دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
قبل از صبحانه آب زنجبیل بنوشید تا اثرات فوق‌العاده آن را روی سلامت بدن خود ببینید.

آوای خزر/ زنجبیل، این گیاه پرخاصیت، برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید زنجبیل را به خاطر غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌های آن، برای جلوگیری از آسیب سلولی و حذف سموم، به رژیم غذایی خود اضافه کنید. جالب تر این که، نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی و در اوایل صبح مزیت‌های قابل توجهی برای سلامتی به همراه خواهد داشت.

بهبود فرآیند هضم

یکی از خواص زنجبیل کمک به بهبود فرآیند هضم است. افرادی که هر روز آب زنجبیل را با معده خالی مصرف می‌کنند، مشکلات گوارشی کمتری دارند. زنجبیل حاوی فیبر است؛ ماده‌ای مغذی که سبب بهبود حرکات روده، کاهش یبوست، کاهش اسید معده و بهبود نفخ می‌شود.

کنترل احتباس مایعات

خواص دیورتیک (ادرارآور) و ضد التهابی زنجبیل، منجر به مقابله با احتباس مایعات در بدن می‌شود. مصرف روزانه آب زنجبیل منجر به از بین رفتن مایعات در بافت‌ها شده و سطح انرژی را برای جلوگیری از خستگی افزایش می دهد.

کاهش درد مفاصل

یکی دیگر از خواص زنجبیل کاهش درد عضلانی و مفصلی است. اجزای اصلی زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی و ضد درد هستند و مصرف آن به افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی از جمله آرتریت روماتوئید پیشنهاد می‌شود.

جلوگیری از گرفتگی عضلات بدن

افرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، از آب زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن می‌توانند استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می‌شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس

با توجه به مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد بر روی بافت‌های شماست. این مواد مانع آسیب سلولی و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و آرتروز می‌شود و به تقویت سلامت پوست نیز کمک می‌کند.

بهبود گردش خون

منیزیم، پتاسیم و روی موجود در آب زنجبیل منجر به تنظیم فرآیندهای التهابی می‌شود که مسبب مشکلات گردش خون هستند. این نوشیدنی همچنین سطح کلسترول را در شریان‌ها کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از مهم‌ترین خواص زنجبیل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. مصرف روزانه آب زنجبیل یک راهکار عالی برای به دست آوردن مواد مغذی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. آب زنجبیل منجر به تحریک تولید آنتی‌بادی‌هایی می‌شود که با اثرات مضر میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها مقابله می‌کنند.

همچنین نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی منجر به جلوگیری از عفونت‌های ادراری، سرفه و سرماخوردگی، عفونت واژن و بیماری‌های خود ایمنی می‌شود./دلتا

برچسب ها: تغذیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار