دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

به گزارش آوای خزر، در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

افزایش مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از 10 هزار نفر: سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافته است. وی افزود: تا کنون ۳۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. جهانپور افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

توزیع سه بسته حمایتی برای اقشار کم برخوردار به دستور روحانی: دیروز رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم‌درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار «اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند»، قرار گیرد. به گزارش ایسنا، برآورد می شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته های حمایتی شوند.

دستور مقام معظم رهبری به سرلشکر باقری در زمینه احتمال حمله بیولوژیکی کرونا: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

طرح مجلس برای جایگزینی تعطیلات نوروزی پس از کرونا: محمدرضا رضایی‌کوچی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در گفتگو با خبرگزاری فارس، از تهیه طرحی در مجلس برای جایگزینی تعطیلات نوروزی به پس از رفع خطر ویروس کرونا خبر داد. او اعلام کرد: زمان احتمالی برای جایگزینی تعطیلات نوروزی،  خرداد ماه و یا اوایل تیرماه خواهد بود.

طرح احتمال ورود کرونا توسط آمریکا به شهر ووهان توسط دولت چین: «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک رشته توئیت با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونا» به شهر «ووهان» بوده باشد، به واشنگتن توصیه کرد در مورد سابقه ابتلای شهروندان آمریکایی به این ویروس شفاف‌سازی کند.

تکذیب خبر پرداخت یارانه کرونایی به روحانیون: دیروز نقل قولی ادعایی از آیت‌الله اعرافی(مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور) مبنی بر یارانه ۵ میلیونی ویژه روحانیون و طلاب شهر قم در فضای مجازی منتشر شد، که منابع خبری آن را تکذیب کردند.

حمله موشکی آمریکا به مقر حزب الله عراق و نجبا: در اولین ساعات بامداد دیروز، بعد از حمله موشکی به پایگاه تاجی بغداد که منجر به کشته شدن دو آمریکایی و یک انگلیسی شد، مقر گروههای نجبا، فاطمیون، حزب‌الله عراق و زینبیون در منطقه ابوکمال سوریه مورد حمله موشکی و بمباران هوایی جنگنده‌های هوایی آمریکا قرار گرفته است.

تمدید وضعیت اضطراری علیه ایران از سوی ترامپ: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کنگره آمریکا که در سایت کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد که وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید می‌کند. این وضعیت اضطراری در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ آغاز شد و قرار است به مدت یه سال دیگر نیز ادامه یابد.

تاکید ضمنی استاندار تهران بر عدم تعطیلی ادارت در هفته آینده: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:  برنامه‌ای برای تعطیلی ادارات در هفته آینده نداریم. او در عین حال افزود: کسانی که دارای وضعیت ویژه ای هستند و می توانند دورکاری انجام دهند، می توانند از این ظرفیت استفاده کنند تا بار حضور افراد در ادارت دولتی را به حداقل برسانیم و از طرفی مشکلاتی که برای کسانی که پیگیر کار خود هستند ایجاد نشود.

تعیین تکلیف برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری در شنبه آتی: دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا درباره برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و کنکور سراسری اعلام کرد: کارگروهی با مدیریت یکی از اعضای شورای معاونان تشکیل شده است که در آن راهکارهای مختلفی جهت چگونگی برگزار شدن امتحانات نهایی، امتحانات دوازدهم و کنکور سراسری  پیشنهاد و ارائه شد که به طور مشخص در این مورد در جلسه روز شنبه ستاد مدیریت کرونا تصمیم نهایی و قابل اجرا، اتخاذ و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

گلایه وزیر بهداشت از سفرهای مردم و بی توجهی به کرونا: وزیر بهداشت همچنین ضمن گلایه از مردم به علت جدی نگرفتن کرونا، گفت: متاسفانه در چنین شرایط سختی، مردم همراهی کافی نمی‌کنند؛ مراکز خرید غلغله است و ترافیک و ایاب و ذهاب مردم را همانند قبل در سطح شهر شاهدیم؛ انگار نه انگار چنین اتفاقی رخ داده است.

فوتی های الکل در خوزستان ۴۶ نفر شدند: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان به ۴۶ نفر رسید. به گفته وی بیشترین پذیرش در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان های گلستان و آیت الله کرمی نیز پذیرای مسموم شدگان هستند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار