دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
گزارش آوای خزر از وضعیت طلاق در شرق مازندران/
براساس آخرین آمارهای ارائه‎شده از سوی فرمانداران شهرستانهای شرق مازندران مشخص شده است که طلاق در نکا سیر صعودی به‎خود گرفته است و در گلوگاه نیز شاهد رشد 60 درصدی ازدواج و کاهش 49.99 درصدی طلاق هستیم، آمار ازدواج و طلاق در کل مازندران نیز از کاهش در هر دو واقعه حیاتی خبر می‎دهد.
سیر صعودی طلاق در نکا/ کاهش 49.99 درصدی طلاق در گلوگاه/ کاهش ازدواج و طلاق در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، نشست اخیر ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‎های اجتماعی شرق مازندران با حضور معاون سیاسی، امنیتی، مدیران کل امور بانوان و خانواده و اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به همراه فرمانداران، بخشداران، مدیران بهزیستی، کمیته امداد، ثبت احوال، ورزش و جوانان، دادگستری، فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی به میزبانی شهرستان نکا برگزار شد.
در این نشست، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با انتقاد از فعالیت‎های برخی از دستگاه‎ها و با تأکید بر استفاده از ظرفیت معتمدان محلی و محله‎محوری در جهت پیشگیری از کاهش آسیب‎های اجتماعی به‎ویژه طلاق، اظهار داشت: هر چقدر به سمت پایان سال می‎رویم، وضعیت طلاق بدتر شده است و در این زمینه در شهرستانی مانند نکا که گاهی وقت‌ها از آن کمک و الگو می‎گیریم؛ در حوزه عمل، بوی غیرسازش به مشام می‎رسد!
علیرضا یونسی‌رستمی افزود: باید به فعالیت‎های خود برای کاهش طلاق شتاب بیشتری بدهیم و باید این قضیه را مردمی کنیم.
وی بار دیگر وضعیت موجود را قابل قبول ندانست و خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: اگر در یک سال گذشته، حتی یک تجربه موفق داشتید و یا از تجربیات شهرهایی چون فریدونکنار و بابلسر در کاهش طلاق استفاده می‎کردید، به نتیجه خوبی می‎رسیدید.
** تحلیلی بر آمار طلاق در شرق مازندران
با نگاهی به آمارهای ارائه‎شده در جداول و برنامه‎های کنترل و کاهش طلاق در شهرستان‎های میاندرود، نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران طی فروردین تا پایان دی‎ماه 95 و مقایسه‎ای با مدت مشابه سال 94 مشخص شد که شهرستان گلوگاه با 1.3 دهم کمترین نرخ طلاق را در این مدت داشته و این در حالی است که نرخ استانی 2.4 دهم درصد بوده است.
شهرستان میاندورود به دلیل اینکه هنوز اداره مستقلی ندارد و آمار آن در ساری ثبت می‎شود، لذا نمی‎توان استناد درستی انجام داد اما آنطور که مدیرکل ثبت احوال مازندران اشاره‎ای به این موضوع داشت؛ آمار طلاق در میاندرود کاهش نیافته است.
شهرستان‎های نکا و بهشهر نیز با افزایش طلاق مواجه بودند اما با توجه به نمودارهای ارائه‎شده وقایع حیاتی طلاق و ازدواج در این دو شهرستان، مشخص می‎شود که بهشهر هر چند دارای نرخ رشد 2.6 در مقابل 2.5 دهم نرخ رشد طلاق در نکا طی مجموع 10 ماهه است اما در این شهرستان، از شهریورماه تا پایان دی‎ماه سالجاری شاهد کاهش طلاق بوده‎ایم و در نکا به‎ویژه در دی‎ماه که بسیار مورد بحث مسئولان بوده است، افزایش طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و حتی ماه گذشته سالجاری مشاهده می‎شود.
** سیر صعودی طلاق در نکا
میزان طلاق در نکا طی 10 ماهه سال گذشته 245 و در سالجاری 251 نفر اعلام شده است و در حالی که در دی‎ماه سال گذشته رقم طلاق 40 نفر بوده، این میزان در مشابه سالجاری نتنها کاهش نیافته بلکه به عدد 42 رسیده است.
رقم طلاق در یکسال نخست و پایین‎تر از آن در استان 13.42، در بهشهر 9.6، در گلوگاه 8.49 و در نکا 14 است که بالاترین میزان طلاق در این بخش را براساس میزان جمعیت، به خود اختصاص داده است.
همچنین در شهرستان نکا رقم طلاق در دو سال و پنج سال ابتدای زندگی نیز بالاتر از سایر شهرستان‎های شرق مازندران و بالاتر از نرخ استانی است؛ این رقم در دو سال اول 23 و در پنج سال نخست، 46 است در حالیکه رقم استانی به ترتیب 22 و 42 است، این میزان در بهشهر 15.42 و 35.42 و در گلوگاه نیز 15.29 و 34.19 درصد است.
** کاهش 42.9 درصدی طلاق در گلوگاه
با نگاهی به مجموع آمار طلاق مشخص می‎شود که در بهشهر با 163 هزار و 921 جمعیت شاهد رشد 2.3 دهم درصدی طلاق، در گلوگاه با 40 هزار و 520 جمعیت شاهد کاهش 42.99 درصدی و در نکا با 119 هزار و 233 جمعیت براساس آخرین سرشماری، شاهد افزایش 2.4 درصدی طلاق هستیم.
با این اوصاف، شهرستان نکا دارای بیشترین و گلوگاه شاهد کمترین میزان طلاق طی 10 ماه در استان مازندران است، همچنین گلوگاه با 60 درصد افزایش ازدواج، بیشترین درصد تغییر مثبت در این زمینه را در بین چهار شهرستان شرق مازندران داشته و این در حالی است که در کل استان شاهد کاهش 8.6 دهم درصدی ازدواج بوده‎ایم.
در حالیکه در بهشهر از شهریور تا پایان دی‎ماه 95 هر ماهه با کاهش طلاق و در گلوگاه نیز در تمامی 10 ماه گذشته با کاهش طلاق مواجه بوده‎ایم اما در نکا، شاهد افزایش طلاق به‎ویژه در آبان، آذر و دی‎ماه هستیم.
** علت کاهش طلاق در گلوگاه چیست؟
محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه درباره علت کاهش آمار طلاق در این شهرستان به خبرنگار آوای خزر می‎گوید: یکی از موارد این است که تعامل خوبی با دادگستری داریم و در صورت اعلام گزارشاتی که مربوط به تقاضای طلاق است؛ علت طلاق را جویا شده و به زوجین مشاوره داده می‎شود تا به ادامه زندگی مشترک ترغیب شوند، همچنین سعی می‎شود که تا حد ممکن مشکلات آنها در زمینه اشتغال یا اعتیاد نیز مورد ارزیابی و ارائه راه حل قرار بگیرد، همچنین کلاس‎های مشاوره‎ای برای افراد در شرف ازدواج نیز برگزار می‎شود.
** میزان ازدواج و طلاق در مازندران طی 10 ماه گذشته
به گزارش آوای خزر، در 10 ماهه سال 95، 21 هزار و 19 واقعه ازدواج و 6 هزار و 535 واقعه طلاق به ثبت رسیده است، این رقم در مشابه سال گذشته، 23 هزار و 3 واقعه ازدواج و 6 هزار و 539 واقعه طلاق بوده است. بنابراین درصد تغییر در ازدواج منفی 8.6 و در طلاق نیز منفی 7 دهم بوده است.
گزارش از آزاده بابانژاد
انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها