دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه رسیدگی به خانواده‎های شهدا علیرغم تنگناهای مالی، نسبت به رفع مشکلات آنها همه تلاش و امکانات خود را بکار گرفته است.
م
دولت تدبیر و امید در جهت رفع مشکلات خانواده‎های شهدا تلاش کرده است

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح صبح امروز در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم مازندران که در خزرآباد ساری برگزار شد، با تسلیت شهادت دخت نبی اکرم(ص) که شهادت ولایت و امات بودند و قدردانی از خانوادههای شهدای مدافع حرم اظهار داشت: فرزندان شما در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کردند و این مایه افتخار و ارزش است.

وی از حضور ارزشمند معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که متعلق به شهداست و برای این مراسم وقت گذاشتند نیز قدردانی کرد و افزود: ایشان در هر زمان که برای مسائل مختلف کمک خواستیم در اسرع وقت انجام دادند و امروز علیرغم کارهایی که در خوزستان و سایر استانها داشتند، فقط و فقط به دلیل قولی که به خانواده های شهدا دادند، در مراسم حضور یافتند.

استاندار مازندران گفت: مقام معظم رهبری همواره از مازندران ابراز رضایت کردند، مردم این استان در دفاع مقدس پیشتاز بودند و امروز نیز در در دفاع از اهل بیت(ع) و صیانت از حرم اهل بیت(ع) پیشگام هستند.

فلاح ادامه داد: باید برای حفظ ارزشهای انقلاب و شهدا و نشر و ترویج آن تلاش کنیم، دولت تدبیر و امید نیز در زمینه رسیدگی به خانوادههای شهدا و ایثارگران علیرغم تنگناهای مالی و بدهکاریهایی که از قبل مانده بود؛ نسبت به رفع مشکلات آنها همه تلاش و امکانات خود را بکار گرفته است و رئیس جمهور نیز هر هفته دیدارهایی را با این خانوادهها دارد و در استانها نیز به استانداران دستور رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران را دادند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت خدمتگزار در زمینههایی که تصمیمگیری و سیاست‌گذاری کرده است در جهت خدمت به مردم موفق باشد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: