دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
یادداشت/
سخنان امروز نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در جمع مردم دهستان میانکاله، در بر دارنده این سؤال مهم است که آیا فاتحه منطقه آزاد تجاری در امیرآباد بهشهر خوانده شده است؟! و به‎راستی کارشکنی برخی نمایندگان در این زمینه تا کی ادامه خواهد داشت؟!
آیا فاتحه منطقه آزاد امیرآباد خوانده شد؟ 
 
آوای خزر – آزاده بابانژاد: علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه ظهر امروز در جمع مردم دهستان میانکاله و در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه زاغمرز اعلام کرد که علیرغم کار کارشناسی و تصویب امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری در مازندران، اما این تصمیم دولت درگیر مسائل سیاسی شده است.
وی با این عبارت که "تمام تلاش 6 ماهه ما برهم زده شده است"، بر موضوع کار کارشناسی برای انتخاب منطقه آزاد تجاری تأکید و اظهار کرد: منتظر تصمیم دولت و رئیس جمهور برای اعلام نهایی منطقه آزاد در مازندران هستیم.
شاعری البته با مطرح کردن این سؤال که آیا مگر ما با آزادراه تهران – شمال و متروی آمل – تهران مخالفت کردیم؟! گفت: "حالا آنها نیز منافع منطقه‎ای را بر مناطق شخصی و شهری ترجیح دهند."
البته آزادراه تهران شمال یا متروی آمل- تهران شاید قیاس درستی به نظر نرسد و اصلاً جای حرفی در اینکه این مسیر باید در همان آمل در نظر گرفته می‎شد، نباشد، اما اینکه چرا برخی از نمایندگان مازندران از حرف حساب فاصله گرفته‎اند و می‎خواهند همه امکانات را به هر وسیله‎ای شده به سمت حوزه انتخابیه خود ببرند جای سؤال دارد.
اینکه نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه از درگیر شدن موضوع انتخاب منطقه آزاد تجاری با مسائل سیاسی سخن می‎گوید، خود به‎خوبی می‎داند که این موضوع مختص این‎دوره نیست و اصلاً انتخاب منطقه آزاد برای مازندران از ابتدا نیز در پیچ و خم مسائل سیاسی گیر کرده بود.
مردم اما انتظار داشتند که این کلاف سر در گم و این گیر تاریخی! با آمدن دکتر شاعری از هم باز شود و حقی که سالهاست از مردم شرق مازندران بواسطه اختلافات نمایندگان این استان سلب شده است، به نتیجه برسد.

هر چند که نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه رایزنی‎ها و پیگیری‎های زیادی را انجام داد و شورای هماهنگی مناطق آزاد نیز با کار کارشناسی، در نهایت به امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری در مازندران رسیده است، اما همزمان با این پیگیری‎ها، پیگیری‎های دیگری نیز از سوی نمایندگان مخالف این طرح که شامل نمایندگان فعلی و قبلی بودند نیز انجام می‎شد!؟

قرار بر این بود که فردا 25 دی‎ماه، خبر خوشی از اعلام منطقه آزاد تجاری در مازندران(امیرآباد) اعلام شود اما با سخنان امروز نماینده مردم بهشهر، گویی هنوز باید منتظر بود زیرا در حال حاضر، اطمینانی از این بابت وجود ندارد.
دکتر شاعری به‎خوبی می‎داند که هر چند مردم در جریان پیگیری‎های او در رابطه با انتخاب امیرآباد به عنوان منطقه آزاد هستند اما این را هم به‎خوبی می‎داند که موافقت دولت با این مصوبه مهم و اجرای آن، حق مردم شرق مازندران است، لذا اگر قرار است با این طرح موافقت نشود، بهتر است موضوع منطقه آزاد تجاری در مازندران برای همیشه فراموش شود.
نمایندگان مخالف با این انتخاب سرنوشت‎ساز، به جای واقع‎بینی و تصمیم منصفانه و توجه به کارشناسی‎های انجام‎شده، به دنبال استحکام موقعیت خود هستند و راه کارشکنی را به‎جای احترام به اقدام کارشناسی در پیش گرفته‌اند.
موضوع مهم این است که اگر قرار است مازندران دارای یک منطقه آزاد تجاری باشد و این کار نیز براساس اقدامات کارشناسی‎شده انجام بگیرد؛ این حق و امتیاز به امیرآباد تعلق دارد زیرا از هر نظر استحقاق تبدیل شدن به چنین منطقه‎ای را دارد.

اگر با فشار نمایندگان غرب استان مازندران، این امتیاز از امیرآباد سلب شود؛ این بدان معناست که آنها هیچ چیزی را بیشتر و بالاتر از منافع شخصی و شهری خود نمی‎بینند و به یقین باید در سلامت کاری آنها تردید داشت.
اینکه آیا فاتحه منطقه آزاد تجاری امیرآباد با کارشکنی برخی از نمایندگان خوانده شد یا خیر را باید در روزهای آینده ببینیم اما شواهد حاکی از این است که جدا از هر تصمیمی در این زمینه، باید فاتحه‎ای برای عدم همبستگی بین نمایندگان مجلس مازندران خوانده شود.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک خانم شاغل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
از اطلاع رسانی آوای خزر در این زمینه تشکر می شود نا در این خصوص بلکه در تمامی زمینه و مسایل اجتماعی و فرهنگی نهایت سعی می شود که خبرها زود و واقعی به اطلاع مردم رسانده شود ضمنا از یادداشت های خیلی خوب شما هم تشکر میشود دست مریزاد و خسته نباشید ۰
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
مردم شرق مازندران هیچ گاه ÷یگیری های آقای دکتر شاعری را فراموش نخواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار