه همینجاست. حرکات کششی با تحریک گیرنده‌های در عضلات و مفاصل، باعث القای حس آرامشی می‌شوند که نظیر ندارد. اگر مدتی به خودتان عادت بدهید، حرکات کششی جزو جدایی‌ناپذیر ورزشتان می‌شود.

۳-موسیقی جدید کشف کنید!

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

بله! رفقای شما ممکن است موزیک‌باز نباشند و اصلا سلیقه موسیقیایی خیلی بدی داشته باشند. اما لطفا به چاه گوش کردن تکراری به آهنگ‌های قدیمی مورد علاقه نیفتید.

یک تکنیک ساده: وقتی یک موسیقی را در اسپاتیفای گوش می‌کنید این اپلیکیشن، خودش خوانندگانی با سبک کاری مشابه را به شما معرفی می‌کند. به صفحه این هنرمندان بروید و موسیقی‌های برتر پیشنهادی هر یک را گوش کنید، شاید به آنها علاقه‌‌مند شدید.

اگر در یوتیوب هستید با جستجوی چیزهایی مثل آهنگ‌های برتر دهه ۷۰ – ۸۰ – ۹۰ – ۲۰۰۰ و مشابه آنها پلی‌لیست‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که شما را به خواننده‌ها و بندهایی می‌رساند که پیش از این نمی‌شناختید.

باز هم در مورد موسیقی در این سری پست‌ها با هم حرف خواهیم داشت!

۴- کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسالان بخرید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

این یکی از هیجان‌انگیزترین پیشنهاداتی است که می‌توانم به شما کمک بکنم. این کار در آن واحد، هم سرگرمی است، هم تجدید خاطره با روزهای خوب کودکی، هم پیونددهنده شما با کودکان دلبند شما و هم حتی وسیله افزایش خلاقیت و کاهش استرس.

خوشبختانه این دو سه ساله، کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان مد شده‌اند.

ماهایی که در دهه شصت، از نوشت‌افزارهای شیک و مدرن کنونی محروم بودیم و یک مدادرنگی ۱۲ رنگ با مارک معمولی؛ شاید اوج خواسته‌هایمان بود، چقدر خوب است که در شرایط متفاوت عقده‌گشایی کنیم و یک جعبه شیک مدادرنگی بخریم و روزی چند دقیقه برای خودمان رنگ‌آمیزی کنیم.

۵-پادکست گوش کنید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

دیگر بیشتر ما می‌دانیم که این یکی دو ساله تعداد پادکست‌های خوب فارسی، بسیار زیاد شده‌اند و ما وارد عصر طلایی پادکست‌ها شده‌ایم.

اما گوش کردن آنها برای خودش، برنامه‌ریزی می‌خواهد. ترتیبی بدهید که همیشه در گوش یا فلش خودتان چند پادکست گوش‌نکرده داشته باشید تا اگر زمانی وقت آزاد پیدا کردید، بتوانید به آنها گوش کنید و لذت ببرید. اصلا می‌توانید یک پیاده‌روی را با گوش کردن پادکست در هم بیامیزید.

۶-خجالت را کنار بگذارید یک عصر را به عکاسی خیابانی اختصاص بدهید!

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

یک روز خوب از نظر آب و هوای را انتخاب کنید و چند خیابان را بالا پایین کنید و منظره شکار کنید. برای چند ماه برای اشتراک عکس منحصر به فرد در اینستاگرام عکس خواهید داشت و ذوق هنری جدیدی در شما زنده خواهد شد.

اما به غیر از این، اصلا هر قوت در خیابان به منظره جالبی برخوردید، بی‌جهت کم بودن وقت را بهانه نکنید، دوربین گوشی موبایل را سمتش بگیرید و عکس بگیرید.

همین الان که این سطور را می‌نویسم، یک در قدیمی در یکی از میدان‌های شهر، در ذهنم است که همین فردا صبح تصمیم دارم که از آن عکس بگیرم و با یک کپشن خوب در اینستاگرام به اشتراک بگذارم.

۷-نامه کاغذی بنویسید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

نامه‌های پدربزرگم به مادرم را دیده‌ام که چقدر در آنها با محبت از او احوالپرسی می‌کرد و نصحیت‌هایی را عنوان می‌کرد. همیشه فکر می‌کردم که زمانی می‌رسد که من هم نامه‌هایی به این سبک بنویسم یا دریافت کنم. اما این تجربه برای من خیلی کم تکرار شد، چون فناوری این شکل از ارتباط را از بین برد.

اما واقعا این شکل از ارتباط برای خودش مزایای زیادی دارد. یک نامه به پدر، مادر یا یک دوست قدیمی بنویسید و چند خاطره را در آن با او به اشتراک بگذارید. آن زمانی که قلم شما روی پهنه کاغذ می‌دود و حروف را روی آن جوهری می‌کنید، حس دلپذیری شما در شما ایجاد می‌شود.

مطمئن باشید که دریافت‌کننده نامه، نامه شما را تا وقتی زنده است، پیش خود نگه می‌دارد و در نزد او جایگاهی یگانه پیدا خواهید کرد.

۸- حس می‌کنید که دیر با زود با کسی وارد تنش می‌شوید، دفاعیات خود را به صورت ذهنی منظم کنید!

ممکن است سبک کاری شما به کلی با همکار شما متفاوت باشد و حس کنید که جایی این اختلاف‌ها باعث تنش خواهد شد. اگر کار به اینجا برسید، سعی کنید که لیستی ذهنی از دلایل بر حق بودن خودتان و اشتباه بودن کار همکارتان در ذهنتان ایجاد کنید. گاهی ممکن است در همین حین، حس کنید که بهتر است کوتاه بیایید، گاهی هم نه.

در هر صورت اگر این لیست ذهنی را ایجاد کنید، کم نخواهید آورد و به هنگامی که مثلا در یک جلسه هماهنگی، مشغول بحث می‌شوید می‌توانید با آرامش و مستدل صحبت کنید و دچار ماند و سکوت نمی‌شوید و حرف‌های بیهوده نمی‌زنید.

۹- فرصت‌هایی که برای انجام کارهای خوب پیش می‌آیند را از دست ندهید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

متاسفانه این سال‌ها حس بدبینی در همه ما اشاعه پیدا کرده، طوری که وقتی فرصتی برای کار نیک پیش می‌آید، از خودمان می‌پرسیم که نکند مثلا کسی که از ما کمک می‌خواهد یک شیاد باشد، یا نکند بعدها بخواهد از ما سوء استفاده کند و حس احمق بودن به ما از دست بدهد.

اما بیایید که گاهی بی‌دریغ خوب باشیم، بسته غذایی برای کسی بخریم، کسی را از خیابان رد کنیم، هدیه‌ای کوچک برای یک کودک کار بخریم و …

۱۰- آسمان شب را از دست ندهیم

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

آلودگی آب و هوا و همچنین آلودگی نوری شهرهای بزرگ باعث شده که ما گاهی فراموش کنیم که طبیعت آسمان شب هم داریم! اما اگر زمانی متوجه شب صافی شدیم، بیایید فرصت را از دست ندهیم و یک ده دقیقه‌ای را به تماشای ستارگان اختصاص بدهیم. اصلا صورت‌هاف فلکی مشهور را یاد بگیریم. مطمئن باشید که شاعرانه خواهد بود اگر زمانی نامعلوم در آینده، یه یارتان پیدا کردن صورت‌های فالکی و نام آنها را بیاموزید!

۱۱- خوش‌لباس شوید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

خیلی از ماها سر صبح هر پیراهن تمیز اتو زده دم دستی را به سرعت می‌پوشیم و می‌رویم سر کار! اما بد نیست که عادت و سرگرمی خوش‌لباسی را در خودمان نهادینه کنیم، برای این کار باید حس زیبایی‌شناسی را در خودمان تقویت کنیم، نظر دیگران را بخواهیم، مطالعه کنیم و مهارت ست کردن لباس‌ها را با هم پیدا کنیم.

تازه باید یاد بگیریم که چطور منطقی خرید کنیم و با برنامه تکه لباس‌هایی را هر بار بخریم که بدانیم می‌توانند ا لباس‌های قبلی‌مان هماهنگ شوند.

این برای خودش یک سرگرمی بزرگ در زندگی است که می‌تواند یک لایه شخصیتی مثبت خوب را به شما بیفزاید. همه یک آدم خوش‌لباس را آدمی دقیق و هنرمند و با روحیه تصور می‌کنند.

۱۲- صبحانه سالم‌تری بخورید

با استفاده از این ۱۲ سرگرمی و عادت جالب، زندگی‌تان را در جهت مثبت هک کنید!

امان از عادت بد. خیلی از ماها، به خصوص دهه شصتی‌ها تا نام صبحانه را می‌شنویم یاد چای شیرین و نان و پنیر و مربا می‌افتیم. می‌دانیم که می‌شود صبحانه‌های سالم‌تری هم خورد و تهیه آنها کاری ندارد، اما باز کم بودن وقت را بهانه می‌کنیم و صبحانه‌های ناسالم را تکرار می‌کنیم.

به عنوان یک عادت خوب برای آدم‌های که صبح‌های تنبل هستند، بد نیست که شب قبل، کمی میوه پوست بکنید و خرد کنید و در یخچال دم دست بگذارید تا صبح روز بعد یهانه‌ای نداشته باشید. بعد از مدتی اصلا تجربه می‌کنید که چطور صبحانه‌های ناسالم تکراری می‌خوردید.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟
آخرین اخبار