دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
رسانه‌هاى مازندران پیشرو در اطلاع‌رسانى اخبار ویروس کرونا
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جامعه رسانه، هنرمندان، فرهیختگان و کنشگران فضاى مجازى استان با راه‌اندازی پویش‌های مردمی توانسته‌اند گام‌های مثبتی را برای مبارزه با این ویروس بردارند

به گزارش آوای خزر، عباس زارع اظهار کرد: اطلاع‌رسانی درست در راه مبارزه و قطع شیوع ویروس کرونا، امری  است که رسانه‌های استان به خوبی توانسته‌اند در این راستا انجام دهند.

وی با قدردانی از رسانه‌‌های استان مازندران اضافه کرد: جامعه رسانه، هنرمندان، فرهیختگان و کنشگران فضاى مجازى استان با راه‌اندازی پویش‌های مردمی توانسته‌اند گام‌های مثبتی را برای مبارزه با این ویروس بردارند که از همه این عزیزان سپاسگزاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رسانه‌های خواست همچنان با آگاهی رسانی درست و بهنگام در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تا پایان این طرح تلاش کنند.

این مسؤول گفت: با توجه به اینکه جامعه فرهنگی و هنری استان در این بحران جهانی ، متحمل هزینه‌های فراوانی شده که دولت محترم با در نظرگرفتن بسته‌ها و طرح‌های حمایتی ، انشالله بخشی از این هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

*طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛ راه نجات مردم

سینا قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران نیز در ادامه با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: همانگونه که در جریان پدیده شوم و منحوس کرونا ویروس هستید و همانند همیشه به خوبی در این مدت با رزمندگان خط مقدم این عرصه که پزشکان، پرستاران ،کادردرمانی و اجرایی هستند، نهایت همکاری را داشتند و به توصیه‌های آنان در رعایت نکات بهداشتی و «ماندن درخانه »که تنها راه علاج و غلبه بر این ویروس است، با جان و دل همراهی کردند.

وی افزود: همه مردم  در یک اقدام ملی و همگانی باشعار «سیزده بدر را در خانه می‌مانیم» و با حمایت از طرح فاصله گذاری اجتماعی، رزمندگان جبهه سلامت و خدمت را همراهی کرده و هر یک از ما پیام رسان این پیام برای یکدیگر باشیم و به سلامتی هموطنان عزیزمان که درگرو ماندن در خانه است کمک کنیم و نشان دهیم که با عزمی جدی و اراده‌ای راسخ بر ویروس کرونا پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/1000

منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها