دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان مطرح کرد؛
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تأکید براینکه تجمع بر مزار متوفیان تهدید جدی برای سلامت بازماندگان است، از  شهروندان خواست که زیارت اموات را به بعد از عبور از بحران کرونا و زمان مناسب دیگری موکول کنند.

به گزارش آوای خزر،احمدرضا مرادی اظهارکرد: در فرهنگ ایرانی_اسلامی ما زیارت اهل قبور به عنوان یکی از اعتقادات فرهنگی و سنت های دیرینه مورد توجه بوده و همیشه در آستانه سال نو، به ویژه پنجشنبه و جمعه آخر سال و اولین روز سال مقید و پایبند هستیم که با زیارت اموات، آنها را نیز از فاتحه و خیرات بهره‌مند و در شادی خود سهیم کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص فعلی و شیوع ویروس کرونا، گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس و باتوجه به اینکه تجمع بر مزار متوفیان، تهدید جدی برای سلامت بازماندگان است، ضمن احترام به اعتقادات و سنت های شهروندان گرامی، از آنها درخواست می کنیم از حضور و ازدحام در آرامستان باغ رضوان در این ایام جداً خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری از شهروندان خواست که زیارت اموات را به بعد از عبور از بحران کرونا و زمان مناسب دیگری موکول کنند و افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان، امیدواریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان، یک سازمان خدمات رسان است و بر همین اساس تعطیلی این مجموعه امکان‌پذیر نیست، گفت: اشخاصی که بستگان خود را از دست داده‌ و داغدارند، ناچار هستند برای انجام مناسک خاکسپاری به آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند، این درحالی است که این سازمان با هدف حفظ سلامت شهروندان، مراجعه‌کنندگان و افزایش ایمنی افراد و بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری، مقابله و عدم اشاعه ویروس را با جدیت و اهتمام ویژه به عمل آورده است.

مرادی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی تمام فضاها و مکان های عمومی، خودروها و تجهیزات به کار گرفته شده برای حمل، تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان به صورت روزانه انجام می شود و همه کارکنان، پیمانکاران و مراجعان ملزم به رعایت موازین و اصول بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی شده اند.

وی در عین حال از بستگان متوفیانی که ناچار به حضور در آرامستان برای دفن اموات خود هستند درخواست کرد که از برگزاری مجالس ترحیم و تجمعات به طور جدی اجتناب کنند.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها