دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تاکنون ۵۰۰ محتوای آموزشی در سامانه آموزش مجازی مازند محتوا بارگذاری شد.

مازندران، پیشتاز در آموزش مجازی

به گزارش آوای خزر، سعدی پور با اشاره به پیشتازی استان در آموزش مجازی افزود: در حال حاضر ۲ هزار محتوای آموزشی دیگر نیز در حال بررسی و بارگذاری در سانمانه آموزشی مازندمحتوا است
وی با بیان اینکه این سامانه دارای محتوای آموزشی برای تمامی دانش آموزان از مقاطع مختلف است، گفت: محتوای این سامانه آموزشی از سوی معلمان استان و بر اساس نیاز دانش آموزان تهیه و بارگذاری شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: محتوا‌های آموزشی سامانه مازندمحتوا به صورت فیلم، فایل صوتی و متن (pdf) است که دسترسی به آن برای همه دانش آموزان استان و کشور رایگان و آزاد است
به گفته سعدی پور یکی از ویژگی‌های سامانه مازند محتوا ارسال درخواست محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان است تا نیاز‌های خود در این سامانه را مطرح کنند و حداکثر پس از ۴۸ ساعت محتوای مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی همچنین به میزان بازدید از این سامانه اشاره کرد و گفت: تا به امروز محتوا‌های موجود در سامانه آموزش مجازی مازندران ۲۵ هزار بار بازدید و دریافت شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۷ هزار مورد از بازدید و دریافت محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان استان انجام شد افزود: حدود هشت هزار بازدید از این سامانه توسط کاربران انجام شد که استان تهران با سه هزار بازدید و گیلان با ۲ هزار بازدید بیشترین میزان دریافتی محتوا‌های آموزشی را از این سامانه ثبت کردند.
سعدی پور به دریافت محتوا‌های آموزشی از استان‌های دیگر کشور و دانش آموزان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: هر روزه بیش از ۲ هزار بار محتوا‌های آموزشی سامانه مازندمحتوا دریافت می‌شوند. مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شرایط برای آموزش از راه دور دراستان فراهم است تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای دانش آموزان و معلمان برای توقف در تداوم تحصیل پذیرفتنی نیست.
سعدی پور آموزش از راه دور و آموزش مجازی را برای معلمان و دانش آموزان یک فرصت دانست تا هم نسبت به تغییرات آموزشی تجربه کسب کرده و همچنین ظرفیت‌های مثبت فضای مجازی را بهتر بشناسند.
او اظهارداشت: در صورت طولانی شدن تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا آموزش و پرورش مازندران هیچگونه مشکلی برای تهیه محتوای آموزشی و تداوم تدریس نخواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۸ درصد مردم مازندران از اینترنت پرسرعت بهره‌مند و به آن دسترسی آسان دارند افزود: مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر از ظرفیت بالای دسترسی اینترنت برخوردار است که بزرگ‌ترین مزیت استان محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها