دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
امام جمعه گلوگاه:
امام جمعه گلوگاه با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان مازندران در واکنش به معرفی امیرآباد بعنوان منطقه آزاد تجاری، گفت: دولت برای شرق مازندران کاری نکرد و دیگر کارد به استخوان رسیده است.
به گزارش آوای خزر از ساری، حجت‎الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در جمع نمازگزاران این شهرستان درباره معرفی بندرامیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری اظهار داشت: شایعات زیاده در این زمینه است، برخیها میگویند می‎شود یا نمی‎شود، برخی‎ها می‎گویند تبلیغات انتخاباتی است، ما نیز منتظر می‌مانیم و انشاالله این موضوع به تحقق برسد.

وی افزود: به برخی از نمایندگان مجلس که با این منطقه مخالفت می کنند نصیحت می‌کنم که این مخالفت‌ها در شأن یک نماینده مجلس نیست زیرا ما همه یکپارچه و دوست و مازندرانی هستیم، بدانید وقتی بندرعباس منطقه آزاد اعلام می‌شود ما بهره‌مند می‌شویم وقتی امیرآباد منطقه آزاد شود، همه مازندران و کشور نیز بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه اینگونه تقسیم کردن و این برخورد کردن‌ها شایسته برخی از نمایندگان مجلس نیست و مردم از فرمایشات برخی نمایندگان ناراحت هستند، گفت: مردم منطقه غرب مازندران با شرق مازندران فرقی نمی‌کند و آبادانی غرب و شرق مازندران در میان است، آنقدر آنجا آباد شد که ما خوشحالیم، اما این‌گونه تقسیم کردن‌ها درست نبوده و در شأن یک نماینده نیست.

حجت‎الاسلام میراحمدی به نمایندگان مخالف نصحیت کرد که این حرف‌ها را کنار بگذارید، این حرفها برای دوران جوانی است نه پختگی، انسان پخته از این حرفها نمی‌زند، شما مسئول هستید و باید مردم و افکار عمومی را هدایت کنید، با این حرفها برخی از مردم را دارید محروم می‎کنید که کل مازندران محروم می‎شود.

وی با اعلام اینکه در این وادی وانفسا دولت تاکنون برای این منطقه کاری نکرده و در این سه چهار سالی یه کار حسابی برای شرق مازندان انجام نداده است، افزود: «کارد به استخوان رسیده است» و «نگو، نگو» دیگر تمام شد، زیرا عمر دولت تمام شده است و حالا می‌خواهد کاری انجام شود و به مویی بند است، اما برخوردهای نامناسب را می‎بینیم.

خطیب جمعه گلوگاه با اعلام اینکه حمایت ما از منطقه آزاد امیرآباد بخاطر وجود معضل بیکاری در شرق مازندران است، خاطرنشان کرد: برخورد سیاسی نداریم زیرا ما بچه‌های جنگ و جبهه و تربیت شده جبهه هستیم، از بازی‌های سیاسی خوشمان نمی‌آید، دلمان می‌خواهد که کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ضعیف عمل کردند و نتوانستند در شهرستان گلوگاه امکانات و اعتبارات بگیرند، اظهار داشت: رئیس اداره میتواند اعتبار بگیرد، اما قدم نگرفتند، فقط حرف زدند و صحبت و سخنرانی کردند.

میراحمدی گفت: یک شهردار ضعیف برای گلوگاه معرفی شد، از مسئولان می‎خواهیم که یک شهردار قوی برای گلوگاه انتخاب کنند، مردم شکایت دارند و خسته شدند، شهردار را تغییر دهید، شهرداری در نظر گرفته شود که با فرهنگ این مردم بسازد تا این شهر آباد شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر گلوگاه نیز ضعیف عمل می‌کند و این شهر با مشکل جدی مواجه می‌شود، گفت: نزدیک چهار سال از عمر دولت می‎گذرد اما گلوگاه هنوز مسئولان قوی و تنومندی ندارد، یک مسئول قوی می‌تواند خیلی کار کند، حتی یک فرد معمولی می‌تواند اعتبار بگیرد تا چه رسد به کسی که مسئولیتی و حق امضایی دارد، اما متاسفانه حرف است و حرف و حرف، سخنرانی و تحلیل می‎کنند و یک ساعت حرف می زنند.

امام جمعه گلوگاه در پایان گفت: از این وضعیت ناراحت هستیم، مردم عزیز سرور ما هستند برای آنها جان هم بدهیم کم است، 4 تا 5 ماه دیگر به عمر دولت باقی نمانده است و باید کار ماندگاری برای شرق مازندران انجام بشود.


دولت برای شرق مازندران کاری نکرد/ «کارد به استخوان رسید»/ مخالفت با منطقه آزاد امیرآباد در شأن یک نماینده نیست

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
حاجی فقط خودتو نبین.فقط شما جوان بیکار نداری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها