دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
استاندار مازندران در برنامه "گفتگوی ویژه خبری" سیما:
چادرخوابی در مازندران ممنوع/ هشتگ#مشکلی را حل نمی‌کند/ 90 درصد ظرفیت بیمارستان‌های مازندران پُر است
استاندار مازندران با بیان اینکه 90 درصد ظرفیت بیمارستان‌های مازندران به دلیل درمان بیماران کرونایی پُر شده است، از هم‌وطنان خواست که به این استان نیایند، زیرا واحدهای اقامتی اجازه پذیرش مسافر ندارند، به مسافران اجازه چادرخوابی نمی‌دهیم، ضمناً هشتگ‌های حمایت از پرستاران را با نیامدن خود به مازندران عملاً ثابت کنند.

به گزارش آوای خزر از ساری، کروناویروس همچنان قربانی می‌گیرد، آمار مبتلایان تا روز 27 اسفندماه افزون بر 16 هزار نفر و شمار قربانیان به هزار نفر نزدیک شده است. در مازندران نیز تاکنون افزون بر 1600 مبتلا و بیش از 100 نفر نیز قربانی این ویروس تاج‌دار شده‌اند. از اینرو مسوولان تقاضا و تأکید دارند که مسافران وارد مازندران نشوند.

احمد حسین‌زادگان سه‌شنبه شب در تماس تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوال "مسافری که وارد استان شما می‌شود با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد"؟ اظهار می‌دارد: خوشبختانه صدا و سیما در این ایام اخبار کرونا را خوب پوشش داده و در کشور از بالاترین سطح که رهبر معظم انقلاب هست - ایشان که همه ساله زمان تحویل سال نو را در حضرت امام رضا(ع) حضور پیدا می‌کردند- مردم را از سفر منع کردند. رئیس جمهور و وزیر بهداشت، و ما در سطوح پایین‌تر و به‌ویژه خود مردم نیز در فضای مجازی خواهش کردیم که مسافران در مازندران حضور پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه واقعاً وقتی استانی با ظرفیتی از امکانات بیمارستانی و کادر درمانی که می‌دانید چقدر درگیر هستند فعالیت دارند، گریزی هم به هشتگ‌های مردمی در حمایت از پرستاران زد و گفت: "فقط هشتگ که مشکل ما را حل نمی‌کند باید در عمل ثابت کنیم که نرویم به استان‌هایی که جمعیت ثابت دارند زیرا در شرایط فعلی طبیعتاً جمعیت سیار محاسبات و معادلات و تعادل را در استان‌ها به‌هم می‌ریزد".

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه حضور جمعیت زیاد در مازندران با توجه به شرایط فعلی نه تنها برای ما که برای مسافران هم مشکل  ایجاد می‌کند، تصریح می‌کند: استانی که 3 میلیون جمعیت دارد و کادر درمانی و بیمارستان کافی نیست، اولین نفراتی که جانشان به خطر می افتد و آسیب می‌بینند مسافران هستند.

حسین‌زادگان همچنین درخصوص طرح‌های پیشگیری در مبادی ورودی استان بیان می‌دارد که این طرح‌ها بازدارنده است اما قبل از همه مردم باید رعایت کنند. ما وظیفه داریم که شرایط استان را اعلام کنیم. 

وی با بیان اینکه "ما همچون میزبانی هستیم که امکان پذیرایی نداریم حالا اگر یکی خواسته خودش را به هر طریقی به میزبان تحمیل کند بعید می‌دانم مردم ما چنین روحیاتی داشته باشند" بار دیگر تقاضا کرد که مسافران  واقعاً به مازندران نیایند.

استاندار مازندران با توضیح اینکه در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به نوعی درگیر هستند و بیمارستان‌ها با 90 درصد ظرفیت کار می‌کنند و مراکز نقاهتگاهی و مراقبتی برای سرریز بیماران اختصاص داده شده است، این را هم گفت که فشار زایدالوضفی به کادر درمانی و پرستانی وارد آمده است. 

چادرخوابی در مازندران ممنوع/ هشتگ#مشکلی را حل نمی‌کند/ 90 درصد ظرفیت بیمارستان‌های مازندران پُر است

حسین‌زادگان همچنین در پاسخ به اینکه "آیا مازندران همانند گیلان اجاره چادرخوابی هم به مسافران نمی‌دهد چون مراکز اقامتی تعطیل هستند"، از عدم استاندارد چادرهای مسافرتی گفت و اینکه در حالت طبیعی نیز استان‌ها و مسافران و گردشگران با چادرخوابی دچار مشکل می‌شدند، اکنون در این شرایطی که توصیه و تأکید داریم تا افراد روزی چند بار دست خود را بشویند، دوش بگیرند و غذای مناسب و باکیفیت داشته باشند، لذا  امکان اینکه موارد گفته‌شده در چادرها تأمین شود وجود ندارد.

وی تأکید کرده است که "چادرخوابی در مازندران ممنوع است و حتماً جلوگیری می‌شود".

نماینده عالی دولت در مازندران درباره کنترل ورودی و خروجی استان نیز اعلام داشت: 13 استانی که در ستاد مرکزی انتخاب شدند باید هماهنگ عمل کنند، استان‌های همجوار اگر بخواهند خوب طرح را اجرا نکنند طبیعتاً تأثیرگذاری و اثربخشی کمتر می‌شود، مازندران در 5 محور؛ از حوزه گیلان که از رامسر ورود و خروج داریم، از سمنان، سوادکوه به تهران، محوری که از طریق مازندران به گلستان می‌رود، همه این محورها  به خصوص، کندوان تب‌سنجی انجام می‌شود، افرادی که علائم داشته باشند یا باید برگردند یا 14 روز در قرنطینه خواهند ماند.

حسین‌زادگان در پایان به مردم توصیه کرد که اساساً سفر نکنند چون قطعاً در مبادی خروجی استان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار