دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
طرز تهیه جوجه کباب رستورانی با طعمی فوق‌العاده در ماهیتابه بدون نیاز به سیخ و طرز تهیه سس جوجه کباب را در آوای خزر بخوانید.

آوای خزر: حالا که به خاطر شیوع بیماری کرونا ویروس کوید ۱۹ مجبوریم در خانه بمانیم و قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم امکان درست کردن بعضی غذاها و تفریح کردن با آن‌ها برای همه مهیا نیست. یکی از این غذاهای خوشمزه جوجه کباب سیخی روی منقل یا کباب‌پز به روش رستورانی است که به خصوص در روزهای تعطیل و سیزده به در هر سال پای ثابت سفره ایرانی‌هاست. اما یک خبر خوب برای شما داریم. شما به راحتی می‌توانید جوجه کباب را با همان عطر و طعم در ماهیتابه آماده کنید و به صورت نونی یا با برنج میل کنید. فقط کافی است به مراحل مزه‌دار کردن مواد لازم برای جوجه کباب که مخصوص پخت جوجه در ماهیتابه است دقت کنید. 

 

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در ماهیتابه

 

 

مواد لازم برای ۸ نفر

 

مرغ پاک شده و جوجه کبابی خرد شده: ۲ و نیم کیلوگرم

فلفل دلمه‌ای: نصف یک عدد

پیاز: نصف یک عدد

لیموترش: نصف یک عدد

زعفران دم کرده غلیظ: ۴ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۴ قاشق چایخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه و قرمز: از هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

گوجه فرنگی : به مقدار لازم

فلفل کبابی: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

برای خوشمزه شدن یک جوجه کباب لذیذ رستورانی ترد و خوشمزه چه در ماهیتابه و چه روی منقل با سیخ باید بدانیم که جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم. برای درست کردن جوجه کباب در ماهیتابه بهتر است از سس مایونز یا ماست استفاده نکنید. کافی است گوشت مرغ جوجه کبابی خرد شده را که به یک اندازه خرد کرده‌اید در یک کاسه بزرگ بریزید، روی آن زغفران دم کرده غلیظ، روغن مایع، نمک و فلفل قرمز و سیاه بریزید. تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. یادتان باشد روی کاسه را بپوشانید. بعد از ۳۰ دقیقه پیاز خرد شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده و آب لیموترش را روی جوجه‌ها بریزید و خوب هم بزنید و دوباره به مدت ۱ الی ۲ ساعت ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت حسابی مرینیت شود.

 

بعد از یک ساعت گوشت‌های جوجه کبابی مزه‌دار شده را در یک ماهیتابه بزرگ بچینید. در تمام مراحل پخت جوجه کباب باید درب ماهیتابه حتما بسته باشد تا یک جوجه کباب ترد و آبدار و طلایی داشته باشید. هر چند دقیقه یک بار جوجه‌ها را زیر و رو کنید. حداقل ۳۰ دقیقه زمان برای پخت جوجه کباب در ماهیتابه لازم است. برای درست کردن گوجه و فلفل کبابی هم به همین ترتیب با مقداری روغن و نمک عمل کنید. برای درست کردن سس جوجه کباب ۵۰ گرم کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن مایع هم به آن اضافه کنید (اضافه کردن روغن اختیاری است). وقتی کره و روغن به صورت مایع یکدست درآمدند سس آماده است. سس آماده شده را روی جوجه کباب‌های آماده شده در ماهیتابه بریزید تا حسابی نرم و براق شوند و سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید.

انتهای پیام/1000

 

 

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار