دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: خط شهدای مدافع حرم خط «کوثری» است و همه کفار و صدامیان، خط «ابتری» دارند.
خط شهدای مدافع حرم «کوثری» است

به گزارش آوای خزر از ساری، آیت‎الله نورالله طبرسی صبح امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا که در خزرآباد ساری برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: ادبیات روزمره ما یا گفتمان ما نمی‎تواند حق آن حضرت را و حضرت علی(ع) و پیامبر اسلام (ص) را ادا کند.

وی با اشاره به نامه معاویه به امام علی (ع) و پاسخ امام به معاویه، افزود: ایشان در آن نامه به معاویه گفت که فخر من در داشتن فاطمه زهرا(س) است و پیامبر اسلام(ص) و همه امامان نیز از انتساب خود به فاطمه(س) افتخار می‎کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سوره کوثر دو نکته مهم را برای ما بازگو می‎کند، اظهار داشت: تا ابد، فرهنگ کوثر و ابتر در کنار هم هستند.

طبرسی با بیان اینکه خط شهدای مدافع حرم نیز خط «کوثری» است و همه کفار و صدامیان خط «ابتری» دارند، خاطرنشان کرد: دعوا بر سر حق و باطل است و نه بر سر حق، و خداوند می‌فرماید که دو گروه حق و باطل با یکدیگر در نبرد هستند و اصل نبرد بر سر عقیده است.

وی خطاب به خانواده‎های شهدای مدافع حرم و جانبازان بیان کرد: باید این هزینه‎ها پرداخت شود، چنانکه زهرای اطهر(س) نیز این هزینه را پرداخت کرد و شهید شد.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ولی فقیه مصداق بارز کوثر است، گفت: باید تا هستیم از ولایت فقیه دفاع کنیم زیرا اسلام دشمنان زیادی دارد.

طبرسی ادامه داد: شهدا برای پول و مقام و منصب و اقتصاد و سرمایه و غارت به جبهه‎های حق علیه باطل نرفتند، آنها فهمیدند که در این دنیای فانی و آشفته و انفجار اطلاعات که در و دیوار جوان‎ها را به فساد می‎کشد، باید با دشمن بجنگند.

وی اظهار داشت: امروز بیشترین صحبت سیاستمداران جهان درباره ایران است و از این منظر کشور جایگاه مهمی در جهان و منطقه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره خسارت به کشاورزان مازندرانی گفت: التیام مختصری با پرداخت بخشی از خسارات محقق شد، انشاالله باقی اعتبارات که مشخص شد به آسیب‎دیدگان(باغداران) پرداخت شود.

طبرسی با اشاره به سخنان اولیه ترامپ درباره ایران و عقبنشینی از موضع‎گیریهای گذشته بیان کرد: آنها فهمیدند که ایران با این حکومت و وحدت که بین امت و رهبری وجود دارد، هیچ غلطی نمی‎تواند بکند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار