دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
آیت‎الله طبرسی در مجلس بزرگداشت مرحوم هاشمی:
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امثال هاشمی ، بهشتی و مطهری، روشنفکر هستند، آنها نه یک روشنفکر دیندار که یک دیندار روشنفکر بودند.
«آیت‎الله هاشمی» یک دیندار روشنفکر بود

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت الله نورالله طبرسی صبح امروز در مراسم بزرگداشت رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با اشاره به مراسم تشییع آن روحانی مبارز، اظهار داشت: بعد از تشییع جنازه امام راحل، تشییع جنازه به این سنگینی و باعظمت ندیدیم، استاندار تهران نیز اعلام کرد که 2.5 نفر، یار امام و رهبری را بدرقه کردند.
وی افزود: دیروز در مجلس ترحیمی که از سوی مقام معظم رهبری برای مرحوم هاشمی برگزار شده بود، شرکت کردم، یک مجلس استثنایی بود، همه شخصیت‎ها و سران و مسئولان حضور داشتند و به‎سختی می‎شد جایی برای نشستن یافت.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم ما خدمات آیت‎الله هاشمی به نظام را فراموش نمی‌کنند، علیرغم همه تهمت‌ها و افتراها اما مردم خدمتگزاران خود را می‎شناسند و به موقع به صحنه می‌آیند و احترام می‌گذارند.
وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی خدمتگزار صالح و صابر و از اولین یاران امام و رهبری بود، بیان کرد: کوچکترین کار ما این بود که مجلسی در استان مازندران داشته باشیم و از خدمات و تلاش و کوشش ایشان تقدیر کنیم.
آیت‎الله طبرسی گفت: همه ما این راه را باید برویم و باید بدانیم اینجا جای ماندن نیست، اینجا جای توشه گرفتن است تا در امنیت و راحت بخوابیم اما اگر چیزی جز معصیت نداشته باشیم چه می‎توانیم بکنیم؟!
وی با اشاره به این سخن از مرحوم آیت‎الله کوهستانی که راه نرفته راه نسنجیده است، افزود: این آمدن و رفتن‎ها برای ما انسانهاست، همانگونه که حیات قانون است مرگ نیز قانون است، ولی باید حواسمان جمع باشد که در این عالم گلچین و دست‎چین کنیم، اعمال خوب انجام بدهیم، با پرونده خوب و با مرگ سفید و سرخ از این دنیا برویم نه با مرگ سیاه.
نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: امثال هاشمی و بهشتی و مطهری، روشنفکر هستند، آنها نه یک روشنفکر دیندار که یک دیندار روشنفکر بودند؛ آنها ابتدا به دین نگاه می‌کردند و دین را طوری تفسیر و توضیح می‎دادند که براساس شرایط روز و برای همگان قابل فهم باشد.
امام جمعه ساری با بیان اینکه آیت‎الله هاشمی پستهای کلیدی و پرخطر داشت، گفت: در دوران ریاست جمهوری ایشان کشور در شرایط بدی قرار داشت و دشمن از هر طرف در صدد دستیابی به منابع کشورمان بود و کشور مشکلات زیادی داشت اما او توانست این شرایط را به خوبی مدیریت کند.
«آیت‎الله هاشمی» یک دیندار روشنفکر بود

آیت‎الله طبرسی اظهار داشت: در هیچ جامعه‎ای، عاملی بدتر از تفرقه نمی‎تواند ما را از بین ببرد، این کشور تاکنون با ایمان ، وحدت و رهبری ماند.
وی با اشاره به انتخاباتی که در پیش داریم بیان کرد: اگر در انتخابات آتی که پیش رو داریم،  بخواهیم خدایی ناکرده اوضاع را متشنج و آشوب کنیم و اختلاف بیفکنیم؛ دشمنان آماده‎اند که یک بار دیگر بیایند و به کشور ضربه بزنند، لذا باید وحدت خود را در کنار رهبری حفظ کرده و گوش به فرمان رهبر بدهیم.
امام جمعه ساری با اشاره به رفاقت 59 ساله بین مرحوم آیت‎الله هاشمی و مقام معظم رهبری گفت: این رفاقت شوخی نیست، علیرغم اختلاف سلیقه‌ها و برداشت‎ها، اما دوستی و صفا و صمیمت آنها در جای خود بود.
وی در پایان گفت: آیت‎الله جوادی آملی در پیام خود می‎فرماید که بهترین ابراز همدردی در این سانحه سنگین ملی و فقدان توان‎فرسا، حفظ نظام اسلامی است.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار