دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
در گفتگو با معاون فرماندار بهشهر درباره آخرین اقدامات انجام‎شده در حوزه گردشگری این شهرستان عنوان شد/
پس از گذشت سالها از مصوبه طرح جامع گردشگری در میانکاله همچنین واگذاری بخشی از اراضی منابع طبیعی مشرف به فضای شهری به شهرداری، سرانجام در گام نخست، منابع طبیعی با واگذاری 3 هکتار از اراضی خود به محیط زیست برای طرح‎های گردشگری موافقت کرد، منابع طبیعی در اقدامی دیگر نیز با واگذاری 15.70 هکتار از اراضی مشرف به منطقه شهری در حد فاصل کوه‎خیل تا چشمه عمارت به شهرداری بهشهر برای مقاصد گردشگری موافقت کرد.
واگذاری 15.70 هکتار از اراضی منابع طبیعی به شهرداری بهشهر در حدفاصل «کوه‎خیل» تا «چشمه عمارت»/ واگذاری 3 هکتار از اراضی منابع طبیعی به طرح گردشگری در میانکاله

به گزارش آوای خزر از ساری، شهرستان بهشهر در شرق مازندران با مدنیت بیش از 400 ساله، در کنار چهره‌های شاخص فرهنگی، ادبی، علمی و دینی خود از نعمت مناظری بکر و زیبا برخوردار است که با دارا بودن 150 منطقه نمونه گردشگری و محوطه و بنای تاریخی، نگین گردشگری دیار طبرستان به‎شمار می‎رود.
علیرغم اینکه در یک دهه گذشته تلاش‌های زیادی برای اجرای مصوبات و طرح‎های گردشگری در بهشهر انجام شده است اما عملاً هیچ پروژه تفریحی توریستی صورت اجرایی به‌خود نگرفت و ازجمله دلایل آن را باید در ارائه نشدن طرح‌های توجیهی مناسب، تصمیمات شتابزده و غیر کارشناسی، عدم جذب سرمایه‌گذاران توانمند، استفاده از اهرم رابطه به‎جای ضابطه، و عدم پیگیری صحیح دانست.
یکی از مواردی که می‌توانست دست مسئولان این شهرستان را برای انجام فعالیت‎های گردشگری باز بگذارد و آزادی عمل بیشتری به آنها بدهد؛ ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره گردشگری در بهشهر بود که در نهایت با درخواست مسئولان شهرستانی و حمایت نماینده مردم و استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، این امر محقق شد اما انتظار می‎رفت که مدیر تابعه در بهشهر بتواند از ظرفیت ایجاد شده و فرصت به‎دست آمده در جهت ایجاد زیرساخت‎هایی برای راه‌اندازی صنعت گردشگری در این شهرستان قدم کوچکی را تاکنون بردارد.
جای یک مجموعه منسجم، مدیریتی، هدفمند و ضابطه‌مند در بخش گردشگری بهشهر در بین ستادهای این شهرستان خالی بود، لذا در گام نخست برای عملی شدن طرح‎های گردشگری و استفاده از راهکارها و ارائه برنامه‎ها همچنین بهره‎مندی از ظرفیت فکری و علمی فرهیختگان بهشهر در حوزه گردشگری و جذب توریسم، تشکیل "ستاد توسعه و تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در حوزه  گردشگری" از ضروریات بود و این امر نیز محقق شد.
ستاد مذکور به‎تازگی فعالیتهای خود را آغاز کرده و برای اینکه بدانیم در این مدت اندک چه اقداماتی را انجام داده است، به سراغ مسئول این ستاد رفتیم.
محمد حامدی در گفتگو با آوای خزر با بیان اینکه بهشهر تنها شهرستان مازندران است که تمامی جاذبه‎ها و شاخصه‎های اصلی برای جذب گردشگر را دارد، تصریح کرد: فاصله اندک مرکز شهر تا جنگل و بهره‎مندی از مناظر بکر طبیعی و تاریخی که از شرق تا غرب شهرستان را در بر دارد و بهره‎مندی از دو منطقه تاریخی - طبیعی در فهرست آثار ملی شامل میانکاله و عباس‎آباد نیز بر امتیازات بخش گردشگری آن افزوده است.
** واگذاری 3 هکتار از اراضی منابع طبیعی به طرح گردشگری در میانکاله
وی با اشاره به تصویب طرح جامع گردشگری میانکاله در سال 90، اظهار داشت: خوشبختانه با تشکیل ستاد توسعه و تسهیل گردشگری توانستیم این مصوبه را با جدیت دنبال کنیم و در گام نخست، با همکاری خوب ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست مازندران و ادارات تابعه در بهشهر توانستیم 3 هکتار از زمین‌های متعلق به منابع طبیعی در ورودی میانکاله را به گردشگری اختصاص دهیم
معاون فرماندار بهشهر ادامه داد: بخش مهمی از این عرصه برای پارکینگ خودروهاست تا از تردد بیجا در منطقه که گونه‎های گیاهی و جانوری را تهدید می‎کند، جلوگیری شود، همچنین مقرر شد که محیط زیست مسیرهای تردد در بخش پرنده‎نگری، ماهیگیری و جاذبه‎های ساحلی را مشخص کند و خودروهای خاص این منطقه مانند اتوبوس‌های سرباز و سایر وسایل برای تردد گردشگران در مسیرهای تعیین‎شده فراهم شود.
وی بیان کرد: برنامه‎هایی برای تورهای گردشگری و ساخت آلاچیق در میانکاله با هماهنگی محیط زیست و با دعوت از بخش خصوصی را در دست اقدام داریم.
** برنامه‎ای برای «سنگ نو»
مسئول ستاد توسعه و تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در حوزه  گردشگری بهشهر با اشاره به منطقه زیبا و بکر «سنگ نو» اظهار داشت: این نقطه جنگلی در جنوب بهشهر نیز دارای جاذبه‎های فراوانی است، لذا تلاش داریم که بخشی از این منطقه با درخواست شورای شهر و شهرداری برای اجرای طرح گردشگری، از منابع طبیعی به شهرداری واگذار شود.
**ایجاد بستر از دولت، جذب گردشگر با تورهای گردشگری
حامدی با بیان اینکه 9 تور گردشگری در بهشهر نیز برای جذب گردشگر در مناطق تفریحی توریستی این شهرستان اعلام آمادگی کردند، گفت: آنها نیازمند بستر مناسب هستند تا بتوانند با ظرفیت و تجربه‎ای که در اختیار دارند به‎ویژه در بخش گردشگری روستایی، تاریخی و اگروتوریسم فعالیت‎های خوبی را انجام دهند و به اقتصاد مردم از محل گردشگری کمک کنند.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست با قوانین خاصی که دارند به‎خوبی پای کار آمدند و فعالیت‌ها نیز براساس دستورالعمل‎های این دو مجموعه تأثیرگذار در امر گردشگری پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم که در ابتدای راه، طرح‎های گردشگری را در بهشهر و پس از آن در رستمکلا و خلیل‌شهر آغاز کنیم تا بستر فرهنگی و اجتماعی نیز نسبت به مقوله گردشگری در این شهرستان ایجاد شود.
** طرحی برای «پلنگ‌خیل»
معاون فرماندار بهشهر گفت: بازدیدی از منطقه جنگلی و گردشگری «پلنگ‎خیل» صورت گرفت و این مکان نیز قابلیت اجرای طرح‎های گردشگری را دارد.
** مصوبه‎ای که پس از 6 سال اجرایی شد
حامدی همچنین از واگذاری بیش از 15 هکتار از اراضی منابع طبیعی «کوه‎خیل» مشرف به فضای شهر حدفاصل کوه‎خیل تا عبور چشمه عمارت به شهرداری بهشهر خبر داد و گفت: این مصوبه مربوط به سال 89 است که بنا به‎دلایلی پیگیری نشد اما اکنون این موضوع را به طور جدی دنبال کردیم و به نتیجه اولیه که واگذاری اراضی بود دست پیدا کردیم و در ادامه باید طراحی و جذب سرمایه‎گذار صورت بگیرد.
وی ادامه داد: واگذاری رسمی این اراضی از منابع طبیعی به شهرداری بهشهر در دهه فجر صورت می‎گیرد.
** تأسیس موزه مردم‎شناسی و باستانی در بهشهر
معاون فرماندار بهشهر با اشاره به کشف اشیای قدیمی در نقاط مختلف شهرستان بهشهر در طول سالیان که به موزه‎های سایر شهرستانها انتقال می‏یابد، اظهار داشت: این شهرستان نیازمند یک موزه مردم‎شناسی و باستانی است که تأسیس آن را در برنامه ستاد توسعه و تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بهشهر لحاظ کردیم.
به گزارش آوای خزر، همکاری خوبی که از سوی مسئولان دستگاه‎های اجرایی و نظارتی در بهشهر برای کاهش بیکاری و رونق اقتصادی به‎ویژه در حوزه گردشگری صورت گرفته است، قابل ستایش است اما این تلاشها باید مداوم باشد و در میانه‌ی راه متوقف نشده و به فراموشی سپرده نشود، نتیجه زمانی مشخص می‎شود که مردم این شهرستان طعم شیرین کار و تلاش و درآمد پایدار را بچشند.
گزارش از آزاده بابانژاد
انتهای پیام/1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار