دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
معاون صنایع دستی مازندران خبرداد
راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی در مازندران
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به لغو نمایشگاه‌ها و تعطیلی فروشگاه‌های صنایع دستی باتوجه به شیوع ویروس جدید، از راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی خبرداد که باهدف حمایت از هنرمندان این حوزه ایجاد شده است.

راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی در مازندران"حسین ایزدی" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه بازار صنایع دستی مازندران در روزهای پایانی سالجاری و نوروز 99 به‌طور طبیعی تحت تأثیر بیماری جدید قرار گرفته است، از انجام تدابیر خاص مطابق با شرایط موجود گفت.

وی با اشاره به تصمیم ملی در خصوص تعطیلی نمایشگاه‌های بهاره و صنایع دستی، با اعلام عدم توقف تولیدات صنایع دستی در مازندران، از اتخاذ تصمیماتی جهت جبران خسارات در این زمینه خبرداد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل گردشگری مازندران می‌افزاید: فروشگاه‌های مجازی صنایع دستی راه‌اندازی شده است، این فروشگاه‌ها هم از وزارت متبوع و هم از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز رسمی فعالیت دارند و مشخصات کالاهای تبلیغاتی نیز با نام صاحب اثر درج شده است.

وی همچنین اعلام کرد که براساس فضای الکترونیکی که برای هنرمندان صنایع دستی مازندران تعریف شده است، آنها ضمن ارائه آثار، معرفی اجمالی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های خود نیز دارند.

ایزدی می‌گوید: و علاقمندان می‌توانند برای آشنایی یا سفارش محصولات به سایت "هفت گالری" به آدرس http://haft.gallery/ یا "چمتا" به آدرس https://chamtaa.com/ مراجعه کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، با اشاره به حرکت خودجوش هنرمندان صنایع دستی در تولید ماسک‌های بهداشتی و قابل شستشو، افزود: درک شرایط و در صحنه آمدن برای کمک به هموطنان و نظام سلامت کشور، هنر بزرگی‌ست که تنها از سوی افراد آگاه و متعهد انجام می‌شود و هنرمندان ما به معنای واقعی در کنار تبحر و دانش، دارای روحیه تعهد و ایثارگری هستند.

این مسوول در پاسخ به اینکه دولت برای جبران شرایط موجود، چه تسهیلاتی را برای هنرمندان صنایع دستی در نظر گرفته است، بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قول داده است تا جهت جبران خسارت‌های فعالان صنایع دستی، تسهیلات کم‌بهره‌ای را در اختیار آنها قرار دهد لذا لیستی را تهیه و افراد را معرفی کردیم.

وی با اشاره به موضوع مهم بیمه هنرمندان صنایع دستی که ممکن است تحت‌الشعاع وضعیت فعلی قرار بگیرد، اظهار داشت: برای حق بیمه هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و این افراد تا خردادماه مشمول خدمات بیمه‌ای هستند.

ایزدی در پاسخ به اینکه چه تعداد از آثار صنایع دستی مازندران مهر اصالت دریافت کرده‌اند، گفت: در مجموع 84 اثر مهر اصالت دارند که از این تعداد 16 مورد، مهر اصالت یونسکو یعنی "نشان مرغوبیت کالا" را دریافت کرده‌اند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار